Ny musikk fra Nils Bech, Odd Nordstoga, Florence + The Machine, Zueva og Jeremy Loops, samt nytt album fra Pusha T!
22.4.2022 09:31:07 CEST | Universal Music Norge | Pressemelding

På dagen for 50-års markeringen er Nils Bech ute med ”Gi meg tid” med EMIR!
Tina & Bettina inviterer til helaften i Bergen!
Ny låt fra Odd Nordstoga «Vårløysing» slippes 22. april
Florence + The Machine slipper singelen “Free”, en av låtene fra sitt kommende album Dance Fever, som slippes 13. mai. “Free” er inspirert av savnet man har følt på under covid-19 pandemien hvor man ikke har kunnet dra på konserter og møte mennesker. Musikk har evnen til å “lose yourself and feel free of anxieties”, noe vi har savnet under pandemien, og det er denne følelsen Florence ønsker å få fram I den nye låten “Free.” I sammenheng med det kommende albumet Dance Fever legger Florence + The Machine ut på en turne i november. Hun headliner også Øya festivalen fredag 12. august!
Pusha T er ute med albumet It's Almost Dry som er produsert av Pharrell Williams og Kanye West. I tillegg gjestet albumet av JAY-Z, Kid Cudi, Lil Uzi Vert, Labrinth, Don Toliver og Pushas bror Malice. Rapperens forrige album Daytona gikk inn på 12 plass på den norske albumlista.
Den multikulturelle artisten Zueva slipper i dag EPen 5:1. Tittelen refererer til forholdet 5:1, som er tallet det sies man skal leve etter om man vil ha et godt forhold. For hver negativ følelse eller interaksjon, må det være fem gode. I EPen gir Zueva fem perspektiver på et enkelt forhold.
Den sør-afrikanske artisten Jeremy Loops er ute med sin nye singel “Better Together”, hvor han har teamet opp med selveste Ed Sheeran som låtskriver. I tillegg til slipp av ny låt annonserer Jeremy sitt kommende album Heard You Got Love, som slippes 8. juli. Jeremy har hele 250 millioner streams, han har spilt på noen av verdens største venues og I september drar han ut på en Europa turne.
Nøkkelord
Kontakter
Marit HolvikEvent & Promotion Intern
Tel:+47 941 65 700marit.holvik@umusic.comBilder
Om Universal Music Norge
Universal Music AS er verdens, og Norges, største musikkselskap og representerer blant annet artister som Sabrina Carpenter, The Weeknd, Alessandra, Billie Eilish, Ramón, Olivia Rodrigo, Post Malone, Ariana Grande, Dagny, Marstein, The Beatles, Odd Nordstoga, Taylor Swift, The Rolling Stones m.fl.
Følg pressemeldinger fra Universal Music Norge
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Universal Music Norge på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Universal Music Norge
ZadeKing og Karen Moe slipper «Ut av byen» en låt om å rømme fra alt det velkjente23.6.2026 08:00:00 CEST | Pressemelding
ZadeKing og Karen Moe setter ord på en følelse mange unge kjenner på når de flytter fra bygda til byen. Fredag 26. juni slipper de singelen «Ut av byen», en poplåt om hjemlengsel, identitet og savnet etter stedet man kommer fra.
Unge Særing skriver om det man ikke klarer å gjøre opp23.6.2026 07:00:00 CEST | Pressemelding
Hva gjør man når et forhold er over på papiret, men ikke i hodet? På den nye singelen «Åpen Post» bruker Unge Særing et begrep fra regnskap som metafor for følelser som fortsatt står uoppgjort.
MARSTEIN TIL OSLO SPEKTRUM: - Min største konsert noensinne!22.6.2026 12:46:18 CEST | Pressemelding
Fredag 20. november 2026 spiller Marstein sin største konsert noensinne. Med nytt album på vei blir Spektrum det første stedet publikum får oppleve den nye musikken live. - OSLO. SPEKTRUM. MIN STØRSTE KONSERT NOENSINNE. JEG GLEDER MEG. HÅPER VI SES!, sier Marstein selv om konserten. Billetter slippes onsdag 24. juni kl. 12.00 via ticketmaster.no.
Malik slipper «VAKRESTE PÅ BYN»19.6.2026 12:05:00 CEST | Pressemelding
Etter flere sterke utgivelser, blant annet «TIL DEG» med Arif og «PENGER» med Blackie, er Malik tilbake med singelen «VAKRESTE PÅ BYN» 19. juni. Den catchy og energiske låten er skrevet og produsert i Danmark, sammen med Marius Lauridsen, Freyy og Nikolaj Pellegrini. Selv beskriver Malik låten som «en homage til alle vakre mennesker» - laget for at folk kan ha det gøy, danse og slippe seg løs. «VAKRESTE PÅ BYN» er Malik sin POV av en ideell kveld på byen, fra start til slutt. Hør låten HER! Med sin karakteristiske flow og direkte formidling viser Malik en mer leken side av seg selv, samtidig som han fortsetter å bygge videre på uttrykket som har gjort ham til en spennende ny stemme i norsk hiphop. Se opp for flere låter fra stjerneskuddet over sommeren. Mer om Malik: Malik er en norsk artist fra Bergen, med røtter fra Zanzibar og Yemen. Han har på kort tid markert seg som en tydelig og kompromissløs stemme i norsk hiphop, med låtskriving som speiler identitet, tilhørighet og egne erfar
Karen Moe ute med ny singel - E itj heilt mæ18.6.2026 08:30:00 CEST | Pressemelding
Karen Moe dykker inn i alt det rare sommerforelskelser får oss til å gjøre i sin nye singel E itj heilt mæ. Hennes femte låt for året gir oss sommerfugler i magen.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom

