Ny musikk fra Odd Nordstoga, The Killers, Astrid S, Blackbear, Metallica med flere!

Ny musikk fra Odd Nordstoga

Lyden av et band som sprer seg - The Killers ute med nytt album!

Astrid S følger opp vårens smash med en splitter ny singel - Marilyn Monroe!

I dag slapp Blackbear sitt nye album, inkludert hans største hit «Hot Girl Bummer». Han har også fått med seg blant andre Lauv og Trevor Daniel på albumet. Blackbear selv, og produsenten hans, har produsert og skrevet de fleste av låtene - en samling av instant pop hits featuring upbeat melodier og relaterbar tekst. Hør albumet HER.

I september i fjor gjorde Metallica og San Francisco Symphony to konserter. Konsertene fungerte som en storslått åpning av San Franciscos Chase Center og gjenforente bandet og symfonien for første gang siden 1999 og det som ble det Grammyvinnende albumet S&M. De to utsolgte konsertene tiltrakk seg fans fra hele verden og nå er resultatet her i form av S&M2 som slippes fredag 28. august. Smakebiter fra det nye albumet har blitt sluppet i form av “All Within My Hands" og “Nothing Else Matters” og nå er klassikeren “For Whom the Bell Tolls” ute, se video HER.

Den britiske trioen London Grammar er tilbake med singelen "Baby It’s You". Låten er første nye musikk siden deres album Truth Is A Beautiful Thing fra 2017. "Baby It’s You" er produsert av George FitzGerald.

Lukas Graham har slått seg sammen md G-Eazy på den nye låten "Share That Love". Lukas og G-Eazy møttes første gang under iHeart Jingle Ball turnéen i USA i 2016, og dette er første samarbeid. Låten ble i fjor skrevet i Los Angeles av Lukas Graham og Grammy, CMA og CMT-nominerte Dave Gibson. Gibson har tidligere jobbet med artister og produsenter som Max Martin, Stargate, Rodney Jerkins, James Arthur, Bruno Mars, James BluntJessie J, Mary J. Blige, Keith Urban, Tim McGraw og Faith Hill.

Den britiske øst London legenden Dizzee Rascal slipper endelig ny musikk. På torsdag slapp han singelen “L.L.L.L (LOVE LIFE LIVE LARGE)”, sammen med en musikkvideo. På låta har han med seg Tottenham rapperen Chip. Dette er første singel fra det kommende albumet E3 AF, som er skrevet, produsert og innspilt i England over en hel dekade. Albumet slippes 09. oktober.

Jemme klatrer for øyeblikket opp topplisten i Finland med "LemonTree". Nå følger de opp med en moderne versjon av Stings klassiker "Shape Of My Heart" fra 1993 sammen med Oda Loves You.

Kevin Boine er tilbake med eksplosiv og humorøs låt, vel egnet etter og under en periode med alvorlighet. Artisten forteller at "Snakkes" er laget for dem drømmer om å være "reality-kjendis" i 2 minutter og 43 sekunder.

Den mystiske gruppen Pojkarna er kjent for å forvandle gamle klassikere til dansbare, moderne låter. Denne gangen har de sprinklet sin magi over Victor Leksell sin megahit "Svag".

Ny musikk fra jens, Nick Strand x Hoaprox & Mio, TINI, Spillage Village, Ezzari, SALTI med flere!25.9.2020 11:36:36 CESTPressemelding

jens - Skandinavias nye stjerneskudd - ute med debut-EP! Norske Nick Strand og Mio teamer opp med vietnamesiske Hoaprox i den nye singelen "With You" (Ngau Hung) FLETCHER har fått med seg Trevor Daniel på låten “Bitter” som er produsert av DJ/produsent Kito (Diplo, Empress Of, Aluna George).Singelen var opprinnelig med på FLETCHERs nye EP THE S(EX) TAPES som ble sluppet tidligere i september, men da uten Trevor Daniel. Houston-baserte Trevor Daniel er kjent for låten “Falling” og nyeste singel “Past Life” med Selena Gomez. Om samarbeidet med Daniel sier FLETCHER: - “Trevor and I slid into each other’s dms about being fans of one another. He’s such a visionary artist and I jumped at the opportunity to collaborate with him. Trevor was able to bring a whole new perspective to the song and I guess we’re both still ‘Bitter’ about our exes. Throughout the video I wanted to explore the themes of masculine and feminine energy in terms of self-discovery. It is about the fear of knowing you need

Norske Nick Strand og MIO teamer opp med vietnamesiske Hoaprox i den nye singelen With You (Ngau Hung)25.9.2020 11:25:28 CESTPressemelding

Norske Nick Strand (tidligere Seeb) og Mio (fra Broiler) har teamet opp med den vietnamesiske stjerneprodusenten Hoaprox online, og har sammen med co-produsent Erik Smalaand brukt coronatiden flittig og har samarbeidet på hver sin side av jorda for å lage ferdig låten "With You" (Ngau Hung). Hør låten HER. "With You" handler om dagens vanskelige situasjon, men artistene ønsker å sende ut et positivt budskap om at bedre tider er i vente så lenge man forenes og står sammen i det. Nick Strand og Mio kom i kontakt med Hoaprox gjennom Facebook i 2019 hvor de i bondet over musikk og utvekslet litt ideer. De to nordmennene festet seg veldig til en 30 minutter lang instrumental som den vietnamesiske produsenten hadde laget. Nick og Mio bestemte seg raskt for å re-produsere låten og innså plutselig at den hadde allerede 3 milliarder streams i Asia. Gjennom god kommunikasjon på tvers av kontinentene ble låta til slutt klar. - "Vi er veldig happy med låta" sier Mio og Nick. - "Dette er også den l

jens – Skandinavias nye stjerneskudd – ute med debut-EP! 25.9.2020 09:00:00 CESTPressemelding

jens har på kort tid gjort seg bemerket som en av de mest spennende nye artistene fra Skandinavia. Den norske pop-låtskriveren slipper i september sin debut-EP bestående av en samling skandinaviske pop-perler som viser bredden av jens sin musikalitet. Siden lanseringen av singelen «Mixtape» i 2018 har han sanket inn over 15 millioner streams på Spotify og har i tillegg hatt viral suksess i Skandinavia, over hele fastlands-Europa og til og med så langt som til Korea. «Mixtape» ble også plassert i flere store poplister i Asia.

Ny musikk fra Astrid S, Odd Nordstoga, Lido, Keith Urban, Justin Bieber med flere!18.9.2020 11:09:06 CESTPressemelding

Astrid S slipper ny singel og annonserer debutalbum: Leave It Beautiful til 16. oktober! Nytt album fra Odd Nordstoga! Vidar Villa vil bare ha "En Time Til"! Lido slipper albumet "PEDER" i dag! Keith Urban ute med sitt 10. album! Yusuf / Cat Stevens med nytt album "Tea for the Tillerman²"! Sam Smith ute med ny singel og annonser nytt album i høst! El Papi ute med ny låt om hun som alltid skilte seg ut! Justin Bieber er i dag klar med sin nye låt «Holy» med Chance The Rapper. Sammen med låten har de sluppet en musikkvideo, se den HER. På tirsdag kom det en splitter ny singel fra den kritikerroste britiske artisten slowthai. Den nye singelen «fhttps://slowthai.lnk.to/FeelAway_JamesBlake_MountKimbie eel away (feat. James Blake & Mount Kimbie)» hadde premiere på BBCs Hottest Record in The World og kom sammen med en video som kan ses HER. Slowthai gjorde tre hyllede konserter i Oslo i fjor på by:Larm, Øya, samt et klubbshow på Vulkan Scene. I dag kunngjorde YUNGBLUD slippdatoen for albumet

El Papi ute med ny låt om hun som alltid skilte seg ut!18.9.2020 11:06:14 CESTPressemelding

El Papi er ute med ny låt! Den unge artisten følger opp suksessen «Sykepleiereinnen» (Sykehuset 2020) med en ny singel, «VOGUE». Den relativt ferske, men talentfulle artisten har gjort navnet sitt bemerket og har millionvis med streams hvor «Sykepleierinnen» alene nesten har hele 18 millioner streams på Spotify. Låta er en hyllest til helsevesenet og deres innsats under Covid-19. I sensommer slapp El Papi låta «Igjen og Igjen» i samarbeid med TIX som gikk rett til topps her i landet. El Papi er nå aktuell med nok en catchy, feel-good låt som får det til å rykke både i nakke og dansefot. «VOGUE» handler om følelsene du får når du faller for en jente som ikke er som de andre. Akkompagnert av opp-tempo gitar-akkorder og sterke melodier forteller El Papi en historie om lykkerusen du får ved en forelskelse - her ved et møte på fest. - «Jeg klarer ikke helt å glemme henne, og jeg tror mange har følt på den samme følelsen. Derfor ville jeg skrive en låt om nettopp det; om den personen som all