Ny musikk fra Marte Eberson!

Foto: Birte Magnussen

Marte Eberson er ute med singelen «This Will Blow» - en deilig up-tempo poplåt som passer perfekt i sommerspillelisten. Med en vintage-vibe og fengende melodier, formidler sangen et gjenkjennelig budskap. Det er en optimistisk poplåt, men med en stofflighet og et analogt uttrykk som skal vekke assosiasjoner til en annen tid. Et lite tilbakeblikk til 60-tallet, men samtidig med et moderne, friskt uttrykk.

Hør «This Will Blow» her!

Tematikken i låta tar opp viktige, men enkle spørsmål, på en gjenkjennelig måte; som hvem en selv er i og utenfor et forhold, og selvstendighet. Å tørre å stå på egne ben, være alene og handle på vegne av en selv - om menneskelige dilemmaer som dukker opp i livet.

«Jeg skrev låta «This Will Blow» i en tid hvor jeg var veldig gira på å klare meg selv. Jeg var lei av å føle at andres behov gikk foran min egen magefølelse, som skrek høyt at jeg ville være fri. Låten handler om å klare seg på egenhånd, å tørre å løsrive seg fra noe som ikke er bra for en. Det er på tide å ordne opp selv. Jeg ønsker at folk skal kjenne på den samme driven jeg har kjent på; det å tørre å gå sin egen vei og utenfor komfortsonen.» - Marte Eberson.

Marte Eberson er kjent fra mange ulike musikkprosjekter og sjangere, blant annet LÖV, Husmo Hav, Eberson og Highasakite, og hun har flere utmerkelser og spellemannspriser under beltet. Som soloartist debuterte hun i 2016 med albumet «Mad boy». Singelen «This Will Blow» er den første fra hennes kommende solo-album.

Sangen er spilt inn i Roar Nilsens studio i Oslo, og mikset i Saga Studio av Jonas Kroon. Bandet består av Stian Larsen på gitar, utdannet jazzgitarist fra Norges Musikkhøgskole som akkurat har gitt ut debutalbumet sitt på Jazzland Records. Marius Simonsen på trommer, kjent fra bandet Montee, Maya Vik og Julie Bergan. Basslegende Audun Erlien, som blant annet spiller i bandet Nils Petter Molvær og Jarle Bernhoft.

Foto: Birte Magnussen