Ny musikk fra Nico & Vinz, Seinabo Sey, Marcus & Martinus, CHVRCHES, ukens Podtips samt Hev Stemmen!
4.6.2021 12:21:28 CEST | Universal Music Norge | Pressemelding

Marcus & Martinus ute med årets sommerlåt
Nico & Vinz er klare for å spre mer glede!
Siden første singel har Seinabo Sey trollbundet publikum over hele kloden gjennom sin musikk og unike scenetilstedeværelse. Hennes store gjennombrudd var med “Younger” som i dag har over flere hundre millioner streams hvor remiksen gjort av Kygo gikk #1 på den amerikanske Billboard Hot Dance/Club Play Chart. I årene 2014-2016 slapp hun sitt debutalbum Pretend, gjorde mer enn 120 liveshow, som inkluderte både hennes egen utsolgte turné og festivaler som Way Out West, Glastonbury og Roskilde, samt TV-opptredener på Late Night med Conan O'Brien i USA og Jools Holland i Storbritannia. I 2019 kom oppfølger albumet I'm A Dream som gjorde Seinabo til den artisten med flest nominasjoner på svenske Grammys hvor hun vant "Årets album" og "Årets låtskriver" og Gaffas "Årets live" for sin store skandinaviske turné. Albumets musikkvideoer, spilt inn i Gambia, vant Roygalan-prisen, ble kåret til en av årets beste videoer av musikkmagasinet Pitchfork. De siste to årene har hun vært opptatt med samarbeid og turneer, inkludert Brilliant Minds og blitt invitert av Naomi Campbell til å innvie motegallaen i London. I fjor ble hun også invitert til å åpne for Lauryn Hill på hennes amerikanske turné. 2021 lover nye spennende prosjekter fra Seinabo som starter med utgivelse av den nye EPen Sweet Life.
På denne tiden i fjor slapp eMMa låten “Million”, og i anledning ett års jubileum gir hun ut en akustisk versjon av låten. Lørdag 5. juni slipper hun en YouTube-video hvor hun fremfører låten i en nedstrippet versjon. På YouTube har eMMa bygget opp en trofast følgerskare som følger hverdagen hennes med over 100.000 abonnenter og 21 millioner visninger. Musikkvideoen til “Million” har passert 4 millioner visninger på YouTube.
Till Lindemann har lenge vært en av Tysklands mest interessante soloartister. Mangfoldet av stiler og oppfinnsomhet i produksjonene slutter aldri å forbløffe. Et godt eksempel er den nye singelen "Ich hasse Kinder". Lindemann tar opp hverdagsbildet til det skrikende småbarnet på flyet, på bussen, på toget. Men hvis du studerer teksten nærmere, vil du raskt se at man virkelig elsker barn - i det minste deres egne! Till Lindemann er ekte popkultur, han utforsker stadig nye ting, ikke bare som musiker, men også som forfatter av dikt eller som billedkunstner. Tills fellesnevner er overraskelse, med null musikalske forbehold. Konsertfilmen Live in Moscow, fra hans nå fullførte Lindemann-prosjekt med den svenske multiinstrumentalisten Peter Tägtgren, har nettopp blitt utgitt. Dermed begynner nå neste kapittel for Till, under navnet Till Lindemann.
De danske rockeren i Volbeat er ute med de to nye låtene “Wait A Minute My Girl” og “Dagen Før”. De to sporene, bandets første nye musikk siden albumet Rewind, Replay, Rebound fra 2019, ble skrevet og spilt inn under pandemien. Michael, Kaspar og Jon spilte inn i med mangeårig produsent Jacob Hansen i Danmark, mens Rob jobbet fra New York. På “Wait A Minute My Girl” bidrar Doug Corcoran på saksofon og Raynier Jacob Jacildo på piano mens Mia Maja, som har jobbet med bandet siden Seal The Deal & Let’s Boogie, kan også høres i låten. “Dagen Før” har gjestevokal fra den danske artisten Stine Bramsen, som er kjent for sitt soloarbeid i tillegg til å være medlem av bandet Alphabeat.
Country-stjernen Brett Young er ute med sitt tredje studioalbum Weekends Look A Little Different These Days. Albumet er produsert av Dann Huff som også tidligere har jobbet med Keith Urban og Thomas Rhett. Brett Young er mest kjent i Norge for duetten “I Do” sammen med Astrid S, som har nesten 80M streams globalt og gikk #1 på radio her i landet. Han skulle egentlig spilt konsert på Parkteatret 11. mars i fjor, noe som av naturlige årsaker ble avlyst.
CHVRCHES er ute med låten "How Not To Drown", der de har fått med seg rockelegenden Robert Smith fra The Cure på vokal. Singelen er den andre i rekken etter CHVRCHES sin imponerende comeback-singel "He Said She Said" som ble gitt ut forrige måned, begge låtene er hentet fra deres kommende album.
Lil Baby og Lil Durk er i dag ute med mixtapen The Voice of The Heroes. Det er et av 2021s mest etterlengtede album, og markerer en milepæl i en allerede lang liste over utmerkelser for Lil Baby og Lil Durk. Utgivelsen er ledsaget av en Daps-regissert video som følger Lil Baby og Lil Durk i gatene i Babys hjemby Oakland City i Atlanta.
Zueva gjorde sin debut i 2019, og har siden sluppet flere singler. Hennes siste utgivelse “preying on me” ble listet på NRK P3,og mottok en rekke lovord i bla. Bands of Tomorrow. Nå er hun tilbake med sin nye singel “over the edge”, hvor hun rører ved temaet følelsesmessig rastløshet.
Bygderap-duoen Hagle har huket tak i et av de mest populære bandene i Norge for øyeblikket, Halva Priset, for et samarbeid. I den nye låten kommer dem med tydelig tale: de ikke vil ha noe “Kjerring i fra by’n”!
Less Pål er et rockeband fra Oslo bestående av Pål Thoresen, Erik Jæger, Odd Hagen, Totto Hansen og Kristian Wentzel. I dag er bandet endelig klare med albumet Ingen Kommentar (Hits, men ikke lenger).
En drøy måned etter debutsingelen "La Det Regne”, er Viktor H klar med sin andre singel “Ingen Over Ingen Under”. I tråd med med den første låta handler denne også om mental helse, eller rettere sagt mental styrke.
Ukens Podtips:
I denne ukens episode av Kongen over alle podder er det Lars Berrum som gjester podden. De snakker blant annet om Slottsfjell (RIP), hvordan det var på "Ikke lov å le på hytta", sykepleieryrket og mye mer.
Johanna Alem er Head of Event & Promotion i Universal Music, og har det siste året jobbet med Hev Stemmen - et prosjekt som setter søkelyset på rasisme. I ukens Høylytt snakker vi om hennes vei inn i bransjen og Hev Stemmen som kommer på NRK1 lørdag 5. juni kl. 20:55.
Tio & Tullerusken sitter i en kano på Skraphaugen og fisker etter noe brukandes skrot. De aner fred og ingen fare, når plutselig Begrenseren dukker opp.
Ukens gjest i Bak Gullmedaljen er Gine Margrethe. Hun er en dame mange ser opp til, og ikke uten grunn. Hun har jobbet for å nå drømmene sine, stolt på seg selv og vært uredd.
*Alle podcastene produseres av Universal Music.
Nøkkelord
Kontakter
Katrine NagyEvent & Promotion Manager
Tel:+47 415 49 042katrine.nagy@umusic.comBilder
Om Universal Music Norge
Universal Music AS er verdens, og Norges, største musikkselskap og representerer blant annet artister som Sabrina Carpenter, The Weeknd, Alessandra, Billie Eilish, Ramón, Olivia Rodrigo, Post Malone, Ariana Grande, Dagny, Marstein, The Beatles, Odd Nordstoga, Taylor Swift, The Rolling Stones m.fl.
Følg pressemeldinger fra Universal Music Norge
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Universal Music Norge på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Universal Music Norge
ZadeKing og Karen Moe slipper «Ut av byen» en låt om å rømme fra alt det velkjente23.6.2026 08:00:00 CEST | Pressemelding
ZadeKing og Karen Moe setter ord på en følelse mange unge kjenner på når de flytter fra bygda til byen. Fredag 26. juni slipper de singelen «Ut av byen», en poplåt om hjemlengsel, identitet og savnet etter stedet man kommer fra.
Unge Særing skriver om det man ikke klarer å gjøre opp23.6.2026 07:00:00 CEST | Pressemelding
Hva gjør man når et forhold er over på papiret, men ikke i hodet? På den nye singelen «Åpen Post» bruker Unge Særing et begrep fra regnskap som metafor for følelser som fortsatt står uoppgjort.
MARSTEIN TIL OSLO SPEKTRUM: - Min største konsert noensinne!22.6.2026 12:46:18 CEST | Pressemelding
Fredag 20. november 2026 spiller Marstein sin største konsert noensinne. Med nytt album på vei blir Spektrum det første stedet publikum får oppleve den nye musikken live. - OSLO. SPEKTRUM. MIN STØRSTE KONSERT NOENSINNE. JEG GLEDER MEG. HÅPER VI SES!, sier Marstein selv om konserten. Billetter slippes onsdag 24. juni kl. 12.00 via ticketmaster.no.
Malik slipper «VAKRESTE PÅ BYN»19.6.2026 12:05:00 CEST | Pressemelding
Etter flere sterke utgivelser, blant annet «TIL DEG» med Arif og «PENGER» med Blackie, er Malik tilbake med singelen «VAKRESTE PÅ BYN» 19. juni. Den catchy og energiske låten er skrevet og produsert i Danmark, sammen med Marius Lauridsen, Freyy og Nikolaj Pellegrini. Selv beskriver Malik låten som «en homage til alle vakre mennesker» - laget for at folk kan ha det gøy, danse og slippe seg løs. «VAKRESTE PÅ BYN» er Malik sin POV av en ideell kveld på byen, fra start til slutt. Hør låten HER! Med sin karakteristiske flow og direkte formidling viser Malik en mer leken side av seg selv, samtidig som han fortsetter å bygge videre på uttrykket som har gjort ham til en spennende ny stemme i norsk hiphop. Se opp for flere låter fra stjerneskuddet over sommeren. Mer om Malik: Malik er en norsk artist fra Bergen, med røtter fra Zanzibar og Yemen. Han har på kort tid markert seg som en tydelig og kompromissløs stemme i norsk hiphop, med låtskriving som speiler identitet, tilhørighet og egne erfar
Karen Moe ute med ny singel - E itj heilt mæ18.6.2026 08:30:00 CEST | Pressemelding
Karen Moe dykker inn i alt det rare sommerforelskelser får oss til å gjøre i sin nye singel E itj heilt mæ. Hennes femte låt for året gir oss sommerfugler i magen.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom

