Ny musikk fra Nils Bech, John Legend, Calum Scott, Robin Stones, Diddy og New Hope Club!

Robin Stones har med seg Staysman på solodebuten "Bad Booty"

Nils Bech med rørende hyllest til Ceval

Artister VG-Lista 2022 - fra Universal Music

Britiske New Hope Club (Reece Bibby, Blake Richardson og George Smith), signert på Hollywood Records, slapp denne uken låtene "Girl Who Does Both" og "Getting Better". Bandet har over 2 milliarder streams og deres debutalbum gikk topp 5 i England. Hvert medlem er både låtskriver og hovedvokalist, og alle trakterer en rekke instrumenter. De siste to årene har de brukt tiden på å skrive nytt materiale og være i studio og utvikle sin lyd på det kommende andre albumet – denne gangen inspirert av britiske storheter som The Beatles, The Stone Roses og Oasis. Blake debuterer som produsent, under mentorskap med den multi-platina, prisvinnende amerikanske produsenten og låtskriveren Ross Golan (5 Seconds of Summer, Maroon 5). Golan har uttalt: “Artists with this level of talent don't exist in 2022. They each write with sophistication and play multiple instruments prodigiously.”

New Hope Club forteller om låtene: “‘Girl Who Does Both’ is a love note to our girlfriends. We love the little things and this song goes through all of those minor details that you fall in love with when you meet someone. ‘Getting Better’ embodies the album, it portrays exactly how we were feeling when we began this project, starting a new era. Being in the studio together, making music with our best friends, life was getting better.”

Tank and the Bangas slipper låta "There Goes The Neighborhood" som en hyllest til Juneteenth, 19. juni, datoen som markerer slutten på slaveriet i USA. Låta handler om gentrifisering, et fysisk, sosialt, økonomisk og kulturelt fenomen, som innebærer at arbeiderklassestrøk, gjerne nær sentrum, blir forvandlet til bydeler for mer velstående befolkningsgrupper

“It is a poetic and clear cut way we look at the ripping of historical neighborhoods of black and brown people of New Orleans and around the world. We hope to shed light not only on the conditions they endure because they are there, but on the changes that happen when they leave.”

John Legend har fått med seg Muni Long på sin nye låt "Honey", som er andre låtslipp fra hans neste album. Låtskriveren og artisten Long, som nylig ble signert av Def Jam, har tidligere skrevet flere låter for Legend og har også skrevet for artister som Rihanna, Fifth Harmony og Ariana Grande.

Rapperen Logic er ute med mixtapen Vinyl Days, som er hans første slipp på to år. Det er 30 låter på prosjektet og Maryland-rapperen har fått bidrag fra blant andre DJ Premier, RZA, Wiz Khalifa, Action Bronson og The Game.

Legenden Sean Combs, bedre kjent som Diddy, slipper endelig den etterlengtede singelen "Gotta move on", hvor han har med seg Bryson Tiller. Singelen er fra det kommende albumet som slippes senere i år.

Diddy har startet en egen label LOVE RECORDS under Motown og albumet slippes på denne labelen.

Den legendariske rapperen får også Lifetime Achievement Award på den kommende BET Awards!

Multiplatinaselgende Calum Scott slapp i dag sitt andre album Bridges. Calum slo gjennom med sin cover av Robyns “Dancing on My Own” og fikk en stor hit med “You Are The Reason”. Det forrige albumet Only Human (2018) er 3x Platina i Norge.

“I’ve learned that I can take the painful things I’ve been through, then create something beautiful that helps people to process their feelings, to take action, to become more compassionate and understanding of others, or just to escape from the world for a while. For me this new album is about sharing things I’ve never shared before and taking leaps that sometimes feel terrifying, with the hope that it will bring some inspiration or reassurance to anyone who needs it.” - Calum Scott

Sanger og låtskriver Babyface slapp i dag låten "Keeps On Falling" med RnB artist Ella Mai. "Keeps On Falling" er en kjærlighetslåt inspirert av "Can We Talk", Tevin Campbells 1993 hit, som Babyface har skrevet og produsert sammen med Daryl Simmens. Babyface har tidligere skrevet og produsert 125 Top 10 Hits og har vunnet hele 12 Grammys.

Willy slipper singelen "Déjà Vu", som er kjærlighetshistorie om å stå i gjennom de gode og dårlige dagene for å komme sterkere sammen ut av det. Låten er produsert av broren hans Mugisho og tar inspirasjon fra pop, hiphop og afrobeat.

Universal Music AS er verdens, og Norges, største musikkselskap og representerer blant annet artister som Astrid S, The Weeknd, TIX, Post Malone, Ariana Grande, The 1975, Dagny, Ruben, Shawn Mendes, The Beatles, Odd Nordstoga, Drake, Imagine Dragons, The Rolling Stones m.fl.

Ny musikk fra A1 x J1, Megadeth, Andy Grammer, Conan Gray, WILLOW, Fletcher og Admiral P!24.6.2022 10:50:12 CEST | Pressemelding

Metalikoner tilbake med nytt album! De britiske stjerneskuddene A1 x J1 følger opp to Gulltrofeer i Norge med singelen “Deal or No Deal” torsdag kveld. På den nye singelen har de fått med seg BRIT Award-vinneren Mabel. Hun hørte en tidlig demo av låten, og elsket den så mye at hun måtte være en del av den. Kanskje ikke så rart når det brukes godt fra hennes gjennombruddslåt ”Finders Keeper”. Den britiske duoen skal spille på Wireless Festival, og i etterkant legge ut på en Europaturné! Multiplatinaselgende Andy Grammer fortsetter å skrive energiske og styrkende låter som er skapt for å spilles i store stadioner. Hans nye singel "Good Man (First Love)" handler om alle kvinnene i livet hans som har gjort han til en bedre mann, og er kanskje den nybakte pappaens mest hjertevarmende arbeid så langt. Andy beskriver selv låten som en «fremtidig far-datter sang». Popfenomenet Conan Gray slipper i dag sitt etterlengtede andre studioalbum Superache. Den ferske singelen “Disaster” følger med en

Metalikoner tilbake med nytt album!24.6.2022 10:37:49 CEST | Pressemelding

Thrash metal-pionerer og metalikoner MEGADETH er klare med sitt nye album The Sick, The Dying... And The Dead! 2. september. Albumet inneholder tolv nye spor og første smakebit, "We'll Be Back", ble akkompagnert av en episk, actionfylt kortfilm som forteller om opprinnelsen til MEGADETHs maskot, Vic Rattlehead. Kortfilmen er produsert av frontmann Dave Mustaine, og er en soldats fortelling om tapperhet, personlig oppofrelse og viljen til å overleve. Dette er første del av en trilogi med videoer som vil bli utgitt i forbindelse med utgivelsen av det nye albumet. Se den HER. The Sick, The Dying... And The Dead! forener det forrige Grammy-vinnende albumet Dystopia og markerer Mustaines nylige triumf over strupekreft. Igjen har Dave Mustaine slått seg sammen med co-produsent Chris Rakestraw (Danzig, Parkway Drive). Albumet ble spilt inn i Mustaines hjemmestudio i Nashville, Tennessee, med gitarist Kiko Loureiro og trommeslager Dirk Verbeuren. Bassist Steve DiGiorgio steppet inn for albumin