Ny musikk fra U2, Beck, Lewis Capaldi og den norske filmmusikken til Frost 2.

U2 og A.R Rahman slipper ny låt "Ahimsa"

TIX gjør aldri noe halvveis - velkommen til en legendarisk fest på Sentrum Scene!

Rammstein-vokalist Till Lindemann og Peter Tägtgren er i dag klare med sitt andre album F & M. Albumet følger opp debuten Skills in Pills fra 2015, og inkluderer tidligere utgitte "Steh auf", "Ich weiß es nicht" og "Knebel", samt nye "Frau & Mann".
"The second record sounds better!" sier Tägtgren.
"Seriously, we've just taken the next step. “F & M” comes across as a self-contained body of work and has more weird twists and turns, but there’s also influences here from the worlds of Rammstein and Pain. For us, the album is very complete." Lindemann fortsetter: "For some people, it may appear schizophrenic, but we want to try everything."

Den norske filmmusikken til Frost 2 er ute i dag! Lisa Stokke, May Kristin Krispersen, Thorbjørn Harr og de andre er tilbake i sine roller. Det norske koret Cantus har også denne gangen bidratt til både den norske og den internasjonale filmmusikken, i kveld besøker de Lindmo på NRK1. Filmen har kinopremiere 25. desember.

Beck sitt 14. studioalbum «Hyperspace» har allerede fått strålende omtale i internasjonal presse. Albumet, som i hovedsak er produsert av Beck og Pharrell Williams, og gjestes av Sky Ferreira, Chris Martin og Terrell Hines, er ute i dag. Artisten selv beskriver albumet på følgende måte: “I think I was thinking about that game Asteroids […] it had a button when you were about to get destroyed called hyperspace.
You would disappear and save your life, and it felt a little bit like that. I think each song is kind of a different way that different people ‘hyperspace' or deal with the world, you know, escape from the reality that we're all dealing with.”

På tirsdag slapp Lewis Capaldi nye singelen "Before You Go" som en del av hans extended edition av debutalbumet Divinely Uninspired to a Hellish Extent.  Lewis spillte nylig en utsolgt og svært hyllet konsert på Sentrum Scene.

Andrew Bird, som nylig ble GRAMMY-nominert i kategori Folk for albumet My Finest Work Yet, lanserte denne uken en ny versjon av låten «Manifest» fra albumet, nå sammen med Erika Wennerstrom (Heartless Bastards). Bird er også aktuell med jule EP-en HARK! som kom tidligere i november. Birds gitarist Madison Cunningham ble denne uken også GRAMMY-nominert i kategori Americana for sitt soloalbum Who Are You Now.

Selena Gomez sitt kommende album er annonsert til 10. januar, og vil inneholde smashen "Lose You To Love Me". Nå kan du forhåndsbestille albumet HER.

Kommende konserter:

24. mars - Tove Lo , Rockefeller, Oslo

God helg :-)

Nyhetsbrev fra Universal Music6.12.2019 13:52:23 CETPressemelding

612 slipper ny låt på den offisielle 612 dagen Avicii – Fades Away Tribute Concert Version feat. MishCatt OnklP annonserer nytt album og vinterturné Niall Horan er klar for å slippe ny musikk! «Put A Little Love On Me” ble sluppet i dag kl 06:00. Kevin Boine – legenden fra nord – er tilbake med sin rykende ferske singel «Julebord». Låta tar for seg en stakkarslig kar som ender opp på sofaen etter å ha vært litt for interessert i servitøren. Kevin har store og spennende planer for å kickstarte 2020. The Weeknd slapp denne uken en musikkvideo til den nye singelen “Heartless”, som har sanket inn over syv millioner visninger på to døgn. Abel Tesfaye er også aktuell med den nye låten “Blinding Lights”. Billie Eilish slapp i natt musikkvideoen til “xanny”! Hun tok også hjem hele 3 av 5 priser på nye Apple Music Awards, inkludert Artist of the Year, Top album of the year og Songwriter of the year sammen med sin bror Finneas. Jacob Collier er ute med video til låten "Time Alone With You" hvor

612 slipper ny låt på den offisielle 612 dagen6.12.2019 10:00:00 CETPressemelding

612, rapcrewet fra dypeste Oslo, har hits som «612 For Alltid» og «Papir», slipper i dag en ny låt, “Manda til fredag” som de tar med seg i Moncler-jakkeermet, når de basskickstarter det nye tiåret på Rockefeller 10. Januar 2020. Det er ingen tilfeldighet at det slippes en låt akuratt 6. desember. Det er nemlig den offisielle 612 dagen! Med uimotståelig gatesjarme og klokkeren melodisk teft, utsolgte klubbkonserter med hylende småjenter, og en selvtillit og stilsikkerhet man skal lete lenge etter er 612 førsterekka i en helt ny generasjon norsk hiphop. Hør 612 - “Manda til freda” HER 612 gjorde to sinnssyke konserter på både John Dee i fjor og Parkteatret i vår som ga dem spillejobber på flere av landets største festivaler i sommer, inkludert Stavern, Palmesus og Festningen i Trondheim. Med oppgradert liveshow og opptil flere nye låter rett rundt hjørnet er Lille Leon, T_boyofficial, SlimTim, Mogger og ikke minst hypemaster Bønna mer enn klare for å vise fram hva 612 er gode for i 2020

Ny musikk fra The Weeknd, Michael Kiwanuka, OnklP, Norah Jones29.11.2019 14:25:11 CETPressemelding

The Weeknd er tilbake The Kacey Musgraves Christmas Show ute nå Filmmusikken til Jikŋon 2 – den samiske versjonen av Frost 2 – er ute! OnklP med siste singel før jul fra kommende album Michael Kiwanuka er en av vår tids mest begavede artister, og med lekende letthet fremfører han tradisjonell men samtidig moderne soul, inspirert av folkrock og afrofolk med jazzaktige overtoner. Han slapp nylig albumet KIWANUKA og spiller på et utsolgt Sentrum Scene nå på søndag. Tanya Tucker slapp denne uken låten «The Winner’s Game». Låten ble spilt inn i samme session som albumet «While I’m Livin’» som kom i sommer, og ble i likhet med albumet produsert av GRAMMY-vinnerne Shooter Jennings og Brandi Carlile.Tucker ble selv nominert til hele 4 GRAMMY-priser forrige uke inkludert Song Of The Year, Best Country Solo Performance, Best Country Song, Best Country Album. Rapduoen City Girls er på samme label som Migos, Lil Yachty og Lil Baby, og gjorde stor suksess med en feature på superhiten “In My Feeling