Ny musikk fra Nils Bech, John Legend, Calum Scott, Robin Stones, Diddy og New Hope Club!

Robin Stones har med seg Staysman på solodebuten "Bad Booty"

Nils Bech med rørende hyllest til Ceval

Artister VG-Lista 2022 - fra Universal Music

Britiske New Hope Club (Reece Bibby, Blake Richardson og George Smith), signert på Hollywood Records, slapp denne uken låtene "Girl Who Does Both" og "Getting Better". Bandet har over 2 milliarder streams og deres debutalbum gikk topp 5 i England. Hvert medlem er både låtskriver og hovedvokalist, og alle trakterer en rekke instrumenter. De siste to årene har de brukt tiden på å skrive nytt materiale og være i studio og utvikle sin lyd på det kommende andre albumet – denne gangen inspirert av britiske storheter som The Beatles, The Stone Roses og Oasis. Blake debuterer som produsent, under mentorskap med den multi-platina, prisvinnende amerikanske produsenten og låtskriveren Ross Golan (5 Seconds of Summer, Maroon 5). Golan har uttalt: “Artists with this level of talent don't exist in 2022. They each write with sophistication and play multiple instruments prodigiously.”

New Hope Club forteller om låtene: “‘Girl Who Does Both’ is a love note to our girlfriends. We love the little things and this song goes through all of those minor details that you fall in love with when you meet someone. ‘Getting Better’ embodies the album, it portrays exactly how we were feeling when we began this project, starting a new era. Being in the studio together, making music with our best friends, life was getting better.”

Tank and the Bangas slipper låta "There Goes The Neighborhood" som en hyllest til Juneteenth, 19. juni, datoen som markerer slutten på slaveriet i USA. Låta handler om gentrifisering, et fysisk, sosialt, økonomisk og kulturelt fenomen, som innebærer at arbeiderklassestrøk, gjerne nær sentrum, blir forvandlet til bydeler for mer velstående befolkningsgrupper

“It is a poetic and clear cut way we look at the ripping of historical neighborhoods of black and brown people of New Orleans and around the world. We hope to shed light not only on the conditions they endure because they are there, but on the changes that happen when they leave.”

John Legend har fått med seg Muni Long på sin nye låt "Honey", som er andre låtslipp fra hans neste album. Låtskriveren og artisten Long, som nylig ble signert av Def Jam, har tidligere skrevet flere låter for Legend og har også skrevet for artister som Rihanna, Fifth Harmony og Ariana Grande.

Rapperen Logic er ute med mixtapen Vinyl Days, som er hans første slipp på to år. Det er 30 låter på prosjektet og Maryland-rapperen har fått bidrag fra blant andre DJ Premier, RZA, Wiz Khalifa, Action Bronson og The Game.

Legenden Sean Combs, bedre kjent som Diddy, slipper endelig den etterlengtede singelen "Gotta move on", hvor han har med seg Bryson Tiller. Singelen er fra det kommende albumet som slippes senere i år.

Diddy har startet en egen label LOVE RECORDS under Motown og albumet slippes på denne labelen.

Den legendariske rapperen får også Lifetime Achievement Award på den kommende BET Awards!

Multiplatinaselgende Calum Scott slapp i dag sitt andre album Bridges. Calum slo gjennom med sin cover av Robyns “Dancing on My Own” og fikk en stor hit med “You Are The Reason”. Det forrige albumet Only Human (2018) er 3x Platina i Norge.

“I’ve learned that I can take the painful things I’ve been through, then create something beautiful that helps people to process their feelings, to take action, to become more compassionate and understanding of others, or just to escape from the world for a while. For me this new album is about sharing things I’ve never shared before and taking leaps that sometimes feel terrifying, with the hope that it will bring some inspiration or reassurance to anyone who needs it.” - Calum Scott

Sanger og låtskriver Babyface slapp i dag låten "Keeps On Falling" med RnB artist Ella Mai. "Keeps On Falling" er en kjærlighetslåt inspirert av "Can We Talk", Tevin Campbells 1993 hit, som Babyface har skrevet og produsert sammen med Daryl Simmens. Babyface har tidligere skrevet og produsert 125 Top 10 Hits og har vunnet hele 12 Grammys.

Willy slipper singelen "Déjà Vu", som er kjærlighetshistorie om å stå i gjennom de gode og dårlige dagene for å komme sterkere sammen ut av det. Låten er produsert av broren hans Mugisho og tar inspirasjon fra pop, hiphop og afrobeat.

Universal Music AS er verdens, og Norges, største musikkselskap og representerer blant annet artister som Astrid S, The Weeknd, TIX, Post Malone, Ariana Grande, The 1975, Dagny, Ruben, Shawn Mendes, The Beatles, Odd Nordstoga, Drake, Imagine Dragons, The Rolling Stones m.fl.

Ny musikk fra M.I.A., Birte Slettevoll, Megadeth, Loyle Carner, Caity Baser og Etta Marcus!12.8.2022 11:16:05 CEST | Pressemelding

HEARTS ON THE RUN – Et år, 52 låter M.I.A. er i dag ute med låta “Popular”, som hun har produsert sammen med Diplo. Den britiske rapperen og sangeren slipper albumet MATA denne høsten, som er hennes første siden AIM fra 2016. Caity Baser slapp i dag den svært etterlengtede låten “X&Y”. Den selvskrevne låten tar oss gjennom Basers nylige brudd, og legger frem alle detaljer om eksens mangler og feil. “This song is all about saying fuck you to the people that think they were your ex but because they did you so dirty, they’re not even classed as that anymore. They’re just your ‘WHY’ - like why the frick did I go there”, sier 20-åringen selv om låten. Loyle Carner slapp onsdag låten “Georgetown”. Låten er gjestet av John Agard som fremfører et rørende dikt om det å være halvt svart og halvt hvit. Låten er produsert av den anerkjente Madlib, og følger opp den forrige singelen “Hate”. Sjekk ut musikkvideoen til “Georgetown” her. Thrash metal-pionerer og metalikoner MEGADETH slipper sin siste

Ny musikk fra Carly Rae Jepsen, Roc Boyz, Elton John, Olivia Lobato/Ramón, The Killers og Benny Blanco!5.8.2022 10:54:03 CEST | Pressemelding

Carly Rae Jepsen har sluppet sin nye singel “Beach House” fra det kommende albumet The Loneliest Time som slippes 21. oktober. I låten tar hun for seg uforutsigbarheten ved nåtidens online dating med uhell og skuffelser det kan bringe, på en ærlig og morsom måte. “Beach House” sementerer til syvende og sist Jepsens arv som en av pophistoriens skarpeste fortellere om de endeløse nyansene av kjærlighet og forhold. Den amerikanske artisten og produsenten Benny Blanco har fått med seg BTS og Snoop Dogg på sin nye låt “Bad Decisions” som ble sluppet i dag. Låten følger med en musikkvideo du kan se her The Killers er ute med låta “boy” i dag, som er produsert av Stuart Price som også produserte albumet Day & Age som toppet den norske albumlista i 2008. Bandet legger ut på turne i Nord-Amerika senere denne måneden, og skal også turnere i Australia og New Zealand i år. Produsentlegenden T Bone Burnett er nå aktuell med albumet The Invisible Light: Spells - en del av trilogien The Invisible Lig