Ny norsk barnebokserie – allerede i andre opplag!

Med en gang debutant Victor Nordahls «Ville poter» ble lansert måtte forlaget trykke nytt opplag av boken.
Ny norsk barnebokserie! Ville Poter bok 1.

Med et totalopplag på 6000 eksemplarer, og en fin plassering på bestselgerlistene lover det godt for denne nye tegneserien for barn og unge.

«Ville poter» er en ny, norsk barnebokserie der vi ser vår verden fra revenes perspektiv. En serie som er spennende, medrivende, vemodig og varm. For vår verden blir ny når vi ser den gjennom revenes blikk.

– Å endelig holde boka i hendene første gang var som en drøm gikk i oppfyllelse, sier serieskaper Victor Nordahl, som har jobbet med reveserien i snart ti år.

Å leve i fangenskap
Bok 1 i serien: «Revefarmen», handler om den ville reven Ty, som ikke er like tøff som resten av klanen sin. Han unngår kamp, lar seg herse med av kråker og er generelt en engstelig rev som er avhengig av slektens beskyttelse. En dag får de nok, og etter noen sinte ord stikker Ty av for å vise at også han kan fange eget bytte. Men han lar seg lure inn på en revefarm, og blir fanget der.

Med reven Lukas som bur-nabo, får han vite hvordan det har vært å alltid leve i fangenskap. Lukas ser på sitt liv som det eneste som er mulig å leve, mens Ty på sin side vil vise ham verden. Men er det virkelig mulig å rømme fra den godt bevoktede revefarmen?

Umulig å ikke elske
– «Elsker denne!» sto det på snapen jeg mottok fra direktøren, forteller redaksjonssjef Tormod Løkling.
– Blårussen hadde nettopp lest «Ville poter» og fått sitt harde Excel-hjerte smeltet. Og det er jo kul umulig å ikke elske denne boken om vennskap, drømmer og frihetslengsel, tegnet med en strek man ikke venter å finne hos en debutant, men snarere hos verdens beste tegnestudioer. Slike bøker gjør det gøy å jobbe i forlagsbransjen.

Victor Nordahl har ikke tatt seg en lang ferie etter at han ble ferdig med bok 1 i serien, og er derfor allerede i gang med bok 2, som skal komme ut våren 2023.
– Jeg tror at serien blir på fire eller fem bøker, forklarer debutanten.

«Ville poter: Revefarmen» finner du i en bokhandel nær deg.

Ny norsk barnebokserie! Ville Poter bok 1.
Victor Nordahl har lenge jobbet med det vi vil kalle den norske -og tegnede -versjonen av Kattekrigerne. For vår verden blir ny når vi ser den gjennom revenes blikk! Foto: Hedda Kverndalen