Ny musikk fra Shawn Mendes & Justin Bieber, Sam Smith, Ingebjørg Bratland, Vidar Villa, DaBaby med flere!

Shawn Mendes og Justin Bieber gjør et stjernesamarbeid!

"High School Musical: The Musical: The Holiday Special"- soundtrack er ute!

Et "HEI" var alt som skulle til for Vidar Villa!

NALO slipper singel om dobbeltlivet

Ingebjørg Bratland ute med jule-EP!

Med sitt siste album Rockstar har Sfera Ebbasta blitt den mest streamede italienske artisten noensinne, med over 700 millioner strømninger. For første gang noensinne hadde han syv spor på Spotify’s Top 200 globale spilleliste. Nå slipper han sitt nye album Famoso med bidrag fra Lil Mosey, Future, Offset, Steve Aoki og J. Balvin.

Etter et meget aktivt år er Sam Smith igjen aktuell med ny musikk. Den nye julesingelen "The Lighthouse Keeper" er ute i dag og ble også lansert sammen med en musikkvideo som kan ses kl 19:00 i dag på Facebook, norsk tid. Låta er skrevet med, og produsert av Labrinth. Sams nyeste album Love Goes er allerede to ganger platina i Norge.

På torsdag slapp den britiske rapperen slowthai sin nye singel “nhs” fra det kommende albumet TYRONE, som slippes 05. februar. Albumet gjestes av blant annet ASAP Rocky, James Blake, Denzel Curry og Skepta.

Mumford & Sons feirer albumet Delta’s to-års jubileum med å gi ut EPen The Delta Tour, en samling låter bandet har opptrådt med ute på veien.

Jamie Cullum er i dag ute med et julealbum kalt The Pianoman At Christmas. Albumet inneholder ti originale og festlige sanger som nylig ble spilt inn sammen med et stort band på Abbey Road.

Rockelegendene Queen har lansert egen TikTok. Fansen kan nå finne ti tidløse Queen-klassikere i tjenesten, og inviteres med på utfordringen #SingWithQueen

Bea Miller er ute med video til låten "FEEL SOMETHING DIFFERENT" med Portland-rapperen Aminé, hentet fra hennes seneste EP elated!. Millers originalversjon, "feel something", klatret på hitlister verden over i sommer. Se videoen HER.

Superstjernen DaBaby slipper i dag EPen My Brother's Keeper, en hyllest til hans bror som nylig gikk bort på tragisk vis. EPen inneholder syv spor inkludert singelen "Brother's Keeper", og han har blant annet fått med seg Meek Mill som gjest. Smashen "Rockstar" lå på singellisten i 30 uker og peaket #2 på Spotify i Norge. Albumet Blame It On Baby er platina i Norge med over 24 millioner streams.

The Avalanches slapp denne uken tracklist til sitt kommende album We Will Always Love You som slippes 11. desember. Som sine tidligere album, er også det kommende bygget på samples men med tekster og vokaler fra artister som Mick Jones, MGMT, Neneh Cherry, Tricky, Blood Orange, Leon Bridges og Jamie XX.  Se full tracklist reveal HER.

RAYE er ute med Euphoric Sad Songs. EPen inneholder tidligere singler som “Natalie Don't”, “Secrets”, “Please Don't Touch” og “Love Me Again”, samt hennes nyeste singel “Love of Your Life” som er listet hos både NRK P3 og mP3.

Onsdag kveld slapp Ariana Grande musikkvideoen til låta "34+35", som er fra hennes nyeste album Positions som gikk rett til topps på den norske albumlista. Videoen er regissert av Director X som tidligere har jobbet med blant andre Drake, Kendrick Lamar og Rihanna. Se videoen HER.

Universal Music AS er verdens, og Norges, største musikkselskap og representerer blant annet artister som Astrid S, Post Malone, Ariana Grande, The 1975, Onkl P, Shawn Mendes, Dagny, The Beatles, Odd Nordstoga, Drake, Imagine Dragons, Seeb, The Rolling Stones m.fl.

Ny musikk fra Diana Ross, Ruben, Mabel, The Killers, Olivia Rodrigo og album fra Kings of Convenience samt ukens Podtips!18.6.2021 08:33:13 CEST | Pressemelding

Diana Ross "Thank You". Nytt album slippes til høsten Kings of Convenience endelig ute med nytt album Nawaz graver dypt i seg selv på “La Meg Leve” Snow Boyz slipper Bare Bangerz (vol 1) Ruben slipper låta “Candy” sammen med frigjørende og brennhet musikkvideo Sonny Alven vil få oss til å danse igjen med "Shut Up And Dance" Trygve Kongshavn med sommerens klareste oppfordring! "Let Them Know" er første nye musikk i 2021 fra Mabel. Låten er en futuristisk, uredd feel-good låt fra Mabel som viser en litt annen musikalsk side ved henne og er skrevet sammen samarbeidspartnerne og vennene Raye, SG Lewis og MNEK. I løpet av det siste året har Mabel vunnet BRIT Award for beste kvinnelige soloartist, nådd over fire milliarder streams, og debutalbumet High Expectations har passert to millioner. Låten "Don't Call Me Up" er tre ganger Platina i Norge, og albumet nærmer seg to ganger Platina. Årets største stjerneskudd Olivia Rodrigo slipper i dag låten “The Rose Song” - skrevet og fremført av Rodr

Kings of Convenience endelig ute med nytt album18.6.2021 08:11:47 CEST | Pressemelding

Kings of Convenience slipper i dag sitt første album på 12 år, Peace Or Love. Så langt har vi fått smakebitene "Rocky Trail" og "Fever", men med det nye albumet kommer også den nye singelen "Catholic Country". Låten har vokal fra duoens gode venn, den canadiske sangeren og låtskriveren, Feist. "Feist kom til Europa sommeren 2019 og motiverte oss til å få gjort noen innspillinger i mitt hus på Sicilia. Vi jobbet med mange låter der. Noen vil se dagens lys i fremtiden, mens "Catholic Country" var allerede ferdig moden. Man trengte bare å plukke den" - Erlend Øye. Peace Or Love er lyden av to gamle venner som utforsker en ny fase i livet sammen og finner nye måter å fange den unnvikende magien på. Albumet er spilt inn over fem år i fem forskjellige byer med elleve sanger om livet og kjærligheten med den forlokkende skjønnheten, renheten og følelsesmessige klarheten som forventes fra Kings of Convenience. Til høsten legger de ut på Europaturné og spiller fire konserter i hjemlandet: 15 Sep