Ny order: dLab tecknar avtal med Ronneby Miljö & Teknik

Lund 2022-04-28

Dlaboratory Sweden AB (publ) välkomnar Ronneby Miljö & Teknik AB som ny kund. Ronneby Miljö & Teknik väljer att påbörja övervakning av sitt elnät med hjälp av dLabs dInsight Analytics Platform för förbättrad leveranskvalité.

Ronneby Miljö & Teknik är nätägare och ansvarar för elnätet i Ronneby, Kallinge, Kuggeboda och Saxemara med omnejd. Övervakning av ledningsnäten är helt datoriserat vilket innebär att eventuella driftstörningar mycket snabbt kan upptäckas och åtgärdas. Avtalet innebär att Ronneby Miljö & Teknik AB tar ytterligare ett steg i digitaliseringen och kompletterar existerande övervakning med dLabs funktioner för störningsanalys, elkvalitet-och kapacitetsmätning.

”Det är glädjande att få hälsa ytterligare ett nytt elnätsbolag välkommen till oss på dLab. Ronneby Miljö & Teknik har idag hög leveranssäkerhet som resultat av att de bland annat nyttjar olika digitala verktyg. Vi ser nu fram emot ett samarbete där vår lösning kompletterar existerande digitala processer för att skapa möjligheten till en ny typ av helhetssyn”, säger Henrik Winberg, COO dLab.

För mer information vänligen kontakta:

Henrik Winberg, COO dLab, Tel: 076-3248948, henrik.winberg@dlaboratory.com

Om Dlaboratory Sweden AB (publ) - https://dlaboratory.com

Dlaboratory Sweden AB (publ) är en cleantech grupp som erbjuder en intelligent digital plattform som skapar förutsättningar för energisektorn att bidra till framtidens hållbara samhälle. Genom intelligent analys av elnätet och förutsättningar för datadrivna beslut, skapas möjligheter till ett moderniserat arbetssätt och ett mer motståndskraftigt elnät. dLabs kommersiella verksamhet startade 2015 och bolaget har sitt säte i Lund.

Bolagets aktie (DLAB) är föremål för handel på Nasdaq First North Growth Market. Certified Adviser är G&W Fondkommission, e-post: ca@gwkapital.se, telefon: 08-503 000 50.

Vapers deliver an open letter to Swedish Members of the Parliament and ask to stop the vaping flavour ban25.5.2022 09:10:17 CEST | Press release

Stockholm, Sweden, May 25, 2022 (GLOBE NEWSWIRE) -- Yesterday, the global vaping advocacy group World Vapers Alliance delivered an open letter to the Swedish parliament urging policymakers to stop the flavour ban. World Vapers’ Alliance held another protest today to stand against the ban on vape flavours. The group marched in front of the Parliament with the slogan “Flavours help smokers quit” during parliament's session and delivered an open letter to members of parliament to urge them to vote against the ban. Earlier this year, the Swedish government introduced a bill that would prohibit all non-tobacco vape flavours in nicotine and non-nicotine products. If approved, the bill is set to enter into force on 1 January 2023. “I benefited first hand from vaping and managed to stay smoke free for the last few years. Like most other smokers, I tried to find a way out of cigarettes - but nothing worked for me, the patches, the gums, the inhalers. Vaping - and especially combined with flavou

Kalera - Last day of trading in Kalera AS' shares on Euronext Growth Oslo25.5.2022 08:00:00 CEST | Press release

OSLO, Norway, May 25, 2022 (GLOBE NEWSWIRE) -- Reference is made to the stock exchange announcement published by Kalera AS (the "Company") (Euronext Growth Oslo: KAL, Bloomberg: KSLLF) on 13 May 2022 regarding the merger with its wholly-owned Luxembourg subsidiary Kalera S.A. (the "Merger"). The Merger will become effective upon publication of the minutes from Kalera S.A.'s general meeting approving the Merger in accordance with Luxembourg law. Such publication, and the effectiveness of the Merger, is expected to occur on 27 May 2022 (the "Effectiveness"). The last day of trading in the Company's shares on Euronext Growth Oslo is today, 25 May 2022. A trading suspension will be imposed by the Oslo Stock Exchange following end of trading today, and the trading suspension will remain in force until the Effectiveness. As of the Effectiveness, all of the Company's assets, rights and liabilities will be transferred to Kalera S.A., and the Company will be dissolved and have it shares deliste