Ny regiondirektør i NorgesGruppen Agder
Jill Akselsen har flere års fartstid i eiendomsbransjen, både fra rådgiverbransjen og med utvikling av bolig, kontor og handel. De seneste årene har hun vært administrerende direktør i J.B. Ugland Eiendom AS og i BRG Utvikling AS.
- Jeg har hatt noen fantastiske år der jeg har fått være med på store utviklingsprosjekter i regionen, så det skulle litt til for å flytte på seg. Men det ble for fristende da jeg ble kontaktet om muligheten for å bidra hos et av landets største selskap, som også representerer de dyktigste eiendomsmiljøene. NorgesGruppen er en type mulighet som man bare må takke ja til, sier Akselsen.
NorgesGruppen er inndelt i totalt 12 regioner. Region Agder representerer cirka 130 dagligvarebutikker, i tillegg til andre konsepter innenfor servicehandel og bredt vareutvalg.
Regiondirektør har ansvaret for å ivareta NorgesGruppens kommersielle interesserer i regionen. Oppgavene innebærer å jobbe aktivt med utvikling av regionen gjennom prospecting, nyetableringer og eiendomsutvikling, for å sikre forbrukerne de beste butikkene.
-En vesentlig faktor for at jeg valgte NorgesGruppen er de tydelige bærekraftsmålene på områdene miljø, helse og mennesker. Disse preger hele virksomheten, fra drift, produktutvikling og produksjon til forretningsutvikling, investeringer og HR. NorgesGruppens visjon om å lede an i det grønne skiftet, styrke folkehelsen og tilby gode arbeidsmuligheter for alle, motiverer og inspirerer meg, fremholder Akselsen.
Regiondirektør rapporterer til Truls Fjeldstad, Konserndirektør Detalj, Region og Eiendom i NorgesGruppen ASA, som har det overordnede ansvar for utvikling av NorgesGruppens detaljvirksomhet og eiendomsportefølje.
- Vi har sett etter en leder for regionen som er nettverksbygger og relasjonsbygger med et langsiktig perspektiv, og som skaper tillit og forutsigbarhet overfor kolleger og samarbeidspartnere. Jeg ønsker Jill Akselsen velkommen til NorgesGruppen, og gleder meg til vi kommer i gang, sier Truls Fjeldstad.
Jill Akselsen tiltrer stillingen 1.februar 2023.
Kontaktpersoner:
Jill Akselsen: tlf 93477934
Truls Fjeldstad: tlf 91550158
Bilder
Om NorgesGruppen
Våre kjedekonsepter står på hver dag for å gjøre morgendagens handel billigere og bedre, inspirere til gode matopplevelser, og bidra til grønne og sunne valgmuligheter.
NorgesGruppen gir forbrukerne valgfrihet gjennom supermarkeder, distriktsbutikker og lavprisbutikker. I tillegg tilbyr MENY, SPAR og Joker netthandel. NorgesGruppen gir konkurransedyktige betingelser og sterke kjedekonsepter til kjøpmenn. Effektiv varelevering og et godt vareutvalg fra ASKO sikrer kjøpmenn over hele landet et godt driftsgrunnlag. NorgesGruppen sysselsetter over 27 000 medarbeidere i egeneid virksomhet og mer enn 40 000 totalt når ansatte i kjøpmannseide butikker inkluderes. Nøkkelverdiene til NorgesGruppen er ansvarlig, samarbeidsorientert og kundeorientert. Selskapet opererer i Skandinavia med hovedfokus i Norge.
Varene folk vil ha
NorgesGruppen fylte 20 år i 2020, men bygger på 150 års erfaring som grossist og detaljist. I dag er kjernevirksomheten engros- og detaljvirksomhet innenfor daglige forbruksvarer. Alle ledd i verdikjeden – fra innkjøp og produksjon, via distribusjon, til handlekurv – jobber mot ett og samme mål: å imøtekomme kundenes behov.
Leverer effektivt til alle deler av landet
NorgesGruppen har 1200 samarbeidspartnere som spenner fra store merkevareleverandører til små produsenter av lokalmat. Mangfoldet av leverandører gjør at vi kan tilby noe for enhver smak. Egne merkevarer fra selskapene UNIL, Joh Kaffe, Matbørsen og Bakehuset gjør vareutvalget i våre butikker unikt.
Til butikker for alle, der folk bor
NorgesGruppen har butikker for alle behov, enten det er lave priser, kvalitetsprodukter, raske løsninger eller inspirasjon til store matopplevelser. Vi har lavpriskjeden KIWI, supermarkedkjedene MENY og SPAR, og nærbutikkjeden Joker. Over halvparten av butikkene er eid av selvstendige kjøpmenn, og vi er tilstede
med butikker i 88 prosent av landets kommuner.
Følg pressemeldinger fra NorgesGruppen
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra NorgesGruppen på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra NorgesGruppen
Kundevekst og sterk kostnadskontroll forbedret NorgesGruppens årsresultat21.3.2024 08:51:00 CET | Pressemelding
Flere kunder i butikkene, god kostnadskontroll og store investeringer som har gitt en mer effektiv og bærekraftig drift, styrket NorgesGruppens konkurransekraft gjennom 2023.
UNIL tilbakekaller Fiskemannen Rekekabaret14.3.2024 15:03:19 CET | Pressemelding
UNIL kaller tilbake Fiskemannen Rekekabaret 300 g med holdbarhetsdato 28.04.2024, på grunn av funn av glass i produkt.
Nå blir kassene i KIWI sukkerfrie13.3.2024 21:12:26 CET | Pressemelding
KIWI ønsker å legge til rette for sunne valg, uten å bruke pekefinger. Nå blir selve kassa sukkerfri, og Nasjonalforeningen for folkehelsen applauderer tiltaket.
Først i verden9.1.2024 15:00:30 CET | Pressemelding
ASKO blir verdens første kunde som tar i bruk den nye generasjonen BEV Regional elektriske lastebiler fra Scania. Med mer krefter, lengre rekkevidde og større totalvekter åpner det seg helt nye muligheter for fossilfrie transporter.
KIWI heier på kampen mot matsvinn3.1.2024 12:54:21 CET | Pressemelding
KIWIs matsvinn er redusert med 55 prosent siden 2015, og arbeidet fortsetter for fullt.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom