Ny redaktør ansatt i Østlendingen

Truls Sylvarnes (29) er ansatt som ansvarlig redaktør og daglig leder i Østlendingen.

Ansvarlig redaktør Truls Sylvarnes, Østlendingen

Han har vært konstituert i denne stillingen siden 1. oktober. De to siste årene har han vært digitalredaktør i avisa. Før det var han redaktør i Porten, som er en digital regionavis for Indre Sogn i tre år.

– Jeg vil først og fremst takke for den muligheten det er å få lede Østlendingen. Nå er jeg veldig stolt og vil takke de ansatte og eierne som viser meg denne tilliten. Sammen skal vi fortsatt engasjere lokalsamfunnet, holde makta i ørene og fortelle de gode historiene i distriktet vårt. Jeg har stor tro på Østlendingen og det vi kan få til i lag for å vokse og bli uunnværlig for enda flere, uttaler Truls Sylvarnes.

Østlendingen har 16.500 abonnenter og 26.000 lesere ifølge den siste målingen til Mediebedriftenes Landsforening. 43 prosent av avisas abonnenter er heldigitale.

– Ansvarlig redaktør og daglig leder i Østlendingen er en betydningsfull rolle med mye ansvar. Derfor er vi veldig glade for å ha sikret oss en så faglig dyktig person som det Truls er. I sin nåværende jobb i Østlendingen har han vist at han har bred kompetanse innen journalistikken. Han har inngående forståelse for digitalisering, og har vist seg å være et stort ledertalent. Jeg gleder meg til å samarbeide med Truls videre, og tror han vil gjøre en kjempegod jobb for Østlendingens lesere, medarbeiderne i avisa og for Amedia, sier styreleder Kristina Fritsvold Nilsen.

Ansvarlig redaktør Truls Sylvarnes, telefon 954 79 606

Styreleder Kristina Fritsvold Nilsen, telefon 918 12 318