Ny musikk fra TIX, Zupermaria, Surfaces, Vidar Villa, FLETCHER og Eggi samt ukens Podtips!

Metallica feirer 30-årsjubileet for The Black Album med re-utgivelse og et coveralbum!

Lorde med nytt album og turné

Fredrikstad-rapper debuterer hos Universal Music med årets sommerhit!

Ylva slipper ny singel inspirert av slu filmkarakter

Vidar Villa med norsk versjon av en 80-talls klassiker!

Erland Cooper graver ned debutalbum på Orknøyene

Lava Linell er Europas første virtuelle artist

Ice Csay er klar med ny musikk etter ett års opphold i fengsel – “Baby Rasta”

Den suksessrike duoen Surfaces slipper sitt fjerde album, Pacifico, i dag, samme dag som de annonserer Good 2 Be Back Tour. Det etterlengtede albumet inneholder singlene “Wave of You”, “Next Thing (Loverboy)” og “So Far Away”. Pacifico er et solfylt pop-album spilt inn i hjemmestudioet i Malibu.

Etter å ha opplevd et enormt engasjementet under Eurovision har TIX laget en sommerlåt med mål om å treffe hele det norske folk, både barn og voksne. Resultatet er “Beautifull”.

Lady Gaga er i dag ute med Born This Way The Tenth Anniversary. Albumet inneholder de 14 originale låtene fra Born This Way-albumet fra 2011 med ny innpakning, sammen med seks nye versjoner av låter fra album av artister som representerer og kjemper for LGBTQIA+.

Duoen Braaheim er i dag ute med sin versjon av hiten “When Love Takes Over”. Versjonen av låten viser Braaheims talent for å gi en låt et ekstra lag, noe som er 100% nødvendig når man slipper coverversjoner av allerede sertifiserte bangere. Duoen består av 24 år gamle Martin Bråten og Christopher Åsheim fra Trysil. De har gått fra å lage musikk hos faren til Christopher sitt utested “Laaven” i Trysil til å nå et stort, internasjonalt publikum med over 64 millioner streams totalt.

FLETCHER er tilbake med den nye låten “Healing”, en låt skrevet med Scott Harris (Shawn Mendes, Khalid) og ALDAE (Justin Bieber, Kid Laroi). I’ve spent my whole life looking for answers on how to be better — emotionally, physically, mentally, spiritually, intellectually. I thought, ‘If I can just figure out the secret, all my problems will be solved.’ As if everyone had the fix but me. Between different relationships, doctors, healers, crystals, self-help books, medications, podcasts, you name it, I sought it out. All my value was placed externally. And though those things have guided me on my journey and led me to where I am now, the thing I was missing was right in front of me. My own strength and love and soul has always been there, but I couldn’t see that. This song is the foundation of what’s to come…an era of healing…and feeling myself for the first time ever. Tilsammen har hun over 750 millioner streams på låtene og EPen The S(EX) TAPES samt fans i Kylie Jenner og TikTok-influencer Addison Rae.

Denne uka annonserte Victor Victor Worldwide og Republic Records at det skal komme et nytt album fra Pop Smoke 16. juli. Tittelen ble ikke avslørt, men det skal være 17 spor på albumet. Den unge rapperens debutalbum Shoot For The Stars Aim For The Moon, som ble sluppet noen måneder etter hans død i fjor, var årets mest streamede album i Norge i fjor.

Den spennende duoen Mentum slipper sin nye R&B-inspirerte singel “No Boundaries”. Låten tar for seg de gode følelsene som bare en bestemt person bringer inn i livet ditt når man blir forelsket, og de små tingene som endrer seg.

Zupermaria synger sommeren inn med hennes nye dansbare låt “Dans med meg”. Låten er produsert av Coucheron og er en hyllest til at vi går mot lysere tider.

Carina Dahl slipper singelen “Helt OK”. Låten er inspirert av den herlige norske sommeren, som faktisk er helt OK. Som i flere av Carinas sanger er dette en festlåt i en humoristisk drakt.

Ukens Podtips:

I denne episoden av Kongen over alle podder er casanovaene i Snow Boyz på besøk. De finner den perfekte byen-tur for hvit singel mann 40+ år!

Snow Boyz er i Høylytt-studio og prater om da de startet å rappe, anmelder-beefen, maskerappere, Norske Talenter, deres nye solo-prosjekt og mye mer!

Bak Gullmedaljen Pride-spesial! En veldig spesiell episode av mange grunner. Kjetil-André og Mario har begge spennende, fine og tøffe historier. I tillegg deler Sondre mye av sin egen historie og er veldig takknemlig for å ha fått dele det med dem!

*Alle podcastene produseres av Universal Music.

Universal Music AS er verdens, og Norges, største musikkselskap og representerer blant annet artister som Astrid S, Post Malone, Ariana Grande, The 1975, Onkl P, Shawn Mendes, Dagny, The Beatles, Odd Nordstoga, Drake, Imagine Dragons, Seeb, The Rolling Stones m.fl.

Kevin Boine inviterer både raggare og folket på fest med sin nye singel Supa29.7.2021 14:00:00 CEST | Pressemelding

Kevin Boine har allerede hyllet raggen med to svenskspråklige låter tidligere i år, og nå er han klar med sin tredje singel, Supa. Låten handler om hvor stort savnet er til festivaler, live-musikk og store folkemengder, og at man er lei korona og de restriksjonene som følger. Hør låten HER. (Link blir tilgjengelig fredag 30. juli kl. 00.00) Kevin er en stor tilhenger av raggen, og det kommer tydelig frem i låta. «Alla raggare i staden, måste supa! Alla brudar alla menn, vi ska supa!». «Festivalene begynner sånn smått å arrangeres igjen, og alle er veldig sugne på dette. Vi vil på festival, vi vil drikke og vi vil leve som før. Etter å ha levd i isolasjon fra det gamle sosiale liv, gjør at mange tar den helt ut når man først slipper til.» Kevin Boine Med over 100 millioner streams bak seg har Kevin Boine vokst til å bli en av de største norskspråklige artister vi har. Artisten fra Tana har headlinet festivaler med tusenvis av publikummere rundt omkring i Skandinavia, og er en av svært f

Ice Csay holder koken med ny singel – “OUHH!” ft. Eddy & Zino22.7.2021 14:00:00 CEST | Pressemelding

Det er ikke lenge siden Ice Csay ble en fri mann og slapp sin første singel “Baby Rasta”. Allerede nå er han klar med nok en singel og denne gangen har han med seg tvillingene Eddy & Zino fra Furuset på “OUHH!”. Ice Csay rakk å gi ut fire singler i 2020, samt en remix av den siste låta “Badman” med Ezzari, Siyabång, YEMZ, Nani og 129. Nylig slapp han singelen “Baby Rasta”. Nå er han klar med sin andre låt i år, hvor han har fått med seg duoen Edyy & Zino på “OUHH!”. Låta er produsert av Makethenoises. Hør låten her. (Blir tilgjengelig kl. 00.00 23. juli) - “Låten handler om at we stay grindin regardless.. uansett hvor mye tull som blir sagt og hvem som prøver å sabotere så gjør vi det vi må, skjønner? Corona gjorde sommeren kald… men nå åpner det opp sakte men sikkert så vi kan kjøre på 110%” - Ice Csay Om Ice Csay: Ice Csay fra Ammerud i Oslo, serverer en fet og gjenkjennelig sound som aldri før har eksistert i norsk musikk. Han er som skapt for å være artist og er en etterlengtet art