Ny musikk fra Taylor Swift, Seeb, Kid Cudi, James Blake, The Avalanches med flere!

Astrid Smeplass lanserer limitert kleskolleksjon under eget selskap, By Astrid

Den norske powerhouse-duoen Seeb er ute med den helt nye singelen “Feel It Again”. Med seg på låten har de den prisvinnende artisten Dan Caplen og den Grammy-nominerte låtskriveren Svidden. Dette er den siste låta ut før det kommende debutalbumet Sad In Scandinavia, som slippes 29. januar 2021. Låta drives av glade pianoakkorder og Seeb’s synthdrevne signatur-melodi, men har likevel en tydelig kontrast med sitt melankolske tema. Bonus fun fact: Den store gjennombrudds-singelen for Seeb - remixen av Mike Posners “I Took A Pill In Ibiza” feirer femårsjubileum førstkommende søndag.

Taylor Swift er ute med sitt niende studioalbum, og folklores søsterplate, evermore. Standard-utgaven inneholder 15 spor mens deluxe versjonen inneholder to bonusspor. Låtene er skrevet med Aaron Dessner, Jack Antonoff, WB og Justin Vernon. Musikalske bidrag på albumet er fra HAIM, The National og Bon Iver.

Troye Sivan er ute med en ny versjon av låten “Easy”, denne gangen med Mark Ronson og Kacey Musgraves. Sistnevnte har også vært med på å skrive den nye versjonen. Den originale versjonen av "Easy" er hentet fra EPen In A Dream som ble sluppet tidligere i år, og både EP og låt ble hyllet av blant andre Pitchfork og Billboard da disse ble sluppet. Låten har til nå over 72 millioner streams verden over. Den nye versjonen av “Easy” har også fått en video, med Nashvilles mørkere strøk som bakteppe. Se den HER.

We Will Always Love You er det nye mesterverket i full lengde fra The Avalanches. Sampling er fortsatt kjernen i lyden av The Avalanches, men albumet har en rekke lovende gjester som bidrar med både vokal og tekst: MGMT, Rivers Cuomo, Denzel Curry, Johnny Marr, Neneh Cherry, Perry Farrell, Karen O, Mick Jones, Sampa the Great, Tricky, Kurt Vile, Blood Orange med flere. The Avalanches musikk har alltid vært drevet av melodi, men på grunn av denne utvidede gjestelisten er We Will Always Love You deres mest sangorienterte album hittil.

"Alle Tage ist kein Sonntag" er et spektakulært og ganske uventet samarbeid mellom Till Lindeman (Rammstein) og fiolinisten i verdensklasse; David Garrett. Denne berømte slageren er fra 1920-tallet og ble skrevet av Carl Ferdinands og Carl Clewing. Melodien ble kjent etter at stjerner som Fritz Wunderlich og Marlene Dietrich sang den på 1930-tallet.

Kid Cudi slapp i dag tredje og siste del Man On The Moon-trilogien og første soloalbum siden 2016. Man on the Moon III: The Chosen inneholder 18 låter og gjestes av blant andre Pop Smoke, Skepta, Trippie Redd og Phoebe Bridgers.

James Blake er i dag ute med EPen Covers, som inneholder noen av coverlåtene han har fremført på sine mange livekonserter på Instagram i løpet av 2020. På EPen gjør han låter av blant andre Billie Eilish, Frank Ocean, Beyoncé og Stevie Wonder.

Gwen Stefani er tilbake med den nye låten “Let Me Reintroduce Myself”. Låten er skrevet av Gwen selv med god hjelp fra hitmakeren Ross Golan og produsent-stjerneskuddet Luke Niccoli. “This song is a way of saying I’m back with new music. It’s a fun, lighthearted song, because I got inspired and hopefully to bring a little bit of joy. The idea was to write a song that had a bit of a nostalgic feeling to it, so I think musically it reminds you of back in the day, going back to where I started musically which was with ska and reggae. I’m still the same me but here’s something a little bit new in case you feel like hearing a little bit more of me”.

Ny musikk fra Lana Del Rey, Tom Jones, Selena Gomez, Jeremy Zucker og TIX til MGP!15.1.2021 10:03:56 CETPressemelding

TIX slipper sitt bidrag til Melodi Grand Prix 2020 "Chemtrails Over The Country Club" fra Lana Del Rey Ariana Grande slipper i dag en remix av "34+35", hvor hun har fått med seg Doja Cat og Megan Thee Stallion. Låten er fra albumet positions som gikk #1 i Norge og i USA. Ariana Grande er for øyeblikket den mest strømmede artisten på Spotify globalt. I en alder av 80 år er Tom Jones klar med sitt nye album Surrounded By Time 23. april. Albumet er co-produsert av Ethan Johns og Mark Woodward og gjenspeiler musikken som personlig har påvirket Jones gjennom en lang, uforutsigbar, men unektelig imponerende karriere. Første smakebit ut er "Talking Reality Television Blues", en låt som skildrer effekten av fjernsynets skiftende rolle fra begynnelsen til dagens tid. Som Tom selv forklarer: ”I was there when TV started -- didn’t know I’d become a part of it -- but it could be that its power is to remind us how wonderful, crazy and inventive we are, but also how scary the reality it reflects can

TIX slipper sitt bidrag til Melodi Grand Prix 202015.1.2021 08:22:28 CETPressemelding

Mange sperret øynene opp da TIX ble annonsert som en av deltakerne i årets Melodi Grand Prix. I dag slippes hans bidrag til konkurransen, som han fremfører i første delfinale i morgen kveld. Samtidig er han klart for å gjeste NRK Lindmo i kveld, hvor han gjør en personlig og spesiallaget opptreden. Andreas Haukeland beskriver "Ut Av Mørket” som tredje låt i en triologi – og som oppfølgeren til “Jeg Vil Ikke Leve” og “Tusen Tårer”. I motsetning til de andre deltakerne som ble annonsert denne uken, har Haukeland ansvaret for sin egen låt, og er alene låtskriver for “Ut Av Mørket”. Haukeland er signert som låtskriver til det Amerikanske selskapet APG, og har blant annet vunnet Musikkforleggerprisen for “Årets mest spilte låt” med Ava Max sin “Sweet but Psycho”. Samtidig er han for de aller fleste best kjent som TIX – artisten som ble kåret til Norges mest spilte artist på Spotify for 2020. Haukeland mener at det er på tide at han stiller med et bidrag i låtskriverkonkurransen: – Det har v