Ny regiondirektør i NorgesGruppen Agder
Jill Akselsen har flere års fartstid i eiendomsbransjen, både fra rådgiverbransjen og med utvikling av bolig, kontor og handel. De seneste årene har hun vært administrerende direktør i J.B. Ugland Eiendom AS og i BRG Utvikling AS.
- Jeg har hatt noen fantastiske år der jeg har fått være med på store utviklingsprosjekter i regionen, så det skulle litt til for å flytte på seg. Men det ble for fristende da jeg ble kontaktet om muligheten for å bidra hos et av landets største selskap, som også representerer de dyktigste eiendomsmiljøene. NorgesGruppen er en type mulighet som man bare må takke ja til, sier Akselsen.
NorgesGruppen er inndelt i totalt 12 regioner. Region Agder representerer cirka 130 dagligvarebutikker, i tillegg til andre konsepter innenfor servicehandel og bredt vareutvalg.
Regiondirektør har ansvaret for å ivareta NorgesGruppens kommersielle interesserer i regionen. Oppgavene innebærer å jobbe aktivt med utvikling av regionen gjennom prospecting, nyetableringer og eiendomsutvikling, for å sikre forbrukerne de beste butikkene.
-En vesentlig faktor for at jeg valgte NorgesGruppen er de tydelige bærekraftsmålene på områdene miljø, helse og mennesker. Disse preger hele virksomheten, fra drift, produktutvikling og produksjon til forretningsutvikling, investeringer og HR. NorgesGruppens visjon om å lede an i det grønne skiftet, styrke folkehelsen og tilby gode arbeidsmuligheter for alle, motiverer og inspirerer meg, fremholder Akselsen.
Regiondirektør rapporterer til Truls Fjeldstad, Konserndirektør Detalj, Region og Eiendom i NorgesGruppen ASA, som har det overordnede ansvar for utvikling av NorgesGruppens detaljvirksomhet og eiendomsportefølje.
- Vi har sett etter en leder for regionen som er nettverksbygger og relasjonsbygger med et langsiktig perspektiv, og som skaper tillit og forutsigbarhet overfor kolleger og samarbeidspartnere. Jeg ønsker Jill Akselsen velkommen til NorgesGruppen, og gleder meg til vi kommer i gang, sier Truls Fjeldstad.
Jill Akselsen tiltrer stillingen 1.februar 2023.
Kontaktpersoner:
Jill Akselsen: tlf 93477934
Truls Fjeldstad: tlf 91550158
Bilder
Om NorgesGruppen
Våre kjedekonsepter står på hver dag for å gjøre morgendagens handel billigere og bedre, inspirere til gode matopplevelser, og bidra til grønne og sunne valgmuligheter.
NorgesGruppen gir forbrukerne valgfrihet gjennom supermarkeder, distriktsbutikker og lavprisbutikker. I tillegg tilbyr MENY, SPAR og Joker netthandel. NorgesGruppen gir konkurransedyktige betingelser og sterke kjedekonsepter til kjøpmenn. Effektiv varelevering og et godt vareutvalg fra ASKO sikrer kjøpmenn over hele landet et godt driftsgrunnlag. NorgesGruppen sysselsetter over 27 000 medarbeidere i egeneid virksomhet og mer enn 40 000 totalt når ansatte i kjøpmannseide butikker inkluderes. Nøkkelverdiene til NorgesGruppen er ansvarlig, samarbeidsorientert og kundeorientert. Selskapet opererer i Skandinavia med hovedfokus i Norge.
Varene folk vil ha
NorgesGruppen fylte 20 år i 2020, men bygger på 150 års erfaring som grossist og detaljist. I dag er kjernevirksomheten engros- og detaljvirksomhet innenfor daglige forbruksvarer. Alle ledd i verdikjeden – fra innkjøp og produksjon, via distribusjon, til handlekurv – jobber mot ett og samme mål: å imøtekomme kundenes behov.
Leverer effektivt til alle deler av landet
NorgesGruppen har 1200 samarbeidspartnere som spenner fra store merkevareleverandører til små produsenter av lokalmat. Mangfoldet av leverandører gjør at vi kan tilby noe for enhver smak. Egne merkevarer fra selskapene UNIL, Joh Kaffe, Matbørsen og Bakehuset gjør vareutvalget i våre butikker unikt.
Til butikker for alle, der folk bor
NorgesGruppen har butikker for alle behov, enten det er lave priser, kvalitetsprodukter, raske løsninger eller inspirasjon til store matopplevelser. Vi har lavpriskjeden KIWI, supermarkedkjedene MENY og SPAR, og nærbutikkjeden Joker. Over halvparten av butikkene er eid av selvstendige kjøpmenn, og vi er tilstede
med butikker i 88 prosent av landets kommuner.
Følg pressemeldinger fra NorgesGruppen
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra NorgesGruppen på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra NorgesGruppen
NorgesGruppen legger ned Dollarstore21.10.2025 14:30:00 CEST | Pressemelding
Etter en samlet vurdering har NorgesGruppen besluttet å starte en kontrollert avvikling av Dollarstore-kjeden. Kjeden har over tid hatt en negativ utvikling i kundetrafikk og omsetning, og tiltak som har vært gjennomført for å snu trenden – blant annet oppgraderinger av butikker, endringer i sortiment og justeringer i pris – har ikke gitt ønsket utvikling.
Effektiv hviletid, fulladet lastebil: ASKO åpner nytt megawatt-ladeanlegg16.10.2025 13:47:46 CEST | Pressemelding
ASKO tar et nytt, viktig steg mot en fossilfri transportsektor. Nå åpner selskapet Norges første kommersielle megawatt-ladeanlegg (MCS) i Vestby. Her kan to elektriske lastebiler lades med hele 1,2 megawatt samtidig, nok til å fylle batteriene i løpet av sjåførens lovpålagte hvilepause på 45 minutter.
NorgesGruppen styrker arbeidet med matvareberedskap: Vil opprette 100 beredskapsbutikker1.10.2025 08:35:33 CEST | Pressemelding
Som en konsekvens av den stadig mer urolige situasjonen internasjonalt, har NorgesGruppen besluttet å opprette minst 100 beredskapsbutikker.
NorgesGruppen skal gi millioner til grønnere prosjekter i matbransjen30.9.2025 09:18:07 CEST | Pressemelding
NorgesGruppen etterlyser bærekraftprosjekter i verdikjeden for mat og drikke. Fondet HANDLE skal dele ut millioner i sin femte søknadsrunde.
100% Trumf-bonus på «ikke helt perfekte» grønnsaker og frukt i SPAR29.9.2025 15:10:01 CEST | Pressemelding
Nå får SPAR-kunder 100 % Trumf-bonus for å redde frukt og grønsaker som ellers hadde blitt matsvinn. Med det ønsker SPAR å gjøre det enklere for kundene å ta bærekraftige valg – og samtidig spare penger.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom
