Ny musikk fra Ylva, Beck, CLMD, Katy Perry med flere.

Stjerneskuddet Ylva er tilbake med ny singel!

CLMD og Tungevaag har teamet opp på deres nye singel «DANCE»!

Beck ute med nye singelen "Uneventful Days"

Øystein Hegvik kan stolt krone seg med tittelen “vinner av Idol 2018” etter å ha blitt stemt frem som seernes favoritt. Hans forrige singel "Before I Go" har passert over 4 millioner streams siden den ble sluppet og Øystein er i dag klar for å slippe sin nye låt “Dancing When You're Gone”. “Dancing When You’re Gone” er en majestetisk ballade som forteller historien om å la de negative tingene være igjen i fortiden og se framover. Låten drar assosiasjoner til Lewis Capaldis hjerteskjærende tekster og melodiske landskap, og er det perfekte soundtracket til høsten.

Katy Perry slapp låta “Harley’s In Hawaii” på onsdag, se den kule videoen her. Katy er om dagen i studio og skriver på nytt material. Vi kan nesten ikke vente!

YUNGBLUD slipper i dag ny EP the underrated youth! Låta «Hope for the underrated youth» er allerede listet på P3 og han slapp nylig låta “original me" sammen med Dan Reynolds fra Imagine Dragons. YUNGBLUD spiller også konsert på Parkteatret i Oslo 11. November. Don’t miss!

Halvt danske og halvt søramerikanske Alex Vargas er klar med siste EP i EGO-triologien. EGOmaniac, følger opp SuperEGO og EGOtrip som ble sluppet tidligere i år. Sammen med EPen slippes også låten " The Killing Kind".

ASH, som en av de hotteste DJene på den nordiske klubbscenen møter den fremadstormende vokalisten Alexandru. Sammen har de vært i studio med Jim Bergstedt og Helge Moen, og resultatet er den oppløftende hymnen «Help From U».

Britiske Michael Kiwanuka er klar med den nye låten "Piano Joint (This Kind Of Love)”. Låten blir å finne på det nye albumet KIWANUKA som slippes 1. november. 1. desember kan han oppleves live på Sentrum Scene.

Norah Jones, Sasha Dobson og Catheringe Popper utgjør trioen Puss n Boots. I dag kommer de med en Top Petty cover av “Angel Dream”, for å hedre artisten som ville fyllt år i helgen.
Puss n Boots er også aktuelle med en jule-EP Dear Santa som er ute neste Fredag.

25 år etter utgivelsen av Officium kommer Remember me my Dear? som er opptak fra den siste turneen til Jan Garbarek og The Hillard Ensemble i 2014. Remember me my Dear? har noe av repertoaret fra Officium men også mye annet repertoar som Garbarek og den Britiske vokalkvartetten hadde utforsket igjennom sine 20 år på veien.

Kommende konserter:

21. desember - Jul med Odd Nordstoga og DNKO, Folketeateret, Oslo

21. desember - Sandra Lyng, Julekonsert, Skøyen Kirke, Oslo

God helg :-)

Superstjernene Swift og Mendes slår seg sammen på ny versjon av "Lover"13.11.2019 14:15:46 CETPressemelding

Taylor Swift er i dag ute med en ny remix av "Lover", og har fått med seg superstjernen Shawn Mendes. Hør låten HER! Låten er fra Swifts seneste album Lover, som inkluderer låtene "ME!", "You Need To Calm Down" og "The Man", har solgt til Gull i Norge og fått strålende kritikker, deriblant: Med Lover demonstrerer Taylor Swift nok en gang at hun er en av verdens beste popsnekrere. Og hun har en hel karriere foran seg til å fortsette å bevise det. Hun er rett og slett "The Man" - Dagbladet Tidligere i høst ble det annonsert at verdensstjernen kommer til Oslo for å spille under Oslo Sommertid 2020, som en del av hennes kommende festivalturné. I 2020 er det ni år siden superstjernen sist gjestet Norge. Shawn Mendes gjør for tiden stor suksess med den massive hiten "Señorita" med Camila Cabello. "Señorita" har blitt streamet over 20 millioner ganger i Norge og toppet VG-lista i fem uke. Norske Magnus August Høiberg, kjent som Cashmere Cat, er blant de krediterte produsentene og låtskriverne

Nyhetsbrev fra Universal Music8.11.2019 11:17:53 CETPressemelding

Øystein Hegvik tolker Maria Menas juleklassiker eMMa ute med ny julesang Ka2 ute med debut-EP: «en reise laget for dansegulvet» Jonas Benyoub - Validé ft. Adrian Kastrati Ny låt fra George Michael “This Is How (We Want You To Get High)” ble sluppet denne uken. Sandra Lyng slapp i forrige uke den egenskrevne julelåten "Julefantasi", en sang hun har skrevet til de som ikke gleder seg til jul. Nå er hun er klar med nok en julelåt, denne gangen en cover av Carolas "Himlen i min Favn". “Somebody Else” er Isac Elliot sin andre singel på Universal Music. I kveld ser du Isac Elliot på TV2 Senkveld. Alessia Cara “Make it to Christmas”. Den canadiske popstjernen slapp “Make It To Christmas”, sin aller første julelåt. Låta er skrevet av Cara og produsert av Jon levine, som tidligere har jobbet med blant andre Drake og Dua Lipa. Lukas Graham “Here (for Christmas)". Låten handler om Lukas sin avdøde barndomsvenn, William. Om hvordan denne første julen uten han blir, om drømmene de hadde sammen som

Ka2 ute med debut-EP: «en reise laget for dansegulvet»8.11.2019 10:30:07 CETPressemelding

Bak Ka2 finner du DJ-og låtskriver Didrik Thulin og Sondre Alvestad, bedre kjent som EDM-artisten Sonny Alven. Nå slipper duoen sin debut-EP via sitt kløbbete alias Kløbb Ka2, et klubbkonsept skreddersydd for lange lørdagskvelder på dansegulvet – med bergensdialekten, som en distinktiv del av Ka2s sound, intakt. Med Ka2, et prosjekt som begynte som en hobby hjemme i stuen til Alvestad, ville duoen bryte et mønster og skape noe annerledes – og ikke minst lage musikk på norsk. I starten opererte duoen bak en mystisk og maskert fasade. De ønsket å la musikken snakke for seg selv. Nå er de klare for å vise seg frem. Siden debuten forrige høst har duoen sluppet flere P3-listede singler, samarbeidet med svenske Benjamin Ingrosso og blant annet spilt på Findings og Palmesus. 9. november spiller de sin første headlinerkonsert i Oslo. HØR HER

Jonas Benyoub - Validé ft. Adrian Kastrati8.11.2019 08:44:48 CETPressemelding

Jonas Benyoub fra Ellingsrud har en flow som få andre rappere her til lands kan vise til, i vinnende kombinasjon med en fløyelsmyk sangstemme og en teft for fengende beats. I sommer slapp han debut-EPen “GODHET FOR SVAKHET”, hvor han nok en gang beviser at man bør bemerke seg navnet hans. I dag er han klar med nok en singel, “Validé”, med kompisen Adrian Kastrati. Jonas Benyoub forteller: “Vi kommer fra et sted i Oslo med mye ulike ambisjoner og mål. Én felles ting er at når du skal gjøre noe, skal det gjøres ordentlig. Alt må være approved. Alt vi noen gang ville var å kunne gi familien gull og glitter, klisjéen om å kjøpe mor et hus og far en bil, er kanskje mer reell for oss enn for deg. Det er en drøm. Ikke for fame, men for å fylle lommene. Det medfører ofte høyt press rundt disse målene, og noen påvirkes psykisk av det, noen gjør alt de kan for å komme dit, koste hva det koste vil. Låta er en god vibe i studio med meg, Adrian Kastrati og Pvcify. Vi følte den kalde, samt harde ste