Ny musikk fra Shawn Mendes, Vidar Villa, CLMD og Dean Lewis samt nytt album fra Maggie Rogers og The Rolling Stones!

Vidar Villa møter våren med en banger!

CLMD markerer 10-års jubileum med ny låt!

Odd Nordstoga med band – Inn i skogen og ut på tur

Rambow er klar med årets første singel - “Ekte”

The Rolling Stones Live At The El Mocambo

Dean Lewis slipper sin nye singelHurtlessfredag 1. april, som er fra hans kommende andrealbum som slippes senere i år. Den nye låten er en fortsettelse singelen “Be Alright” som har streamet over 1.2 milliarder ganger Spotify. I Norge er har låten streamet over 40 millioner ganger (og er fortsatt i Topp 200 etter fire år) og er sertifisert seks ganger platina. Hans debutalbum A Place We Knew har snart passert fire ganger platina I Norge, nærmer seg 80 millioner avspillinger.

Shawn Mendes er i dag ute med singelen "When You’re Gone", som er produsert av Mendes selv og Jonah Shy. Kanadieren er også ute med videoen. Hans forrige låt "It’ll Be Okay" peaket 8. plass den norske singellista.

Mick Jagger slipper låten "Strange Game", som er introlåten til den nye Apple Original serien "Slow Horses". Låten fanger seriens mørke premiss, og den surrealistiske verdenen av spionasje som hovedpersonene befinner seg i. Låten har han laget sammen med den Oscar-nominerte filmkomponisten Daniel Pemberton, og de har laget en ikonisk låt som en smart måte refererer til mange aspekter av historiene i serien.

I kveld kan du se Nico & Vinz som gjester hos Lindmo på NRK1. De har en fin prat og gjør en meget  opptreden av den nye singelenPeace”, en låt som har blitt veldig dagsaktuell med tanke situasjonene i Europa, og som har blitt listet  NRK P3.

Veronica Maggio gjester lørdag Kåss Til Kvelds hvor hun sitter i sofaen med Kåre Magnus Bergh og Matoma. I tillegg blir det et musikalsk innslag med Markus. Se sesongavslutningen NRK1 kl. 21:20.

Brasilianske Alok har teamet opp med det platina-selgende rockebandet Bastille deres nye singelRun Into Trouble.” Alok har tidligere sluppet store hits som “Don´t Say Goodbye” og “Hear Me Now”, og har over 4 milliarder streams Spotify. Han regnes som en av dagens mest innflytelsesrike brasilianske artist og landet akkurat en fjerde plass DJ Mag sin Top 100 awards.

Trinidad Cardona har fått med seg den nigerianske stjernen Davido og Aisha fra Qatar låta "Hayya Hayya (Better Together)". Den blir en del av soundtracket til fotball-VM i Qatar og trioen skal fremføre den under trekningen av gruppespillet som starter kl. 18 fredag

Maggie Rogers er tilbake med nytt album. Det nye albumet har fått tittelen Surrender og slippes 29. juli. Surrender følger opp Heard It in a Past Life fra 2019 som mottok gode kritikker og gikk rett til topps Billboard’s Top Album Sales Chart og gikk #2 Billboard 200. Maggie Rogers har gjestet Norge flere ganger, sist forrige album med en konsert i Oslo, men også som support for HAIM, i tillegg til by:Larm.

Sanger, komponist, skuespiller og vinner av fire Grammy Awards, Lyle Lovett er tilbake med sitt første album ti år. Albumet 12th of June blir sluppet 12. mai og er produsert av Chuck Ainlay og Lyle Lovett.

Universal Music AS er verdens, og Norges, største musikkselskap og representerer blant annet artister som Astrid S, The Weeknd, TIX, Post Malone, Ariana Grande, The 1975, Dagny, Ruben, Shawn Mendes, The Beatles, Odd Nordstoga, Drake, Imagine Dragons, The Rolling Stones m.fl.

Ny musikk fra SALTI, Kendrick Lamar, Maria Petra, Veronica Maggio og Florence + The Machine13.5.2022 10:10:55 CEST | Pressemelding

SALTI introduserer sin nye EP Demons med singelen "Love Poor" Album fra Joakim Berg 27. mai Maria Petra med ny låt 13. mai - "the first love" Florence + The Machine slipper sitt femte studioalbum; Dance Fever Kendrick Lamar er endelig tilbake med etterlengtet album The Rolling Stones "LIVE AT THE EL MOCAMBO". En legendarisk begivenhet i den utrolige 60-årige historien til Rolling Stones slippes i sin helhet for første gang i dag! "Live At The El Mocambo" er opptak fra den første av Stones to sagnomsuste, hemmelige konserter på Toronto-klubben (med kun 300 kapasitet) i mars 1977. Dette er den første utgivelsen fra konserten noensinne. ”Heaven Med Dig” er den siste singelen før Veronica Maggios album, Och som vanligt händer det något hemskt slipper ut 20. mai. Veronica er aktuell med en turné i Norge, både på festivaler og egne konserter før turnéen avsluttes med en konsert med Gabrielle i Oslo Spektrum 14. oktober. Loreen er tilbake med sin nye singel ”Neon Lights”, en energisk låt som

Kendrick Lamar er endelig tilbake med etterlengtet album!13.5.2022 10:05:59 CEST | Pressemelding

Kendrick Lamar slipper i dag sitt etterlengtede femte album med tittelen Mr. Morale & The Big Steppers. Mr. Morale & The Big Steppers er et dobbeltalbum med hele 18 spor totalt. Hør albumet HER! Fans og lyttere verden over har ventet på ny musikk fra Lamar, som natt til mandag slapp låten «The Heart Part 5» med tilhørende musikkvideo. Videoen har passert 20 millioner visninger allerede, og singelen debuterte på Spotifys førsteplass i USA. Se videoen HER. En rekke bidragsytere er med på albumet; Ghostface Killah, Baby Keem, Beth Gibbons fra Portishead, Summer Walker, Thundercat, Sampha, Kodak Black og flere. Med seg på produsentsiden har han Pharrell Williams, the Alchemist, Sounwave, Beach Noise, Duval Timothy og mange flere. Forfatteren Eckhart Tolle bidrar som forteller på flere låter. Whitney Alford, Kendrick Lamar sin partner som også er synlig på albumcoveret, bidrar som forteller på låten "We Cry Together". Florence Welch er kreditert som låtskriver på samme låt. Kendrick Lamar e