Ny musikk fra Nico & Vinz, eMMa, Maria Petra, Taylor Swift, Nirvana og flere!

Astrid S følger opp storslått låtslipp med splitter ny musikkvideo!

Maria Petra følger opp "Lonely" suksessen med låten "you don’t like me"

eMMa ute med sin første låt på engelsk - "This & That"!

Nico & Vinz slipper låt om et av de største problemene i vårt moderne samfunn - "Trouble"

John Legend slappjulelåta “You Deserve It All” denneuka. Dette er hansførstelåtslippetter å ha signert med Republic Records, somblantannethar Ariana Grande, The Weeknd, Post Malone og Drake istallenLåta er skrevet med Meghan Trainor ogprodusert av Raphael Saadiq.

Taylor Swift slapp Red (Taylor’s Version) I dag, som er en nyinnspilling av hennes tredje album fra 2012. I tillegg til nye versjoner av originallåtene inneholder albumet ni From The Vault-låter, som er låter/demoer Swift skrev i den perioden som aldri har blitt gitt ut før. Albumet gjestes av blant andre Ed Sheeran, Chris Stapleton og Phoebe Bridgers.

Det britiske stjerneskuddet Holly Humberstone er ute med EPen The Walls Are Way Too Thin. Om EPen sier hun: “This EP represents a feeling of being lost. It’s the kind of lost that makes you question who you are and where you belong. So lost that someone might need to find you again because you can’t find yourself. That’s how it felt to move to Liverpool, then London, and be in transit between cities and never settling”. Holly har tidligere turnert med Lewis Capaldi og har allerede fått lovord fra artister som FINNEAS, Demi Lovato, Niall Horan, Camilla Cabello og Matt Healy på sosiale medier. Sistnevnte har også skrevet låter med Holly. Hun havnet #2 på den prestisjefulle listen BBC Sound of 2021. I tillegg er Holly bekreftet som oppvarmings artist for girl in red på hennes turné i USA våren 2022.

I dag slapp svenske Alba August debutalbumet I Still Hide. Albumet er spilt inn på Gotland og skrevet og produsert sammen med produsenten Tobias Fröberg. Få debutartister kan overskygge Alba Augusts 2021. Fra hennes første TV-opptreden på Guldbaggegalan, Sveriges Oscar-utdeling, til å bli kåret til Fremtidens Artist av svenske P3, har Alba hatt et suksessrikt musikalsk år. I tillegg har hun både spilt inn en TV-serie og en film, og nå sist så vi henne på Bylarm. Midt i det hele har altså Alba også funnet tiden til å reflektere over seg selv, noe hun formidler gjennom de ti nye låtene. - Gotland, havet, et knust hjerte og Kate Bush har inspirert det nye albumet, uttaler Alba selv.

Danmarks nye stjerneskudd, JADA er ute med den nye låten "Something To Say"
På kort tid har Jada blitt en av de mest lovende artistene innenfor den nordiske musikkscenen. I 2018 ga hun ut sin kritikerroste debutsingel "Keep It Cool" og i 2019 vant hun sin første pris "P3 Talent Award" på P3 Gold Awards – den danske ekvivalenten til BBC Sound Of. Siden da har har Jada vunnet hele 14 priser som understreker både talentet og musikken hennes. Hennes siste priser består blant annet av: "Main Award" P3 Gold Awards, "Track Of The Year" for Nudes på P3 Gold Awards, og "Best Live Act" på Danish Music Awards. Hun har nylig spilt på Reeperbahn i Tyskland, By:Larm i Norge og er bekreftet til The Great Escape i Storbritannia, Eurosonic i Nederland, Roskilde Festival i Danmark, samt egen konsert på Royal Arena i København neste høst.

Nirvanas gjennombruddsalbum Nevermind fyller 30 år denne høsten, og slippes nå i jubileumsutgave med hele fire fulle konserter fra den påfølgende turneen og totalt 70 tidligere uutgitte spor. Originalalbumet presenteres også i remastret utgave. Albumet blekåret til det 6. beste albumet gjennom tidene av Rolling Stone i 2020.

AREA21 – bestående av Martin Garrix og Maejor – slipper sitt debutalbum Greatest Hits vol.1. Albumet inneholder alle singlene gruppa har gitt ut i år, inkludert FIFA 22 soundtrack-låten "Followers".

Ny låt fra Juice WRLD og annonsering av album 10. desember. Se traileren til "Fighting Demons" her“There was nothing Jarad “Juice WRLD” Higgins enjoyed more than delivering new music to his millions of fans around the world. He left behind an astonishingly deep catalog of music that will ensure his fans will have new songs to listen to for years to come. Jarad was always searingly honest about his struggles and through his musical genius he articulated what was on his heart and mind vividly through his art. He never gave up and his friends and family never gave up on offering their support to him. Today we announce a new album “Fighting Demons” out Dec 10th. We encourage all of you who struggle with addiction and mental health to never give up the fight. We continue to extend free support to you via LiveFree999.org created in his honor” - Ms. Carmela Wallace and Grade. Pre-save Fighting Demons her.

Ingebjørg Bratland fikk i oppdrag å tolke Ola Halvorsen sin populære hitsingel "Haugenstua" i forbindelse med Førstegangstjenesten sesong 2. Resultatet kan du høre i dag!

Snart sparkes muligens den sprøeste julebordsesongen i gang. Trøndelagsbandet BEIST har latt seg inspirere og slipper den morsomme hyllesten "Julebord" via Hells Bells Records.

Bergenske rapperen Linni hviler ikke på laurbærene etter sine to albumutgivelser i sommer og slipper i dag minialbumet "Matriks". Skiva gjestes av blant annet B-Boy Myhre og Angelo Reira.

I samme by kan du også finne den spennende og oppadkommende rapperen EDOT Lawrence, som fullfører sin nye EP "MELODIC & MELANCHOLIC" med sporet «GET DOWN»!

Universal Music AS er verdens, og Norges, største musikkselskap og representerer blant annet artister som Astrid S, The Weeknd, TIX, Post Malone, Ariana Grande, The 1975, Dagny, Ruben, Shawn Mendes, The Beatles, Odd Nordstoga, Drake, Imagine Dragons, The Rolling Stones m.fl.

Ny Musikk fra Kevin Boine, Ingebjørg Bratland, Vidar Villa, Years & Years og mer!26.11.2021 10:00:00 CET | Pressemelding

Kevin Boine slipper ny låt "Bare for i kveld" Ingebjørg Bratland synger nytt liv i åttitalls-hit for økt fokus på vold i nære relasjoner Lise Davidsen og Leif Ove Andsnes med nytt album Vidar Villa med hyllest til sitt hjemsted Years & Years har slått seg sammen med de svenske superstjernene Galantis på den nye låten "Sweet Talker". Låten er en hyllest til fenomenet ghosting, som har blitt en del av dagens romantikk. I låten gjennskaper Olly fortellingen om hans egne møter og forhold som ble sure. Galantis har siden 2009 satt sitt spor på hitmusikken og består av Bloodshy (Little Mix, Madonna, Kylie Minogue, Katy Perry og Britney Spears) og Linus Eklöw (Icona Pop, Charli XCX). Years & Years slipper sitt tredje album Night Call 7. januar. Samtidig med albumslipp ble også musikkvideoen til "Crave" sluppet, hvor Olly har med seg kollegaer fra TV-serien It's A Sin. Serien vant nylig "Beste Nye Drama" under National Television Awards. Olly slo seg også nylig sammen med Kylie Minouge på "Sec

Vidar Villa med hyllest til sitt hjemsted25.11.2021 15:12:01 CET | Pressemelding

Som artist og musiker sendes Vidar stadig frem og tilbake mellom Oslo og Gardermoen, alltid på vei mot noe nytt. Det er spennende og gøy, men kan også være utmattende og skummelt. På vei til og fra stopper alltid toget innom Lillestrøm, der Vidar vokste opp. Stedet han kaller hjemme. Han får alt for sjelden tid til å reise hjem hit, men på disse korte stoppene går ofte tankene tilbake til en tid da livet var enklere. Idéen til låten "Lillestrøm" ble til på toget fra Gardemoen etter en lang konserthelg, der jeg skulle rett på en premierefest i Oslo. Jeg var veldig sliten og litt i det nostalgiske hjørnet, og da vi stoppet innom Lillestrøm kom tankene om hvordan alt ville vært om jeg aldri hadde flyttet derfra, eller om hvordan det ville blitt om jeg gikk av toget og bare ble igjen – Vidar Villa. "Lillestrøm" reflekterer over veien man har tatt i livet og hvordan livet kunne endt annerledes om man hadde valgt en annen retning. På denne tiden av året tror jeg mange kjenner på et savn mot