Ny musikk fra U2, Beck, Lewis Capaldi og den norske filmmusikken til Frost 2.

U2 og A.R Rahman slipper ny låt "Ahimsa"

TIX gjør aldri noe halvveis - velkommen til en legendarisk fest på Sentrum Scene!

Rammstein-vokalist Till Lindemann og Peter Tägtgren er i dag klare med sitt andre album F & M. Albumet følger opp debuten Skills in Pills fra 2015, og inkluderer tidligere utgitte "Steh auf", "Ich weiß es nicht" og "Knebel", samt nye "Frau & Mann".
"The second record sounds better!" sier Tägtgren.
"Seriously, we've just taken the next step. “F & M” comes across as a self-contained body of work and has more weird twists and turns, but there’s also influences here from the worlds of Rammstein and Pain. For us, the album is very complete." Lindemann fortsetter: "For some people, it may appear schizophrenic, but we want to try everything."

Den norske filmmusikken til Frost 2 er ute i dag! Lisa Stokke, May Kristin Krispersen, Thorbjørn Harr og de andre er tilbake i sine roller. Det norske koret Cantus har også denne gangen bidratt til både den norske og den internasjonale filmmusikken, i kveld besøker de Lindmo på NRK1. Filmen har kinopremiere 25. desember.

Beck sitt 14. studioalbum «Hyperspace» har allerede fått strålende omtale i internasjonal presse. Albumet, som i hovedsak er produsert av Beck og Pharrell Williams, og gjestes av Sky Ferreira, Chris Martin og Terrell Hines, er ute i dag. Artisten selv beskriver albumet på følgende måte: “I think I was thinking about that game Asteroids […] it had a button when you were about to get destroyed called hyperspace.
You would disappear and save your life, and it felt a little bit like that. I think each song is kind of a different way that different people ‘hyperspace' or deal with the world, you know, escape from the reality that we're all dealing with.”

På tirsdag slapp Lewis Capaldi nye singelen "Before You Go" som en del av hans extended edition av debutalbumet Divinely Uninspired to a Hellish Extent.  Lewis spillte nylig en utsolgt og svært hyllet konsert på Sentrum Scene.

Andrew Bird, som nylig ble GRAMMY-nominert i kategori Folk for albumet My Finest Work Yet, lanserte denne uken en ny versjon av låten «Manifest» fra albumet, nå sammen med Erika Wennerstrom (Heartless Bastards). Bird er også aktuell med jule EP-en HARK! som kom tidligere i november. Birds gitarist Madison Cunningham ble denne uken også GRAMMY-nominert i kategori Americana for sitt soloalbum Who Are You Now.

Selena Gomez sitt kommende album er annonsert til 10. januar, og vil inneholde smashen "Lose You To Love Me". Nå kan du forhåndsbestille albumet HER.

Kommende konserter:

Maggio, Ålesund, Terminalen
24. mars - Tove Lo , Rockefeller, Oslo

God helg :-)

Ny musikkvideo fra SALTI spilt inn i majestetiske omgivelser13.7.2020 16:05:20 CESTPressemelding

I går kveld hadde musikkvideoen til “Superstitious (feat. CCA Jonas)” av SALTI premiere. Videoen som er spilt inn i majestetiske omgivelser utenfor Bergen, ved Vøringsfossen og på Hardangervidda er regissert av Sigurd Fossen (Sigrid, Aurora, Kakkmadafakka). Videoen er krydret med animasjoner som gjenspeiler engler og demoner som igjen gjenspeiler SALTIs overordnede idé for debut-EPene sine. “Superstitious” handler om å være selvbevisst, ha egenkjærlighet og tro når du tviler på din egen dømmekraft. Se videoen HER! Warith Salti Mbarukaka SALTI er en 24 år gammel artist, låtskriver, produsent og DJ, opprinnelig fra Tanzania, men flyttet til Norge da han var åtte år gammel og har bodd i Vestlandets Musikkhovedstad Bergen siden den gang. Etter ti år som produsent og DJ har SALTI nå funnet mot til å skrive og fremføre egne sanger, og fokuset er nå å bygge sin egen musikkarriere som artist. "Dream come true wallah. Alltid drømt om å være en del av en slik produksjon! Gøyeste var at det ble s

Ny musikk fra Sam Smith, Juice WRLD, blackbear, The Streets, James Bay med flere10.7.2020 09:49:28 CESTPressemelding

Pressemelding: https://kommunikasjon.ntb.no/pressemelding/legends-never-die---albumet-av-juice-wrld-er-na-klart?publisherId=6987388&releaseId=17888884 Legends Never Die - Albumet av Juice WRLD er nå klart Sam Smith spilte inn en cover av Coldplays store hit “http://open.spotify.com/album/6VnppEx0PoQpbnfTOutyaQ Fix You” for iHeart Radio Living Room Concert Sessions i mai til så gode tilbakemeldinger at denne nå på mandag ble sluppet digitalt sammen med en video. Britiske James Bay slapp i dag singelen «Chew On My Heart» med tilhørende musikkvideo. Bay slo gjennom i 2015 med debutalbumet «Chaos And The Calm”, som inneholdt hits som «Let It Go» og «Hold Back The River». I går annonserte Katy Perry coveret og tittelen på sitt kommende album Smile, som slippes 15. august. Tittelsporet ble sluppet i dag, hør låten her. Alexandra Joner er endelig tilbake med nye singelen "Like Beyoncé". Hennes nyeste singel er en fengende danselåt som oser av girl power. Gjennom hele låten kan du høre referan

Legends Never Die - Albumet av Juice WRLD er nå klart10.7.2020 09:32:58 CESTPressemelding

Albumet Legends Never Die av Juice WRLD, Jarad Anthony Higgins, slippes i dag via Interscope Records. Hør albumet her. Artisten etterlot sin globale fanskare i sorg da han i desember 2019 gikk bort, bare 21 år gammel. I april kunngjorde Juices mor, Carmela Wallace, etableringen av Live Free 999-fondet som skal jobbe for mental helse og vil motta ekstra støtte via Grade A og Interscope Records. Legends Never Die inneholder 21 låter, inkludert “Life’s A Mess” med Halsey og “Come & Go” med Marshmello som begge ble sluppet i løpet av denne uken. Tidligere denne uken annonserte labelet: This Friday we will be honoring the life and art of Juice WRLD by releasing his album, Legends Never Die. We feel that this collection of 15 songs best represents the music Juice was in the process of creating. The album shines a light on the collaborators that meant so much to Juice and deeply impacted his musical process. Juice dedicated his music to his fans and, now more than ever, we hope this album bri

The Rolling Stones slipper en ny versjon av 1973-albumet “Goats Head Soup” 4. september9.7.2020 15:17:23 CESTPressemelding

Enda en verdsatt juvel i Rolling Stones’ enestående katalog skal gjenskapes, når klassikeren Goats Head Soup fra 1973 forvandles til et nytt multi-format-album 4. september. Albumet vil være tilgjengelig i flere versjoner, inkludert CD-er og sett med vinyl-bokser, i en skattekiste av ikke utgitt studio- og livemateriale. The reissue follows the huge success and acclaim for the Stones' “Living In A Ghost Town” single and their universally-admired lockdown performance of “You Can't Always Get What You Want” in Global Citizen's April special One World: Together at Home. The box set and deluxe CD and vinyl editions of Goats Head Soup will all feature ten bonus tracks, which include alternate versions, outtakes and no fewer than three previously unheard tracks. The first of these to be unveiled, “Criss Cross”, is available as an instant grat track today with pre-orders of the album, and on all streaming and download services. The official “Criss Cross” video is out now, watch here. Stones d