Ny organisasjonsdirektør i TV 2

Lene Eltvik Vindfeld blir ny organisasjonsdirektør i TV 2. Hun tar over etter Sarah C. J. Willand som blir administrerende direktør i Cappelen Damm. Vindfeld starter i jobben i første halvdel av 2023.
FOTO: SBANKEN

Lene Eltvik Vindfeld går inn i TV 2s toppledelse i stillingen som organisasjonsdirektør fra neste år. Hun får arbeidssted i Bergen. Vindfeld har erfaring fra blant annet Schibsted og SBanken.

— Jeg er virkelig glad for å få Lene med på laget, fordi hun er en av de sterkeste fagpersonene jeg har møtt på dette feltet. I tillegg har hun i mange år har jobbet tett på redaksjonelle miljøer, som gjør at hun har stor forståelse for oppdraget vi forvalter, sier sjefredaktør og administrerende direktør i TV 2, Olav T. Sandnes.

Vindfeld overtar etter Sarah C. J. Willand som er ansatt som ny administrerende direktør i Norges største forlag, Cappelen Damm. Vindfeld kommer fra jobben som leder for organisasjon, lederskap og kultur i SBanken.

— Jeg er virkelig glad for muligheten til å være med å levere på TV 2s viktige og inspirerende samfunnsoppdrag, sammen med dyktige medarbeidere her i Bergen, i Oslo og i landet for øvrig. Jeg ser frem til å være med å videreutvikle en svært kompetent organisasjon, og bli kjent med de flinke folkene i TV 2. Det kjennes også fint å vende tilbake til en bransje som er enda viktigere i dag enn da jeg forlot den, sier påtroppende organisasjonsdirektør, Lene Eltvik Vindfeld.

I tillegg til jobben i SBanken har TV 2s nye organisasjonsdirektør erfaring fra Schibsted Norge, Bergens Tidende, og PWC. Vindfeld starter i løpet av første halvdel 2023. Silje Glette er konstituert organisasjonsdirektør.

Tor-Martin TorbergsenKommunikasjonssjef

For spørsmål om mediehuset TV 2, våre datterselskaper, allmennkringkasting, internkommunikasjon og myndighetskontakt.
Kontaktperson for TV 2s leder- og redaktørgruppe.

Tel:+47 454 69 806tor-martin.torbergsen@tv2.no

FOTO: SBANKEN

Følg pressemeldinger fra TV 2

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra TV 2 på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra TV 2