Ny musikk fra Magnus Eliassen!

Magnus Eliassen er tilbake med ny musikk for første gang på fire år. Etter å ha gitt ut de stillferdige og ettertenksomme låtene «Dersom æ vokste opp her» og «Stor» i 2015, forsvant den samfunnsengasjerte artisten ut av offentligheten. Nok en gang.

Forrige gang var etter at han og hans bror i 2013 brått kunngjorde at de skulle ta pause fra Sirkus Eliassen, den alt annet enn stillferdige bodøduoen som i 2011 og 2012 tok landet med storm. Siden har årene gått, uten så mye som et vindpust. Som så mange andre har vi lurt på hva som skjedde.

"Magnus er en fantastisk låtskriver, musiker og formidler. Men han er også en sjelden fri sjel. For fire år siden forlot han bare musikken og rampelyset. Frustrerende nok for oss etterlot han seg et knippe låter som etter min mening betyr noe. Og som på alle måter burde bli hørt. De er minst like relevante i dag som de var da han forlot dem for fire år siden. Dette var på tide"

- Bjørn Rogstad

Det er derfor med ekstra stor glede vi kan meddele at Magnus endelig er klar for å vise frem ny musikk igjen. I sommer skal han i tillegg spille sin første konsert på mange år, på hovedscenen under Parkenfestivalen i hjembyen Bodø.

Førstkommende fredag slippes «Savna dæ», den første av de nye låtene. Magnus Eliassen har
selv stått for tekst, musikk, innspilling, produksjon, miks og master.

Nyheter fra Justin Bieber, Billie Eilish, Astrid S, Mio x Nick Strand, Halsey og flere14.2.2020 12:29:22 CETPressemelding

God fredag! Nye datoer for "Astrid_S:World tour part one" Billie Eilish er i dag ute med tittel låten til den kommende James Bond-filmen Endelig nytt album fra Justin Bieber, Changes Joe Hisaishi slipper best-of album og 30(!) album fra katalogen digitalt Mio x Nick Strand samarbeider med ny låt, promise Sam Smith med Stargate-produsert låt 22 år gamle Isak Danielson slapp i dag “I Don’t Need Your Love”. Låten blir å finne på hans kommende album som også vil inneholde “Part of Me”. Isak legger ut på turne i Skandinavia med start 10. mars, men før det spiller han to konserter på by:Larm i Oslo i slutten av februar. Sabrina Carpenter er tilbake med ny låt og musikkvideo. “Honeymoon Fades” er første nye låt fra Sabrina siden albumet Singular Act II fra 2019. Hun er også å se i Netflix-serien Tall Girl. Migos er ute med låten "Give No Fxk", et samarbeid med Travis Scott og Young Thug. De har også sluppet merch til låten, som man kan få tak i her. Britiske HRVY er i dag ute med singelen “ht

Endelig nytt album fra Justin Bieber14.2.2020 10:00:41 CETPressemelding

Justin Bieber slapp i dag «Changes», som er den kanadiske superstjernens femte studioalbum. Han har fått med seg artister som Post Malone, Travis Scott, Quavo, Lil Dicky, Kehlani og Clever og albumet er produsert av blant andre Poo Bear, Boi 1da og Louis Bell. «Changes» inneholder låtene «Yummy» og «Intentions», som til sammen har blitt streamet over 500 millioner ganger, og som har gjort at han igjen har blitt den mest populære artisten på Spotify globalt. Han har også gitt fansen et unikt innblikk i arbeidet med albumet via dokuserien «Justin Bieber: Seasons» på Youtube. Det er nesten fem år siden Biebers slapp albumet «Purpose», som gikk rett til topps på den norske albumlista. Albumet, som inneholdt låter som «Sorry» og What Do You Mean», har blitt streamet over 150 millioner ganger bare i Norge. I løpet av karrieren har kanadieren blitt streamet over 50 milliarder ganger på verdensbasis.