Ny musikk fra Tina & Bettina, Rammstein, Pusha T, Sindre Steig og Bodin, samt nye album fra Vince Staples, Aerosmith og Joep Beving!

Tina & Bettina teamer opp med Snow Boyz på ny låt!

Sangeren, låtskriveren og produsenten Bodin fra Lindesnes slipper den energiske og følsomme poplåten "Changing", skrevet sammen med stjerneskuddet Ramón. Fra tidligere har Bodin jobbet med store internasjonale navn som Tiësto og Calvin Harris.

Pusha T har teamet opp med legendene Jay-Z og Pharrell Williams på sin nye låt "Neck & Wrist." Denne blir i likhet med forrige låt "Diet Coke", med på rapperens neste album It´s Almost Dry.

I begynnelsen av april begynte ryktene å spre seg som ild i tørt gress at Rammstein hadde investert i en "skjønnhetsklinikk" ved navn Zick Zack. Fans over hele verden ringte "Zick Zack hotline" for å avtale tid, finne ut mer on klinikken og til og med snakke med teamet av eksperter. Det hele var et stunt for den nye låten "Zick Zack", se video HER. Låten handler om en tvangsmessig tendens til selvoptimalisering, ofte gjennom radikal endring av utseende ved bruk av skalpellen! Låten slippes i fysisk form av "Zick Zack Magazine", 32 sider med historier, bilder og intervjuer om temaene "Prettier, Bigger, Harder." Magasinet inneholder også en leserbrev-spalte kalt "The Dr Flake Botox Box", en XXL-plakat, seks plakater og 30 eksklusive Rammstein klistremerker. Bandet slipper sitt nye album Zeit 29 april og spiller for et utsolgt Bjerke Travbane i Oslo 24 juli.

22 år gamle Doechii er den første kvinnelige rapperen signet til Top Dawg Entertainment og en one to watch i følge XXL, Complex, Pigeons & Planes and Hiphopdx. Doechii har sluppet EP-er og flere låter tidligere, blant andre Yucky Blucky Fruitcake som har over 33 millioner streams Spotify. Nylig slapp hun låten "Persuasive", hennes første Top Dawg Entertainment/UMG, og i dag har hun sluppet singelenCrazy”.

De Grammy vinnende rockelegendene Aerosmith feirer sitt 50-års jubileum ved å slippe et album med noen av sine første musikkopptak.  Albumet The Road Starts Hear blir sluppet fredag 8 april og inneholder syv opptak fra 1971. Opptakene blir tilgjengelig på CD og strømmetjenester.

Sindre Steig fra Fortun i Sogn ble kjent for mange gjennom The Voice i 2019. Sammen med produsenten og artisten Mugisho, har han funnet et nytt og friskt lydbile inspirert av 80- og 90-tallet, og slipper nå dem sommerlige singelen "Sjao Deg Igjen."

Vince Staples er ute med albumet Ramona Park Broke My Heart, som følger opp hans selvtitulerte og kritikerroste LP fra 2021, hvor han ønsket fansen velkommen til sin hjemby (Ramona Park-området i Long Island, CA.) Staples er kjent for sin konsise og glimrende låtskriving, og har høstet lovord fra flere av de største musikkanmelderne (Rolling Stone, NME, NPR, Pitchfork++). Nå om dagen er han på turne sammen med Tyler The Creator, og han returnerer til Coachella for å opptre 17 og 24 april.

Eurovision vinner Netta slapp i dag singelen "I Love My Nails"! Netta er en israelsk pop artist som med sin låt "Toy" vant ESC i 2018. Låta er en catchy anthem som handler om self-love og den symbolske verdien av å fikse neglene sine. Netta selv forteller at det å besøke neglsalonger har blitt en form for terapi for henne opp gjennom årene.

Lauv slapp låta "All 4 Nothing (I´m So In Love)" denne uken, som er tittelsporet fra amerikanerens andre album som kommer i august. Lauv slo gjennom med låten "I Like Me Better" i 2017, som har over én milliard streams på Spotify.

Gregory Porter, tydelig inspirert av Nat King Cole, startet å synge i små, trange jazzklubber i San Diego samtidig som han studerte på San Diego University. Hans motivasjon for å ta fatt på en musikalsk karriere var den lokale musikeren Kamau Kenyatta som tok Porter med seg inn i sitt studio i Los Angeles. Hans fremtid som fremadstormende jazzmusiker var dermed et faktum. Etter at han var involvert i flere teateroppsetninger, endte han til slutt tilbake til sine røtter i Brooklyn hvor han i 2010 slapp debutalbumet Water, som gjenutgis i dag.

Den nederlandske komponisten og pianisten Joep Beving er ute med albumet Hermetism, et solo-piano album. Albumet inneholder 12 spor og ble laget under Covid pandemiens mørkeste tider, låtene har en melankolsk sound med et hint av håp.

Etter stor suksess med original låta, slipper UK duoen A1 x J1 remix av låta "Night Away (Dance)" sammen med Jax Jones og Mae Muller.

Universal Music AS er verdens, og Norges, største musikkselskap og representerer blant annet artister som Astrid S, The Weeknd, TIX, Post Malone, Ariana Grande, The 1975, Dagny, Ruben, Shawn Mendes, The Beatles, Odd Nordstoga, Drake, Imagine Dragons, The Rolling Stones m.fl.

Rambow slipper en sommer banger med Monir Baws – Ooh Wee26.5.2022 10:00:00 CEST | Pressemelding

På fredag er Rambow tilbake med en skikkelig sommer banger. Med seg på den nye singelen, “Ooh Wee” har han med seg den unge og aspirerende rapperen, Monir Baws, som også er fetteren til Rambow. Tittelen til “Ooh Wee” er inspirert av den legendariske låta til Mark Ronson med Nate Dogg, Ghostface Killah, Trife og Saigon. Rambow aka Simon Negash ble i 2018 kjent som skuespiller med hovedrollen i NRK-serien “Rektors kontor.” I 2020 ga han ut sin første singel “Bentley.” Han har både som skuespiller og artist skapt en solid fanbase allerede i en alder av 17 år. I januar i 2021 ble han kåret til månedens “Urørt” på NRK P3 etter kun fire utgitte singler. I september 2021 ble Rambow kåret som vinner av NRK P3 «Årets Urørt!» og fremførte singelen “Take 2” på årets P3 gull. I slutten av 2021 ga han ut singelen “Furuset”. Tidligere i år ga han ut årets første singel,“Ekte”, som er produsert av ORIO og Håwk. Nå følger han opp med feel good låta “Ooh Wee”, sammen med fetteren sin Monir Baws. Låta e

Ny musikk fra Cherie, Veronica Maggio, Mabel, Slæm Dønk og Conan Gray!20.5.2022 10:23:57 CEST | Pressemelding

Veronica Maggios album Och som vanlighy händer det något hemskt er komplett! Cherie Mwangi slipper singelen “Buss It Down” Popstjernen Mabel samarbeider med XXL Freshman-rapperen 24kGoldn på låten "Overthinking". Sangen som er produsert av norske Stargate, viser et ærlig bilde av en klubb-kultur i møte med sosial angst. Med denne låten får lytteren et innblikk i den mørkere siden av Mabels kommende album. "I hope that anyone that may resonate with this song knows that after the darkness comes the light”, sier Mabel selv om låten. Aitch gir ut "1989", som er den andre singelen fra hans kommende album, Close to Home. På tre korte år har Aitch gått fra å være en undergrunnsartist til å bli en liste-toppende, platina-selgende og prisvinnende stjerne. Sangen bygger på det uimotståelige refrenget fra The Stone Roses sin låt "Fools Gold", utgitt i 1989. M Huncho har sluppet det etterlengtede albumet Chasing Euphoria med gjester som Giggs, Potter Payper og Yung Bleu. 9. juni spiller M Huncho i