Ny musikk fra Michael Kiwanuka, The Lumineers, brenn. og AREA21 samt album fra FINNEAS, Remi Wolf og Myra!

Åtte ganger Grammy-prisvinnende musiker, låtskriver og produsent FINNEAS er i dag ute med sitt debutalbum Optimist. Albumet er i sin helhet skrevet og produsert av FINNEAS selv og inkluderer de nylig utgitte låtene “The 90s”, “A Concert Six Months From Now” og den gripende balladen “What They'll Say About Us” i tillegg til ti nye sanger. Se musikkvideoen til “Love Is Pain” her, regissert av Sam Bennett.

Remi Wolf er ute med debutalbumet Juno, som har fått strålende anmeldelser i NME, DIY Magazine og New York Times. 25-åringen fra California debuterte med EP’en You’re A Dog i 2019 og har allerede rukket å samarbeide med artister som Beck, Dominic Fike og Nile Rodgers.

The Beatles lanserer i dag super deluxe-utgaven av Let It Be fra 1970. Albumet inneholder nye mikser og den tidligere uutgitte Glyn Johns-miksen fra 1969. 24. november slippes den første delen av Peter Jacksons dokumentarserie Get Back, basert på opptak fra innspillingen av albumet, på Disney+.

AREA21 er klare med låten “Own The Night”. Duoen, bestående av Martin Garrix og Maejor, slipper sitt debutalbum 12. november.

Israelske NETTA vant Eurovision Song Contest i 2018 – nå er hun ute med singelen “CEO” på S-Curve Records. B-siden på singelen er låten “DUM”.

Det Spellemann-vinnende rockebandet brenn. slipper i dag den energiske singelen “Jeg gir opp”, deres siste før albumslipp i 2022. Låten er produsert av Bendik Markovic Toming og blir akkompagnert av en fartsfylt musikkvideo av Isak Jenssen og Kristian Bakke Kilde.

Øya- og Bergenfestaktuelle Michael Kiwanuka har sluppet singelen “Beautiful Life”, hentet fra Netflix dokumentaren Convergence: Courage In A Crisis som også ble sluppet denne uken. Med singelen følger også B-siden “All My Life” som også er med i Convergence: Courage In A Crisis. Dette er Kiwanukas første nye musikk siden det kritikerroste albumet KIWANUKA (2019). Se video HER.

Norske fans husker The Wanted for hits som “Glad You Came”, “Chasing The Sun” og “Walks Like Rihanna”, og gruppa gjestet i sin tid også VG-listashowet på Rådhusplassen. 12. november slippes deres greatest hits samling Most Wanted, inkludert to nye låter hvorav den ene er “Rule The World” som ble sluppet denne uken.

Norgesaktuelle The Lumineers har denne uken sluppet singelen “Big Shot”, hentet fra deres kommende album Brightside som slippes 14. januar 2022. Denne uken annonserte gruppen også en konsert i Oslo Spektrum 8. februar 2022, billettene er i salg fra i dag.

Myra er endelig klar med debutalbumet sitt Bokser & Ballerina. Myra forteller at albumet representerer hennes to kontrasterende sider: hard som en bokser, skjør som en ballerina. I 2020 gjorde hun minneverdige opptredener i Stjernekamp, og snart er hun å se i det populære TV-programmet Hver gang vi møtes!

Den mystiske og maskekledde trioen Ballinciaga raser oppover topplista på Spotify med “Loud Luxury 2022”, et samarbeid med Kevin Lauren. I dag følger de opp med en like fengende låt “Fakk Deg (Rewine 2022)”.

Universal Music AS er verdens, og Norges, største musikkselskap og representerer blant annet artister som Astrid S, The Weeknd, TIX, Post Malone, Ariana Grande, The 1975, Dagny, Ruben, Shawn Mendes, The Beatles, Odd Nordstoga, Drake, Imagine Dragons, The Rolling Stones m.fl.

Ny Musikk fra Kevin Boine, Ingebjørg Bratland, Vidar Villa, Years & Years og mer!26.11.2021 10:00:00 CET | Pressemelding

Kevin Boine slipper ny låt "Bare for i kveld" Ingebjørg Bratland synger nytt liv i åttitalls-hit for økt fokus på vold i nære relasjoner Lise Davidsen og Leif Ove Andsnes med nytt album Vidar Villa med hyllest til sitt hjemsted Years & Years har slått seg sammen med de svenske superstjernene Galantis på den nye låten "Sweet Talker". Låten er en hyllest til fenomenet ghosting, som har blitt en del av dagens romantikk. I låten gjennskaper Olly fortellingen om hans egne møter og forhold som ble sure. Galantis har siden 2009 satt sitt spor på hitmusikken og består av Bloodshy (Little Mix, Madonna, Kylie Minogue, Katy Perry og Britney Spears) og Linus Eklöw (Icona Pop, Charli XCX). Years & Years slipper sitt tredje album Night Call 7. januar. Samtidig med albumslipp ble også musikkvideoen til "Crave" sluppet, hvor Olly har med seg kollegaer fra TV-serien It's A Sin. Serien vant nylig "Beste Nye Drama" under National Television Awards. Olly slo seg også nylig sammen med Kylie Minouge på "Sec

Vidar Villa med hyllest til sitt hjemsted25.11.2021 15:12:01 CET | Pressemelding

Som artist og musiker sendes Vidar stadig frem og tilbake mellom Oslo og Gardermoen, alltid på vei mot noe nytt. Det er spennende og gøy, men kan også være utmattende og skummelt. På vei til og fra stopper alltid toget innom Lillestrøm, der Vidar vokste opp. Stedet han kaller hjemme. Han får alt for sjelden tid til å reise hjem hit, men på disse korte stoppene går ofte tankene tilbake til en tid da livet var enklere. Idéen til låten "Lillestrøm" ble til på toget fra Gardemoen etter en lang konserthelg, der jeg skulle rett på en premierefest i Oslo. Jeg var veldig sliten og litt i det nostalgiske hjørnet, og da vi stoppet innom Lillestrøm kom tankene om hvordan alt ville vært om jeg aldri hadde flyttet derfra, eller om hvordan det ville blitt om jeg gikk av toget og bare ble igjen – Vidar Villa. "Lillestrøm" reflekterer over veien man har tatt i livet og hvordan livet kunne endt annerledes om man hadde valgt en annen retning. På denne tiden av året tror jeg mange kjenner på et savn mot