Universal Music Norge

Ny musikk fra Sam Smith, Juice WRLD, blackbear, The Streets, James Bay med flere

Del

Pressemelding:

Legends Never Die - Albumet av Juice WRLD er nå klart

Sam Smith spilte inn en cover av Coldplays store hit “Fix You” for iHeart Radio Living Room Concert Sessions i mai til så gode tilbakemeldinger at denne nå på mandag ble sluppet digitalt sammen med en video.

Britiske James Bay slapp i dag singelen «Chew On My Heart» med tilhørende musikkvideo. Bay slo gjennom i 2015 med debutalbumet «Chaos And The Calm”, som inneholdt hits som «Let It Go» og «Hold Back The River».

I går annonserte Katy Perry coveret og tittelen på sitt kommende album Smile, som slippes 15. august. Tittelsporet ble sluppet i dag, hør låten her.

Alexandra Joner er endelig tilbake med nye singelen "Like Beyoncé". Hennes nyeste singel er en fengende danselåt som oser av girlpower. Gjennom hele låten kan du høre referanser fra Beyoncé sine beste låter, og handler om å føle seg selv – "just like Beyoncé".

Den mystiske pop/EDM artisten River med mer enn 100 millioner streams på andre prosjekter er nå klare til å spre deres guiltypleasure for country/pop til folket. Denne gangen på norsk og med celebert selskap fra kongene av bygdaiSpelloppmaker, Med forskjellige countryinstrumenter blandet i deres pop EDM-stemning, passer «Håper du er lykkelig nå» både til traktorturen på landsbygda, og en våt natt ute på byen.

YG er nå ute med singelen «SWAG».  I juni slapp LA-rapperen låta «FTP», som ble populær under demonstrasjonene mot rasisme og politivold i USA.

Kid Cudi annonserte tidligere denne uken at han slipper en splitter ny låt hvor han har fått med seg Eminem, til fansens store overraskelse. I dag er han klar med «The Adventures of Moon Man and Slim Shady”, hør låten her.

Den kritikerroste briten James Blake slapp sin nye singel “Are You Even Real” på onsdag 8. juli. Låten er en del av Apples globale “Behind The Mac”-kampanje.

Den svenske popartisten SnohAalegra slipper låten “Dying 4 Your Love” på RocNation. Samme dag slippes det også en musikkvideo fra en LA-baserte sangeren.

The Streets slipper i dag mixtapet “None OfUs Are Getting Out Of This Life Alive”. Mike Skinner, sanger og frontman i bandet sier: “The result is much more than I thought it would be. It’s become a real album”.

RAYE slipper i dag låten “Natalie Don’t” som blant annet er inspirert av Dolly Parton sin låt “Jolene” og skrevet av RAYE selv sammen med John Hill og John Blanda. RAYE sier: "I knewimmediatelywhen I wrotethissongthat it had to be a single. The track is aboutthat feeling ofpanicyou have whenyouknowyou're losing someone. The song is beautifullyhopelessbecauseyouknow Natalie will do whatshewantsregardless."

23-år gamle Summer Walker følger opp det kritikerroste og rekordbrytende debutalbumet Over It med en ny EP: Life On Earth. EPen inneholder fire spor, inkludert «My Affection» med PARTYNEXTDOOR. Walkers katalog har i løpet av hennes korte karriere streamet hele 4,5 milliarder ganger globalt.

blackbear slipper sin tredje singel "queenof broken hearts" fra sitt kommende album som blir gitt ut i sommer. Hans forrige singel "hot girlbummer" gikk topp 10 i Spotify, ble listet på NRJ, NRK P3, mp3 og P3X.

Tainy & J Balvin slipper låten “Agua” i forbindelse med den kommende filmen “The SpongeBob Movie: Spongeonthe Run” via Tainy sitt plateselskap NEON 16. Filmen har foreløpig premiere i starten av August.

Karol G er i dag ute med ny sang “AyDiosMio som oversettes som "Oh My God! Den colombianske sangeren og låtskriveren hadde en kjempehit med låten “Tusa” med Nicki Minaj. Singelen var den mest sette musikkvideoen i verden ved utgivelsen og nådde topp nr. 3 på det globale Spotify Topp 50. Tusa har også samlet over 3,5 milliarder strømmer (inkludert 900 millioner på Youtube og 700 millioner på Spotify).

Nøkkelord

Bilder

Om Universal Music Norge

Universal Music Norge
Universal Music Norge
Drammensveien 88B
0271 Oslo

Universal Music AS er verdens, og Norges, største musikkselskap og representerer blant annet artister som Astrid S, Post Malone, Ariana Grande, The 1975, Onkl P, Shawn Mendes, Lil Halima, The Beatles, Odd Nordstoga, Drake, Imagine Dragons, Seeb, The Rolling Stones m.fl.

Følg saker fra Universal Music Norge

Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra Universal Music Norge på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste saker fra Universal Music Norge

Nyhetsbrev fra Universal Music7.8.2020 10:42:29 CESTPressemelding

https://kommunikasjon.ntb.no/pressemelding/el-papi-har-fatt-med-seg-hele-norges-tix-igjen-og-igjen?publisherId=6987388&releaseId=17889871 El Papi har fått med seg hele Norges TIX – "Igjen Og Igjen" https://kommunikasjon.ntb.no/pressemelding/united-stage-copenhagen-music-lanserer-united-stage-group-nordens-ledende-bookingbyra?publisherId=6987388&releaseId=17889872 United Stage & Copenhagen Music lanserer United Stage Group, Nordens ledende bookingbyrå. I dag slippes låten "Smile", et samarbeid mellom Juice WRLD og The Weeknd. I 2019 tweetet Juice WRLD at han og The Weeknd burde lage en låt sammen, nå er resultatet her. Låten følger opp Juice WRLDs album, Legends Never Die, som gikk rett til førsteplass i Norge. Dette er også første nye musikk fra superstjernen The Weeknd siden albumet After Hours, som toppet den norske albumlisten i 11 uker, og nærmer seg hele 55 millioner streams i Norge. Den australske superstjernen Keith Urban er ute med enda en låt fra hans kommende album The Speed

El Papi har fått med seg hele Norges TIX – Igjen Og Igjen7.8.2020 09:15:00 CESTPressemelding

Etter å ha sluppet årets mest streamede norskspråklige låt ‘Sykepleierinnen’ (3. plass Norge) fulgte El Papi opp med ‘Midsommarnatt’ som gikk rett inn i top 50 i både Norge og Sverige. Nå kommer han med en ny sang og har for første gang i samarbeid med en annen artist; hele Norges TIX! Sammen har de laget en fengende sensommerlåt i en roligere stil enn tidligere sanger, som passer like godt i øret på bussen som på vors. - «Helt siden jeg slapp Midsommarnatt har jeg hatt lyst til å lage en litt roligere låt, og endelig kan jeg vise dere resultatet. Utrolig takknemlig for at TIX ville bli med på å lage denne låten, oss to sammen er sterke.» - El Papi HØR EL PAPI FEAT: TIX - "IGJEN OG IGJEN" HER - «Allsang og god stemning er det vi er best på, så dette var et veldig naturlig samarbeid. Jeg gleder meg til å vise den til hele Norge!» - TIX El Papi har markert seg som en av de raskeste voksende artistene i Norge med over 85 millioner streams og over 13 000 følgere på instagram på litt over 2

UNITED STAGE & COPENHAGEN MUSIC LANSERER UNITED STAGE GROUP, NORDENS LEDENDE BOOKINGBYRÅ6.8.2020 11:22:22 CESTPressemelding

De tre nordiske bookingbyråene United Stage Sverige, United Stage Norge og Copenhagen Music, annonserer i dag en strategisk sammenslåing; United Stage Group - en nordisk liveplattform for etablerte og up-and-coming artister. United Stage representerer i dag nærmere 250 norske og svenske artister. De står bak mer enn 3 000 arrangementer i året og har navn som Lars Winnerbäck, Darin, Melissa Horn, bob hund, Smith & Thell, CC Cowboys, Jaa9 & OnklP, Morgan Sulele med flere i stallen. I tillegg til sin virksomhet som agent, turnéprodusent og konsertarrangør, har United Stage management for mer enn 20 artister samt årlig gjennomføring av en rekke større bedriftsarrangementer. Fusjonen mellom United Stage og Copenhagen Music åpner endelig opp for et sømløst liveoppsett på tvers av de nordiske landene. President og grunnlegger av United Stage AB, Anders Larsson, forklarer: “Hos United Stage har vi en enkel filosofi som vi har støttet oss til siden begynnelsen. Vi tror på magien som oppstår i m

Kjærlighet for Sigrid Undset - S1sco teamer opp med Yomi31.7.2020 10:00:00 CESTPressemelding

Etter å ha skapt bølger og satt navnet sitt på kartet med “Versace Medusa” som nylig rundet en million avspillinger på Spotify, “San Siro”, “Paco Rabanne” og sist med NALO på “Capoeira”, returnerer den mystiske Stovnergutten i dag med “Sigrid Undset”. På laget har han fått med seg enda en Stovnergutt og kompis, Yomi. - "Yomi er min lillebror fra hooden! Det var ikke et spørsmål at vi måtte i studio sammen, men heller snakk om riktig tidspunkt. Under locked-down perioden tok vi en session med Pacify og klarte å lage «Sigrid Undset». Låta handler om kjærligheten for Sigrid. En ærlig og reflektert banger. "Mens de tenkte på designers og tråkket i Chanel, putta hodet mitt i alt for å paye mammas gjeld" - S1sco HØR "SIGRID UNDSET" HER - “Som man hører i sangen så møtte jeg S1sco når jeg var 10. Når jeg først hørte at han drev med musikk var det bare et spørsmål om tid før vi skulle lage noe. Det du hører på nå er lyden av Stovner. Stovnersound. SS” - Yomi Om S1sco: 21-åringen fra Stovner, s

CLMD slipper sommerlåten "Sailboat"!31.7.2020 08:00:00 CESTPressemelding

CLMD hadde et fantastisk 2019 da han slapp fjorårets store hit «DANCE» som nå har bikket imponerende 45 millioner streams i Spotify. Med en katalog bestående av hits som «Trouble», «DANCE» og «Be Happy» har han blitt omtalt som ‘‘Norway's Finest’’ av den legendariske DJ-en og radioverten Pete Tong fra BBC Radio 1. CLMD er et levende bevis på at ingenting trumfer hardt arbeid og stadig utvikling, og at han selv ti år etter debuten kan være relevant hver eneste fredag og lørdag, år etter år. Nå er han aktuell med låta «Sailboat» som slippes 31. juli. CLMD sier følgende om låta: «Sailboat» fanger følelsen du får når du vet at du har møtt den rette! Hvordan en person kan få deg til å føle deg fri og uthvilt som en seilbåt på havet på en perfekt sommerdag». Bak artistnavnet CLMD finner vi Martin Danielle, og han har i takt med suksessen blitt et kjent ansikt, både som produsent og TV-personlighet. Mentorrollen i «The Voice» satte ham på kartet for et nytt publikum, uten at det har tatt fra

Taylor Swift overrasket alle med nytt album24.7.2020 16:05:01 CESTPressemelding

Taylor Swift overrasket i dag fansen med albumet «folklore», som er hennes åttende studioalbum så langt. Albumet består av 16 spor, er skrevet og spilt inn under karantene, og er produsert av Aaron Dessner (The National) og Jack Antonoff (Bleachers, Fun). Swift skriver dette om sitt nye album på Twitter: “In isolation my imagination has run wild and this album is the result. I’ve told these stories to the best of my ability with all the love, wonder, and whimsy they deserve. Now it’s up to you to pass them down. folklore is out now.” Taylor Swift Taylor Swift slapp også en video til albumsporet «cardigan», som hun har regissert selv. Bon Iver er med som albumets eneste featureartist, på den nydelige låten exile.

I vårt presserom finner du alle våre siste saker, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.

Besøk vårt presserom