Ny musikkvideo fra SALTI spilt inn i majestetiske omgivelser

Foto: Francisco Munoz

I går kveld hadde musikkvideoen til “Superstitious (feat. CCA Jonas)” av SALTI premiere. Videoen som er spilt inn i majestetiske omgivelser utenfor Bergen, ved Vøringsfossen og på Hardangervidda er regissert av Sigurd Fossen (Sigrid, Aurora, Kakkmadafakka). Videoen er krydret med animasjoner som gjenspeiler engler og demoner som igjen gjenspeiler SALTIs overordnede idé for debut-EPene sine. “Superstitious” handler om å være selvbevisst, ha egenkjærlighet og tro når du tviler på din egen dømmekraft.

Se videoen HER!

Warith Salti Mbarukaka SALTI er en 24 år gammel artist, låtskriver, produsent og DJ, opprinnelig fra Tanzania, men flyttet til Norge da han var åtte år gammel og har bodd i Vestlandets Musikkhovedstad Bergen siden den gang. Etter ti år som produsent og DJ har SALTI nå funnet mot til å skrive og fremføre egne sanger, og fokuset er nå å bygge sin egen musikkarriere som artist.

"Dream come true wallah. Alltid drømt om å være en del av en slik produksjon! Gøyeste var at det ble slik som vi så for oss, og at budskapet kom tydelig frem. Måtte ofre et par all white air forces, men hey... De klippene fra fossen er wild. Def worth the walk AND the kicks". -SALTI

Med seg på denne låten har han 17 år gamle CCA Jonas fra Bergen. Han slapp debutsingelen «Pretty Pretty» i august 2019 som har over 200 000 streams, og ble oppført på norsk radio i over 20 uker på rad. Han har på kort tid rukket å slippe fem oppfølgersingler siden da.

"Det var en sick opplevelse! Aldri vært med på noe slikt før, av den størrelsen så det var unikt. Alle leverte et arbeid på høyt nivå og jeg synes at vi fikk til det vi var ute etter. Skal ikke lyge, hele prosessen var tung med tanke på at vi måtte gå hele veien ut til fossen haha, men var definitivt verdt det for de scenene var crazy." -CCA Jonas

Regissør Sigurd Fossen sier følgende om videoen:

“Når vi startet på produksjonen, var det tydelig at SALTI og teamet hans allerede hadde et tydelig bilde av hans univers. Det var utrolig gøy for oss å jobbe videre ut ifra et såpass definerte rammer, hvor man samtidig fikk mye spillerom. Produksjonsdagen var også utrolig innholdsrik! På kort tid gikk vi fra full sol, til regnfulle Vøringsfossen, til snø på Hardangervidda”.

Foto: Francisco Munoz

Ny musikk fra Drake, BENEE, Diana Krall, The Killers, Elvis Costello, Lany, Oda Loves You med flere14.8.2020 13:38:46 CESTPressemelding

Diana Krall med nytt album i september Superstjernen Drake overrasket fansen med sin nye singel "Laugh Now Cry Later" i dag, der han har med seg Chicago-rapperen Lil Durk. Se den tilhørende spektakulære musikkvideoen her. 20 år gamle BENEE fra New Zealand fikk sitt store gjennombrudd med "Supalonely" feat. Gus Dapperton, en låt som har streamet over 1,7 milliarder! Nå er hun klar med den den nye singelen "Snail" som hun har skrevet og produsert sammen med Josh Fountain. Om låten sier hun: “When we were in lockdown, I was fascinated by snails. There wasn’t really a lot to be doing, so I would spend a lot of time outside looking at snails and would think about how they’re doing their own little thing and they’re all free. I just played around with the idea of being kind of like a snail and how I come out in the rain. Being stuck inside because of COVID, it’s kind of my lockdown song”. Apple Music har annonsert BENEE som Up Next, noe som gjør henne til første artist fra New Zealand som bl

Nyhetsbrev fra Universal Music7.8.2020 10:42:29 CESTPressemelding