Ny musikk fra SALTI, Kendrick Lamar, Maria Petra, Veronica Maggio og Florence + The Machine

SALTI introduserer sin nye EP Demons med singelen "Love Poor"

Album fra Joakim Berg 27. mai

Maria Petra med ny låt 13. mai - "the first love"

Florence + The Machine slipper sitt femte studioalbum; Dance Fever

Kendrick Lamar er endelig tilbake med etterlengtet album

The Rolling Stones "LIVE AT THE EL MOCAMBO". En legendarisk begivenhet i den utrolige 60-årige historien til Rolling Stones slippes i sin helhet for første gang dag! "Live At The El Mocambo" er opptak fra den første av Stones to sagnomsuste, hemmelige konserter  Toronto-klubben (med kun 300 kapasitet) i mars 1977. Dette er den første utgivelsen fra konserten noensinne.

”Heaven Med Dig” er den siste singelen før Veronica Maggios album, Och som vanligt händer det något hemskt slipper ut 20. mai. Veronica er aktuell med en turné i Norge, både på festivaler og egne konserter før turnéen avsluttes med en konsert med Gabrielle i Oslo Spektrum 14. oktober.

Loreen er tilbake med sin nye singel ”Neon Lights”, en energisk låt som gir Loreen muligheten til å skinne med sitt velkjente stemmeomfang. Sangen har en dramatisk 80-talls følelse til seg, med både Moog synthesizers og et pulserende trommeslag som binder låten sammen. ”Neon Lights” er skrevet samarbeid med Peter Kvint og Maria Smith, og er den første singelen som leder opp mot et albumslipp neste år.

Fenomenet Mika er tilbake med låtenYo Yo” 13. mai! Samme helg er artisten bak låter som "Grace Kelly" og "Relax, Take It Easy" også programleder for Eurovision Song Contest i Torino. Mika spilte også på årets Coachella-festival april.

Mahmood & BLANCOs italienske Eurovision Song Contest bidrag "Brividi" har blitt remixet av landsmennene MEDUZA. Originalversjonen satte streamingrekord i hjemlandet første dag etter release.

Post Malone har fått med seg Roddy Rich sin nye singel "Cooped Up", som ble sluppet igår kveld. Låta er produsert med hans faste samarbeidspartner Louis Bell, som også har jobbet med blant andre Kanye West, Justin Bieber og Miley Cyrus. Post Malones neste album, Twelve Carat Toothache, slippes 3. juni og senere samme måned tar superstjernen turen til Norge for å spille  Bergen Calling.

RAK fra Eiksund slipper album i form av det 20 minutters lange sporet "Like A Bird". Gjennom seks ulike melodiøse poplåter og tilhørende monologerprodusert av Kristian Sæland - skildrer hun hennes unike oppvekst som halvt norsk og halvt thai!

Universal Music AS er verdens, og Norges, største musikkselskap og representerer blant annet artister som Astrid S, The Weeknd, TIX, Post Malone, Ariana Grande, The 1975, Dagny, Ruben, Shawn Mendes, The Beatles, Odd Nordstoga, Drake, Imagine Dragons, The Rolling Stones m.fl.

Ny musikk fra Cherie, Veronica Maggio, Mabel, Slæm Dønk og Conan Gray!20.5.2022 10:23:57 CEST | Pressemelding

Veronica Maggios album Och som vanlighy händer det något hemskt er komplett! Cherie Mwangi slipper singelen “Buss It Down” Popstjernen Mabel samarbeider med XXL Freshman-rapperen 24kGoldn på låten "Overthinking". Sangen som er produsert av norske Stargate, viser et ærlig bilde av en klubb-kultur i møte med sosial angst. Med denne låten får lytteren et innblikk i den mørkere siden av Mabels kommende album. "I hope that anyone that may resonate with this song knows that after the darkness comes the light”, sier Mabel selv om låten. Aitch gir ut "1989", som er den andre singelen fra hans kommende album, Close to Home. På tre korte år har Aitch gått fra å være en undergrunnsartist til å bli en liste-toppende, platina-selgende og prisvinnende stjerne. Sangen bygger på det uimotståelige refrenget fra The Stone Roses sin låt "Fools Gold", utgitt i 1989. M Huncho har sluppet det etterlengtede albumet Chasing Euphoria med gjester som Giggs, Potter Payper og Yung Bleu. 9. juni spiller M Huncho i

Cherie Mwangi slipper singelen «Buss It Down»19.5.2022 15:30:42 CEST | Pressemelding

Fredag 20. mai slipper Cherie Mwangi sin nye singel «Buss It Down». Cherie Mwangi har i en alder av 22 sluppet et knippe låter med en reflekterende tematikk. Hun er en feminist som utfordrer, og skriver alle låtene sine basert på egne erfaringer. Musikken og personligheten sparker opp dørene til patriarkatet og røsker i enhver med et utdatert kvinnesyn. I 2021 debuterte Cherie Mwangi med den breiale og forfriskende låten «Handsfree», som handler om å ta kontroll over sin seksualitet, og understreker at kvinner ikke ble skapt for å tilfredsstille menn. Oppfølgeren «Sis» var en hyllest til kvinner: «Sisterhood er veldig viktig for meg og jeg blir selv inspirert av kvinner som ikke er redde for å kreve hva de vil ha. Jeg elsker å se kvinner i posisjoner hvor de har styringen, uansett hva det måtte være. Dette inspirerte meg til å lage en låt for at de som hører på kan føle at de selv run shit!»– Cherie Mwangi Freestylene «Dr. Miami» og «Like Me» ble deretter sluppet på strømmetjenester et