Ny musikk fra Ylva, Beck, CLMD, Katy Perry med flere.

Stjerneskuddet Ylva er tilbake med ny singel!

CLMD og Tungevaag har teamet opp på deres nye singel «DANCE»!

Beck ute med nye singelen "Uneventful Days"

Øystein Hegvik kan stolt krone seg med tittelen “vinner av Idol 2018” etter å ha blitt stemt frem som seernes favoritt. Hans forrige singel "Before I Go" har passert over 4 millioner streams siden den ble sluppet og Øystein er i dag klar for å slippe sin nye låt “Dancing When You're Gone”. “Dancing When You’re Gone” er en majestetisk ballade som forteller historien om å la de negative tingene være igjen i fortiden og se framover. Låten drar assosiasjoner til Lewis Capaldis hjerteskjærende tekster og melodiske landskap, og er det perfekte soundtracket til høsten.

Katy Perry slapp låta “Harley’s In Hawaii” på onsdag, se den kule videoen her. Katy er om dagen i studio og skriver på nytt material. Vi kan nesten ikke vente!

YUNGBLUD slipper i dag ny EP the underrated youth! Låta «Hope for the underrated youth» er allerede listet på P3 og han slapp nylig låta “original me" sammen med Dan Reynolds fra Imagine Dragons. YUNGBLUD spiller også konsert på Parkteatret i Oslo 11. November. Don’t miss!

Halvt danske og halvt søramerikanske Alex Vargas er klar med siste EP i EGO-triologien. EGOmaniac, følger opp SuperEGO og EGOtrip som ble sluppet tidligere i år. Sammen med EPen slippes også låten " The Killing Kind".

ASH, som en av de hotteste DJene på den nordiske klubbscenen møter den fremadstormende vokalisten Alexandru. Sammen har de vært i studio med Jim Bergstedt og Helge Moen, og resultatet er den oppløftende hymnen «Help From U».

Britiske Michael Kiwanuka er klar med den nye låten "Piano Joint (This Kind Of Love)”. Låten blir å finne på det nye albumet KIWANUKA som slippes 1. november. 1. desember kan han oppleves live på Sentrum Scene.

Norah Jones, Sasha Dobson og Catheringe Popper utgjør trioen Puss n Boots. I dag kommer de med en Top Petty cover av “Angel Dream”, for å hedre artisten som ville fyllt år i helgen.
Puss n Boots er også aktuelle med en jule-EP Dear Santa som er ute neste Fredag.

25 år etter utgivelsen av Officium kommer Remember me my Dear? som er opptak fra den siste turneen til Jan Garbarek og The Hillard Ensemble i 2014. Remember me my Dear? har noe av repertoaret fra Officium men også mye annet repertoar som Garbarek og den Britiske vokalkvartetten hadde utforsket igjennom sine 20 år på veien.

Kommende konserter:

21. desember - Jul med Odd Nordstoga og DNKO, Folketeateret, Oslo

21. desember - Sandra Lyng, Julekonsert, Skøyen Kirke, Oslo

God helg :-)

Ny musikk fra Lana Del Rey, Tom Jones, Selena Gomez, Jeremy Zucker og TIX til MGP!15.1.2021 10:03:56 CETPressemelding

TIX slipper sitt bidrag til Melodi Grand Prix 2020 "Chemtrails Over The Country Club" fra Lana Del Rey Ariana Grande slipper i dag en remix av "34+35", hvor hun har fått med seg Doja Cat og Megan Thee Stallion. Låten er fra albumet positions som gikk #1 i Norge og i USA. Ariana Grande er for øyeblikket den mest strømmede artisten på Spotify globalt. I en alder av 80 år er Tom Jones klar med sitt nye album Surrounded By Time 23. april. Albumet er co-produsert av Ethan Johns og Mark Woodward og gjenspeiler musikken som personlig har påvirket Jones gjennom en lang, uforutsigbar, men unektelig imponerende karriere. Første smakebit ut er "Talking Reality Television Blues", en låt som skildrer effekten av fjernsynets skiftende rolle fra begynnelsen til dagens tid. Som Tom selv forklarer: ”I was there when TV started -- didn’t know I’d become a part of it -- but it could be that its power is to remind us how wonderful, crazy and inventive we are, but also how scary the reality it reflects can

TIX slipper sitt bidrag til Melodi Grand Prix 202015.1.2021 08:22:28 CETPressemelding

Mange sperret øynene opp da TIX ble annonsert som en av deltakerne i årets Melodi Grand Prix. I dag slippes hans bidrag til konkurransen, som han fremfører i første delfinale i morgen kveld. Samtidig er han klart for å gjeste NRK Lindmo i kveld, hvor han gjør en personlig og spesiallaget opptreden. Andreas Haukeland beskriver "Ut Av Mørket” som tredje låt i en triologi – og som oppfølgeren til “Jeg Vil Ikke Leve” og “Tusen Tårer”. I motsetning til de andre deltakerne som ble annonsert denne uken, har Haukeland ansvaret for sin egen låt, og er alene låtskriver for “Ut Av Mørket”. Haukeland er signert som låtskriver til det Amerikanske selskapet APG, og har blant annet vunnet Musikkforleggerprisen for “Årets mest spilte låt” med Ava Max sin “Sweet but Psycho”. Samtidig er han for de aller fleste best kjent som TIX – artisten som ble kåret til Norges mest spilte artist på Spotify for 2020. Haukeland mener at det er på tide at han stiller med et bidrag i låtskriverkonkurransen: – Det har v

"Chemtrails Over The Country Club" fra Lana Del Rey11.1.2021 20:13:17 CETPressemelding

Lana Del Rey slapp akkurat sin splitter nye singel "Chemtrails Over The Country Club" med tilhørende video. Låten er co-skrevet av Lana Del Rey og Jack Antonoff mens video er regissert av BRTHR. Sammen med ny låt slapp hun også nyheten om nytt album. Albumet har fått tittelen Chemtrails Over The Country Club og følger opp det Grammy-nominerte albumet Norman Fucking Rockwell fra 2019 Chemtrails Over The Country Club slippes 19. mars og blir hennes syvende studioalbum. Albumet kan allerede nå forhåndsbestillles og vil komme digitalt, på CD, kassett og i forskjellige eksklusive vinylformater. Chemtrails Over The Country Club trackliste: 1. White Dress 2. Chemtrails Over The Country Club 3. Tulsa Jesus Freak 4. Let Me Love You Like A Woman 5. Wild At Heart 6. Dark But Just A Game 7. Not All Who Wander Are Lost 8. Yosemite 9. Breaking Up Slowly 10. Dance Till We Die 11. For Free

Ny musikk fra Justin Bieber, Emelie Hollow, Sir Barry Gibb, Celeste, Morgan Wallen med flere!8.1.2021 10:32:56 CETPressemelding

Første kapittel av Emelie Hollows debutalbum er her! Justin Bieber ringte inn det nye året med singelen "Anyone". Låten er produsert av Andrew Watt, og ble sluppet rett etter nyttårskonserten på Beverly Hilton Hotel, som er hans første fullengdekonsert siden 2017. Bieber har hatt et aktivt år og sluppet flere slagere; "Holy" med Chance The Rapper, "Lonely" med benny blanco og "Monster" med Shawn Mendes. Han er den mest populære artisten på YouTube med over 60 millioner abonnenter og #2 på den globale Spotify-listen med over 65 millioner månedlige lyttere. Om "Anyone" sier Bieber: “I can’t think of a better way to close out 2020 and kick off 2021 than celebrating with my fans all over the world and sharing this new music with them. Musichas gotten us all through so much this year, and for me personally it’s been healing and transformative. ‘Anyone’ is such a special, hopeful, anthemic song. It sets the tone for a brighter new year full of hope and possibility”. The Weeknd, en av de mest