Uninett

Ny økonomidirektør i Uninett AS

Tor Magne Stinussen (40) er ansatt som økonomidirektør i Uninett AS. Stinussen kommer fra stillingen som regiondirektør i SpareBank 1 Regnskapshuset SMN AS. Han har tidligere hatt flere ledende posisjoner i konsulentselskapet PwC.

- Som kunnskaps-Norges IKT-infrastrukturselskap står Uninett AS overfor større investeringer for å etablere nødvendige tjenester på nasjonalt nivå. Digital infrastruktur har stor betydning for kvalitet og tempo i digitaliseringen av forskning og høyere utdanning, og god økonomisk styring er et suksesskriterium. Jeg er svært glad for å få Tor Magne Stinussen med på laget som vår økonomidirektør. Jeg føler meg trygg på at han med sin bakgrunn vil bli et verdifullt medlem av vår ledergruppe, og bringe verdifull kompetanse inn i videreutvikling av selskapet. Det sier Uninetts administrerende direktør Tom Are Røtting.

- Uninett AS er et spennende selskap med et meget viktig samfunnsoppdrag. Dette har ikke minst manifestert seg under nåværende pandemi, der verdien av IKT-infrastruktur innenfor forskning og høyere utdanning har blitt tydeligere enn noen gang. Jeg gleder meg til å starte i jobben, og tror min utdanning og arbeidserfaring har gitt meg en god plattform å bygge videre på i mitt arbeid for Uninetts kommende utvikling. Det sier Tor Magne Stinussen.

Tor Magne Stinussen starter som Uninetts økonomidirektør 10. august 2020.

Tom Are. Røtting,
Mobil: +47 481 64 544
E-post: tom.rotting@uninett.no

Tor Magne Stinussen
Mobil: +47 941 36 805

Om Uninett

Uninett
Postboks 4769 Torgard

+ 47 73 55 79 00https://www.uninett.no

Om Uninett AS:
Uninett AS er kunnskapssektorens IKT-infrastrukturselskap. Vi utvikler og driver den digitale grunnmuren for forskning og utdanning i Norge.

Denne grunnmuren består blant annet av forskningsnettet – en kraftfull og sikker nasjonal nettforbindelse, som også kobler brukerne i kunnskapssektoren opp mot internasjonale forskningsnett.

Uninett er også leverandør av den nasjonale innloggings- og datadelingsløsningen Feide, trådløs nettilgang via eduroam, samt en rekke tjenester innenfor cybersikkerhet og digitale campusløsninger. Våre tjenester brukes av flere hundre tusen personer i kunnskapssektoren hver eneste dag.

Uninett er et statlig aksjeselskap, og er som infrastrukturselskap også en strategisk og rådgivende partner i arbeidet med digitalisering av norsk kunnskapssektor.

Uninett AS har to datterselskaper, Uninett Sigma2 AS og Uninett Norid AS. Vi har kontorer i Teknobyen, sentralt i Trondheim.

Omsetning i 2019 var i Uninett-konsernet 317 MNOK og i Uninett AS 157 MNOK.

Våre kjerneverdier er nysgjerrig, entusiastisk og kundevennlig.

Følg pressemeldinger fra Uninett

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Uninett på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Uninett