Ny musikk fra The Weeknd, SALTI, Lukas Graham, J Balvin med flere

God fredag!

Her er ukens nyhetsbrev:

Introduserer SALTI

J Balvin er ute med sitt fjerde album, Colores!

Superstjernen The Weeknd er i dag ute med albumet After Hours, som inkluderer monsterhiten "Blinding Lights", "Heartless" og den nye singelen "In Your Eyes". The Weeknd har fått spennende produsenthjelp fra Max Martin, Oscar Holter, Kevin Parker fra Tame Impala, Metro Boomin’ og Illangelo.

Lukas Graham er nå tilbake med splitter ny musikk etter hitalbumet 3 (The Purple Album) som er Platina i Norge og inkluderer hitlåten "Love Someone" som er 3x Platina. Om den nye låten "Scars" sier Lukas selv: "Scars come in many shapes and forms. The physical ones are often the easiest to deal with, while psychological scars, can be very hard to cope with because no one can see them so we have to actively share them. We need to talk about these things in order to heal."

Astrid S og Brett Young følger opp samarbeidet "I Do" med en akustisk versjon av låten. En splitter ny tilhørende video slippes i kveld kl. 19.00. "I Do" har vært helt oppe på #2 på Spotify og Apple i Norge.

Australske The Avalanches har slått seg sammen med Weezer frontmann River Cuomo og den LA-baserte rapperen Pink Siifu på "Running Red Lights". Låten følger opp forrige måneds "We Will Always Love You" som de hadde med  Blood Orange, AKA Dev Hynes, og var første nye musikk siden 2016. Video til "Running Red Lights" er ute nå, se den HER

River, den mystiske pop/EDM artisten med over 100 millioner streams på andre prosjekter, er klar for å slippe ny musikk. Med et bredt spekter av instrumenter, blandet inn med pop og EDM, passer "Hungry Hearts" både bilturen til landsbygda og til en natt ute på byen.

Som en del av Spotifys nye It’s Hits program har Tove Lo laget sin versjon av Veronica Maggios superhit ”Jag kommer” fra 2011. Om "I'm Coming" sier Tove Lo: "Den här låten kommer föralltid vara en av mina favoriter! Jag har så mycket minnen till den och har alltid älskat Veronica Maggios texter. Jag skulle aldrig kunna skriva på svenska som hon gör. Det är den perfekta blandningen av poesi, vardags romantik, episk och melankolisk sommar som bara smälter mitt hjärta"!

Kuselofte har over 100 millioner streams totalt på Spotify og økende popularitet i Skandinavia og Europa. Med sanger som "Dominanten 2018" og "Om Sverige Vinner VM (feat B3nte)" er de en av Norges mest streamede russeartister. "Supa" er en hyllest til hverdagen og helgen: "manda til freda ni vet va ni ska gjøra, alle samman vil supa, vil supa"!

Med kun Garageband og en billig mikrofon tapet fast i en lampe, ga Conan Grey ut sin første låt, "Idle Town", på sin egen YouTube-kanal i 2017. Låten gikk viralt, og han teamet opp med den LA-baserte produsenten Dan Nigro og ga ut EPen Sunset Season på tampen av 2018. I dag slipper han debutalbumet Kid Krow.

ERIK kjent fra Paradise Hotel og Farmen Kjendis er nok en gang klar med ny singel. Denne gangen i det mer sentimentale hjørnet med "Nostalgi". "Låten handler liksom om at man vokser fra vennene sine, og det er jo jævla trist", sier ERIK.

Ha en god helg og ta vare på hverandre!

Ny musikk fra CLMD, Pearl Jam, Jessie Reyez, Ylva med flere27.3.2020 11:45:13 CETPressemelding

Gigaton fra Pearl Jam ute i dag CLMD kickstarter 2020 med den nye låten "Be Happy" og musikkvideo! Ylva og Jesper Jenset slipper "Flame" Spellemann-nominerte Larsiveli slipper ny banger Kompisteamet MIO og Nick Strand har nok en gang gjort magi i studio, og er klare med den dansbare låta "With Somebody" - denne gang med Tungevaag og Christy McDonald på laget. Resultatet er en egenartet og leken feelgood-låt som mikser deilige synther og swingete rytmer. 5 Seconds Of Summer er ute med sitt nye album CALM. Albumet inneholder blant annet singlene "Easier", "Teeth", "No Shame" og "Wildflower". 5 Seconds Of Summer slo for alvor igjennom med sitt selvtitulerte debutalbum i 2014. Albumet gikk rett til #1 her hjemme og på Billboards albumliste. Både oppfølgeralbumet Sounds Good Feels Good (2015) og Youngblood (2018) gikk også rett til #1 på Billboard, noe som har gjort 5 Seconds Of Summer til det eneste bandet i Billboards historie som har hatt tre album direkte inne på #1. Red Moon er den nor

Ylva og Jesper Jenset slipper "Flame"27.3.2020 08:00:00 CETPressemelding

Stjerneskuddet med den kraftfulle stemmen er tilbake. I dag slipper Ylva "Flame" med Jesper Jenset. Sammen har de laget en flammende kjærlighetslåt med sine kraftfulle vokalprestasjoner av internasjonalt kaliber. Hør låten HER! “Jeg ble inspirert til å gjøre denne låta da ei venninne av meg trodde hun hadde gått videre etter et langt forhold og turte å ta steget inn i noe nytt og spennende. Det viste seg at flammen fremdeles var i fortiden.. Flame handler jo om det å være i et nytt forhold uten å ha klart å gi slipp på et gammelt et.”, sier Ylva om låten. Om å samarbeide med Jesper, sier Ylva: “Da Jesper takket ja til å bli med på prosjektet ble jeg utrolig glad. Stemmen hans ble med å løfte låta på en unik og spesiell måte. Det har vært en ære å samarbeide med han!” Jesper sier: “Jeg liker å samarbeide med andre norske artister. Ylva er rå. Kult å være med på prosjektet.” Mer om Ylva: Ylva Olaisen (19) har samarbeidet med en rekke produsenter og låtskrivere de siste årene, og kataloge

Spellemann-nominerte Larsiveli slipper ny banger27.3.2020 08:00:00 CETPressemelding

Etter et travelt år, er Spellemann-nominerte Larsiveli klar for å slippe musikk! I dag slipper han den første singelen, «Oisann» fra en kommende EP, hvor han har samarbeidet med produsenten Pluto, som står bak blant annet “Hallo” med Isah og Dutty Dior. På den kommende EPen har Larsiveli gått litt bort fra det seriøse, og er klar for å vise en mer leken og mer eksperimentell side av seg selv. Med på hele prosjektet, samarbeider Larsiveli med produsenten Pluto. “Oisann” er en smak på hva som kommer. - «Oisann er en låt produsert av Pluto. Vi har hatt noen regler i studio og det er å ikke tenke og bare ha det gøy. Det har vært mye fokus på veldig personlige og såre ting i livet mitt den siste tiden så nå føler jeg det er på tide at jeg skal få lov til å ha det gøy, smile og le. Pluto får som vanlig frem det beste i meg så jeg gleder meg til å vise folket resten av låtene vi har gjort sammen» - Larsiveli HØR LARSIVELI - "OISANN" HER I 2018 fikk et større publikum øynene opp for Larsiveli

Gigaton fra Pearl Jam ute i dag27.3.2020 08:00:00 CETPressemelding

Pearl Jam er i dag ute med det nye albumet Gigaton. Albumet, som er det ellevte studioalbumet i rekken og første studioalbum siden Grammy-prisbelønte Lightning Bolt, er produsert av Josh Evans og Pearl Jam. Gigaton har allerede fått flere gode anmeldelser, blant annet fra Rolling Stone, Kerrang og Spin som mener dette er Pearl Jams beste album siden 90-tallet! Coverbildet, "Ice Waterfall", er tatt på Svalbard og viser Nordaustlandets iskappe med store mengder smeltevann. Bildet er tatt av den canadiske fotografen, filmskaperen og marinbiologen Paul Nickens. Om det nye albumet sier gitarist Mike McCready: "Making this record was a long journey. It was emotionally dark and confusing at times, but also an exciting and experimental road map to musical redemption. Collaborating with my bandmates on Gigaton ultimately gave me greater love, awareness and knowledge of the need for human connection in these time".

Lido slipper sin andre singel fra det kommende albumet "Peder"25.3.2020 15:41:37 CETPressemelding

Produsent, låtskriver, sanger og artist Lido, har de siste syv årene satt sitt eget kreative avtrykk på flere musikksjangere. Han har jobbet med tungvektere som Chance The Rapper, Jaden Smith og Halsey, og signerte for snart to år siden med den legendariske Rick Rubin. I 2018 slapp han flere singler og to konseptuelle EPer. I dag slipper han den andre singelen, “Postclubridehomemusic”, fra det kommende albumet “PEDER”, som ble spilt inn i legendariske Strongroom Studios i London og Shagri-LA Studios i Malibu. Musikkvideoen kommer også i dag. - “Postclubridehomemusic” er singel nummer 2 fra mitt kommende album ‘Peder’ og er en av mine favoritt låter fra plata. Låten handler om en lang, litt bedugget uber-tur hjem alene etter en kveld ute og beskriver alle tankene som går gjennom hodet mitt. Jeg har en tendens til å tenke mye over hvorfor jeg tar de valgene jeg tar og folkene i livet mitt i på slike kvelder og jeg prøvd . Mesteparten av låten ble spilt inn i London i legendariske Strongr