Ny musikk fra The Weeknd, Halsey, TIX, Sebastian Zalo, Paula Jivén og Lise Davidsen!

The Weeknd ute med nytt album "Dawn FM"

Mandag 3. januar ble surprisesluppet en extended versjon av Halseys nyeste album If I Can’t Have Love, I Want Power som ble sluppet i august 2021, med en bonussporene People Disappear Here og Nightmare Reprise. Albumet, som er produsert av Trent Reznor og Atticus Ross, gikk til #1 på Billboard og #9 på den norske albumlista og er Grammynominert for beste alternative album. Albumet har også blitt kåret til et av 2021s beste album av flere medier, blant andre The New York Times, Rolling Stone, Vulture, NME, Billboard med flere.

Hortensgutten Sebastian Zalo foreviger sitt minne av bestevennen Benjamin Ruud i hans kommende EP «Vi som skulle bli gamle menn» som er tilgjengelig fra 28. januar. Historien som fortjener tid til å fortelles presenteres allerede med første låt i dag «Hull i mine Levis».

Inneværende år kan på mange måter oppsummeres som Sebastian sitt gjennombruddsår med nominasjoner hos både Spellemann og P3 Gull, som konkluderes i å lage temalåten til NRK sin julekalender “Kristiania magiske tivolitheater”.Talentet sin karisma har allerede skapt unike relasjoner med lyttere gjennom musikken og opptredener på steder som By:Larm, Øya, Lindmo, De Neste, & P3 Live. Men pangstarten er dog akkurat det – kun starten på en mangfoldig og berikende reise

Denne uken er det Maj Britt Andersen som er hovedgjest i Hver gang vi møtes, og TIX gjør en emosjonell og sterk tolkning av låten 'Sov Godt'. "'Sov Godt' er jo egentlig en vuggesang, men jeg har skrevet den om til «den siste vuggesangen». For meg handler låten om den gangen jeg holdt hånden til bestefaren min og tok et siste farvel. Hele familien var sammen i rommet på sykehuset da han gikk bort, og den gangen virket «sov godt» som de mest naturlige siste ordene å si." TIX

Artist og låtskriver Paula Jivén slipper i dag sin andre singel "Say That''. Det svenske stjerneskuddet debuterte som artist i fjor med låten 'What Are You Hungry For', og allerede da fikk man høre hvilken suveren låtskriver og historieforteller hun er. Jivén forklarer bakgrunnen til singelen slik:
“Say That is a song that I wrote at a special time of my life. I had just turned 16, I was in LA on a songwriting trip working with people that I admire and doing meetings in crazy record label buildings. But something was still not sitting right with me. I think this was the first time I really experienced the downsides of materialism, and it was overwhelming me in the weirdest way. I felt like although I had so much, I was still missing something, the way all humans do, I guess. We never seem to get enough. And when you think you have it all, it’s still not enough, you can’t really talk about it! And that’s where the title comes in."

Verdenstjernene Lise Davidsen og Leif Ove Andsnes har gått sammen om innspilling av nytt album med Edvard Griegs sanger, ute i dag på Decca Classics. Davidsen, kalt «århundrets stemme» av internasjonal presse, ble kåret til årets beste kvinnelige sanger av International Opera Awards våren 2021. Etter seier i Plácido Domingos Operalia og Dronning Sonjas Internasjonale Musikkonkurranse i 2015 har Lise Davidsen hatt ledende roller i noen av verdens største operahus og har sluppet to album på Decca Classics. På dette tredje albumet har hun med seg Leif Ove Andsnes, pianisten som Wall Street Journal kaller "en av de mest talentfulle musikerne i sin generasjon", og med en merittliste like imponerende som hans over 30 år lange karriere.

Universal Music AS er verdens, og Norges, største musikkselskap og representerer blant annet artister som Astrid S, The Weeknd, TIX, Post Malone, Ariana Grande, The 1975, Dagny, Ruben, Shawn Mendes, The Beatles, Odd Nordstoga, Drake, Imagine Dragons, The Rolling Stones m.fl.

Ny musikk fra Carly Rae Jepsen, Roc Boyz, Elton John, Olivia Lobato/Ramón, The Killers og Benny Blanco!5.8.2022 10:54:03 CEST | Pressemelding

Carly Rae Jepsen har sluppet sin nye singel “Beach House” fra det kommende albumet The Loneliest Time som slippes 21. oktober. I låten tar hun for seg uforutsigbarheten ved nåtidens online dating med uhell og skuffelser det kan bringe, på en ærlig og morsom måte. “Beach House” sementerer til syvende og sist Jepsens arv som en av pophistoriens skarpeste fortellere om de endeløse nyansene av kjærlighet og forhold. Den amerikanske artisten og produsenten Benny Blanco har fått med seg BTS og Snoop Dogg på sin nye låt “Bad Decisions” som ble sluppet i dag. Låten følger med en musikkvideo du kan se her The Killers er ute med låta “boy” i dag, som er produsert av Stuart Price som også produserte albumet Day & Age som toppet den norske albumlista i 2008. Bandet legger ut på turne i Nord-Amerika senere denne måneden, og skal også turnere i Australia og New Zealand i år. Produsentlegenden T Bone Burnett er nå aktuell med albumet The Invisible Light: Spells - en del av trilogien The Invisible Lig

Snow Boyz slipper ny musikk for sommeren – Kom da21.7.2022 14:49:48 CEST | Pressemelding

Snow Boyz har den siste tiden vært i studio og kokt opp låter for å servere fansen i sommer. Fredag 22. Juli slipper brødrene “Kom da”. “Kom da, navnet sier for seg selv. Drip og kommas er alltid velkomne hos oss. Derfor vi sier "Kom da" til drip og kommas. Drip står for stil og kommas står for flus til de som lurer.” sier Snow Boyz. "Vi var i studio med gutta mens vi hørte gjennom noe beats. Wavy var keen på å høre noe Bennochio beats og ba Bennochio sette på sine beats, men han var opptatt med noe annet og hørte ikke på det Wavy ba om. Plutselig ropte Wavy, "Ey Bennochio kom da, sett på noe beats mann" Med en gang han viste oss den første beaten begynte Wavy å synge "Kom da, Kom da". Ja mann, det var sånn låta ble til as.." Fredag 22. Juli slipper duoen endelig ny musikk. De er klare for å gi ut “Kom da”. Tidligere i år gjestet de Tina & Bettina på singelen “Brannbil”. Brødrene Rafael og Paulo Domingos alias Wavy Marley og $k!p utgjør duoen Snow Boyz. Etter duoen ble dannet i 2009, h