Ny musikk fra Sam Smith, Ingebjørg Bratland, CLMD, Common, Ane Brun, Liam Payne med flere!

Etterlengtet album fra Sam Smith

CLMD ute med del 1 av nytt album

El Papi viser ny side av seg selv med låten "Vinterdepresjon"

Ingebjørg Bratland lader opp til jul med slipp av nye låter, julebok og stor turné

Elvis Costello slipper sitt nye album Hey Clockface 30. oktober. Hey Clockface ble spilt inn i Helsinki, Paris og New York og er produsert av Costello selv, Michael Leonhart og Sebastian Krys, som han også samarbeidet med på det Grammy-vinnende albumet Look Now.

Marcus & Martinus er ute med den akustiske versjonen av singelen "Love You Less". Det var premiere og livechat med gutta på Youtube i går kl 19:00. Videoen og låten er spilt inn samtidig i Propeller Recordings Studio i Oslo, med Eivind Helgerød som arrangør. Denne akustiske versjonen slippes bare én uke før deres nye julelåt "It’s Christmas Time" kommer!

Common har blitt inspirert til å lage en utgivelser av det han kaller "movement music". Med Common's egne ord: "It is music to uplift, heal, and inspire listeners dealing with racial injustices as well as other social injustices. It's affirmation. It's recognition. It's elevation. It's music to go with a movement. Because the truth is, there is still so much work to do." Utgivelsen har fått tittelen "A Beautiful Revolution" og består av 9 nye originale låter, og blir utgitt like før dette historiske amerikanske valget.

Superstjerne Liam Payne som tildigere var medlem i boybandet One Direction har gått sammen med TikTok superstjerne og sanger Dixie D'Amelio på den splitter nye julesingelen "Naughty List»". Hør låten HER

Som gode nyheter for sine lojale fans ga det ikoniske bandet Crowded House ut sin første nye musikk på over et tiår i går. Du kan høre singelen "Whatever You Want" HER. Videoen gjestes av den karismatiske og enormt talentfulle indie-artisten Mac DeMarco. Dette er hans skuespiller-debut og videoen kan ses HER.

I dag kom Vargas & Lagola sitt andre album Mount Alda. Albumet inneholder 10 spor, og de fortsetter å balansere rock, pop, amerikana og og beats med en felles kjærlighet for retro lydbilder og tekster fylt med nordisk melankoli. Som låtskrivere har Vargas & Lagola skrevet for artister som .feks Avicii, Madonna, Axwell Ʌ Ingrosso, Swedish House Mafia, Miike Snow, Sia, Asap Rocky, Galantis, David Guetta, Katy Perry, Seinabo Sey, Veronica Maggio og mange fler. Duoen er to av Sveriges mest suksessrike låtskrivere og produsenter, og har akkumulert over åtte milliarder streams på sin musikk.

The Avalanches slapp i dag sin syvende singel fra deres kommende album We Will Always Love You, som slippes 11. desember. På "Interstellar Love" har de fått med seg Leon Bridges, og samplet The Alan Parsons Projects ikoniske "Eye In The Sky”.

U2 feirer 20-årsjubileum for albumet All That You Can't Leave Behind, deres største suksess i Norge gjennom tidene. I tillegg til hits som "Beautiful Day" og "Elevation" inneholder den nye utgaven av albumet remixer, outtakes og andre godbiter for fansen.

Benee har fått med seg selveste Lily Allen og rapperen Flo Milli på sin nye låt "Plain". 20-åringen, som fikk sitt internasjonale gjennombrudd med "Supalonely", er straks klar med debutalbumet "Hey u x" som slippes 13. november.

Med over 3 milliarder streams fordelt på alle platformer, har den legendariske DJen og produsenten R3HAB nå slått seg sammen med de europeiske popsensasjonene Astrid S og HRVY på sin nyeste singel "Am I The Only One". Singelen er en moderne dance-pop låt, som leverer organiske melodier og groovy overganger i kjent R3HAB-stil, supplert med følelsesladede vokalopptredener fra både Astrid S og HRVY.

NOTD har fått med seg produsent-duoen Catello på den nye singelen "Nobody". Dette er den tredje singelen som kommer fra NOTD i 2020. NOTD startet året med hitsingelen "I Don't Know Why" ft Astrid S som har samlet 50 millioner streams siden utgivelsen i mai og ligger nær Platinum i Norge. Nå er NOTD aktuelle med låten "Nobody" sammen med Catello.

Jonas Brothers er ute med julelåten “I Need You Christmas”, som er brødrenes andre originale julelåt siden de ble gjenforent som band tidlig i 2019.

Ane Brun slipper hele to album i år! After The Great Storm er først ut 30. oktober, og er hennes første album med originalmateriale siden kritikerroste "When I’m Free» fra 2015".

Produsent og skribentduoen Jemme gjorde i sommer suksess i Finland med deres nytolkning av klassikeren "Lemon Tree". Nå er de klar til å skape julestemning med "Driving Home For Christmas"!

Ny musikk fra TIX, Lil Baby, YUNGBLUD, Juice WRLD, Greta Van Fleet med flere!4.12.2020 10:06:39 CETPressemelding

Grammy-nominerte Lil Baby slipper to nye låter! Ny musikk fra TIX - Jul i Karantene Lang Lang International Music Foundation holder virtuell konsert The Weeknd, en av de mest suksessfulle artistene for vår generasjon, er ute med en remix av superhiten “Blinding Lights” ft. Rosalia. Denne uken havnet han på andreplass over de mest strømmede artistene på Spotify i Norge i 2020, kun slått av TIX. "Blinding Lights" er den nest mest spilte låten på Spotify i 2020. Superstjernen er bekreftet til Pepsi Super Bowl LV Halftime Show på CBS. Kampen blir spilt på Raymond James Stadium i Tampa Bay, Florida søndag 7. februar 2021. The Weeknd sitt nyeste album After Hours toppet den norske albumlisten i 11 uker, og har passert hele 68 millioner streams i Norge. Shawn Mendes er ute med sitt fjerde studioalbum Wonder. Albumet inneholder det tidligere utgitte tittelsporet, samt “Monster” sammen med Justin Bieber. I forbindelse med albumet ble dokumentaren Shawn Mendes: In Wonder sluppet på Netflix 23. n

Grammy-nominerte Lil Baby slipper to nye låter!4.12.2020 09:47:20 CETPressemelding

Multiplatinavinnende og Grammy-nominerte Lil Baby (25) følger opp albumsuksessen og slipper i dag to nye låter; “Errbody” og “On Me”. En tilhørende musikkvideo til “Errbody” er ute nå, se den HER. Lil Baby vant nylig Apple Musics Global Artist of the Year, og er også Grammynominert for “Best Rap Song” og “Best Rap Performance”, begge for monsterlåten “The Bigger Picture”, som ble sluppet som en reaksjon på urettferdighetene i USA. Den sterke låten førte til at albumet My Turn gikk tilbake til #1 på Billboard i USA tre måneder etter slippdato, og fikk fantastisk mottakelse: A conscious trap anthem hitting at just the right moment - NPR. An incredibly powerful protest song - Mixtape UK. This is immediately becoming the Black Lives Matter anthem - The Face UK. Låten førte til at han denne uken ble kåret til Variety's Voice of Impact. Lil Baby har fått en rekke utmerkelser i en alder av 25: Artisten havnet på Forbes sin 30 Under 30 liste og er med i Rolling Stones Musician on Musicians utg

Ny musikk fra TIX - Jul i Karantene4.12.2020 09:27:29 CETPressemelding

Årets juletid blir annerledes for de aller fleste av oss, og små lyspunkt i en ensom og isolert hverdag betyr mye. TIX beviste tidligere i år at han kunne omfavne en hel nasjon med en sang, og ga første runde av lockdown sitt helt eget soundtrack med låten Karantene. Nå gjør han det igjen, med «Jul i Karantene». Det er en ny versjon av samme låt – men med fokus på julen 2020, og hvordan den vil være annerledes. Han ønsker at låten skal være et positivt bidrag til juletiden, og nok en oppfordring om å høre på myndighetenes retningslinjer. Det skorter ikke på lyspunkt for TIX om dagen. Forrige helg leverte han et fantastisk show og et sterkt og personlig intervju på årets P3 Gull, og denne uken ble kan kåret til Norges mest spilte artist på Spotify i 2020. 25. desember slipper han låten Tusen Tårer som han opptrådte med på P3 Gull.

Ny musikk fra Mari Bølla, Ylva, Sam Fender, Kuselofte med flere!27.11.2020 11:17:23 CETPressemelding

Ylva slipper Disney-samarbeidet "Kjærlighet er et kompass" Idolvinner Mari Bølla er ute med sin første julelåt - "Christmas Time (is nothing without you)" Sam Fender slapp i dag låten "Winter Song". Låten er et cover av Alan Hull og Lindisfarne sin låt med samme navn. Låten ble også sluppet sammen med en lyric-video som inneholder bilder tatt av en rekke hjemmløse. Se den HER. Sam Fender skulle egentlig ha spilt på årets Øyafestival. I dag slipper Lil Yachty Lil Boat 3.5, som er en deluxe versjon av albumet Lil Boat 3, som kom ut I mai I år. Det er hele seks nye spor på denne utgivelsen, med gjesteartister som Lil baby, Future, Playboi Carti og Vince Staples. Taylor Swift slapp denne uken dokumentaren/konsertfilmen "folklore: the long pond studio sessions" på Disney +. I dokumentaren fremfører Swift låtene fra hennes nyeste album "folklore" sammen med produsentene Aaron Dessner og Jack Antonoff, og dokumentaren inneholder også samtaler mellom skaperne om hvordan albumet ble til. Nyinns

Ylva slipper Disney-samarbeidet "Kjærlighet er et kompass"27.11.2020 08:30:00 CETPressemelding

Stjerneskuddet Ylva følger opp sin aller første julelåt "This Christmas" med "Kjærlighet er et kompass". Låten fra Disneys julekampanje er tilgjengelig på strømmetjenester i dag. Hør låten HER! Ylva er aktuell i Disneys julekampanje, som stemmen i den hjertevarmende historien #FraAlleOssTilAlleDere. Ylva synger den norske versjonen av originalen som ledsages av vokalen til den britiske artisten Griff - "Love Is A Compass". Fortellingen om Lola er en 3 min kortfilm som handler om nostalgi, familietradisjoner og kjærlighet. Den handler om båndet mellom Lola og hennes barnebarn og den kjærligheten de deler for juletradisjoner. Samarbeidet ligger nærme Ylvas hjerte som alltid har elsket Disney og det å kunne drømme seg bort i verden til Hannah Montana. - "Jeg har sett på Disney helt siden jeg var liten og alltid vært en stor fan. Føler meg så heldig som har fått muligheten til å jobbe med de på denne sangen. «Kjærlighet er et kompass» er en utrolig fin og viktig sang som handler om å vite