Ny musikk fra Lil Halima, Odd Nordstoga, 2Trendy, The Killers, Rema, BTS, Lil Baby og Chris Burton

Sommerlig (discopop) fra Lil Halima

“Dans Dans Dans” til Odd Nordstoga i sommer

Den Oslo baserte duoen 2Trendy, som har mer enn 200 millioner streams sammenlagt på sine prosjekter, slipper nå den høythengende sommerbangeren “Change the World" med Jason Walker. Jason har hatt samtlige låter featured hos ABC, CBS, NBC, Fox, samt en feature med Kygo. 2Trendy sin musikalske CV inneholder involvering i låter som 100m streams "Golden Light" (Madden) og "Jovial" av Freddy Kalas. “Change the World" er inspirert av amerikansk pop og EDM-soundet fra Sverige. Vi ville lage noe som hørtes ut som sommer! Låta gir oss en skikkelig vibe av varme og sommer" - 2Trendy

The Killers slapp låta «My Own Soul’s Warning» denne uka, som er den tredje smakebiten fra bandets kommende album Imploding the Mirage.

Den nigerianske superstjernen Rema er i dag ute med  "Ginger Me". Låten blir å finne på Remas nye EP som slippes 3. juli. Rema er Apple's Up Next artist for juni og har ble nylig nominert til en BET award i kategorien Best New International Act.

Etter å ha trukket over 2 millioner mennesker til sin verdensturné på 62 datoer i 2019 og fremført på den 62. GRAMMY®️ utdelingen i januar som den første koreanske opptredenen i prisutdelingens historie, skal de globale superstjernene i BTS gi ut sitt første japanske album på over 2 år, MAP OF THE SOUL: 7 ~ THE JOURNEY ~. Inkludert i dette albumet er to nye japanske låter, den ene av dem er “Stay Gold”, temasangen for den japanske TV-dramaserien “Rasen no Meikyuu -DNA Kagaku Sousa-” som formidler budskapet “Verden er kanskje ikke full av gode ting, men vær så snill, ikke mist gløden.”

Chris Burtons nye singel “Young” handler om å være ung og hensynsløs og ikke være i stand til helt å forplikte seg til et forhold. På låten har han med seg Zophia for å oppfylle den lekne poplyden, og de to tenåringenes vokal passer perfekt sammen. “Young” må være sommerens kuleste låt om tenåringskjærlighet! Definitivt en låt som gjør at du har lyst til å danse og omfavne sommeren!

Lil Baby er ute med den viktige låten “The Bigger Picture” som har fått fantastisk mottakelse: “A conscious trap anthem hitting at just the right moment” - NPR.  “An incredibly powerful protest song” - Mixtape UK.  “This is immediately becoming the Black Lives Matter anthem” - The Face UK. Se den sterke musikkvideoen HER!

Metallica og San Francisco Symphony – S&M2 ute 28.august. Forhåndsordre fra i dag.15.7.2020 15:05:00 CESTPressemelding

METALLICA & SAN FRANCISCO SYMPHONY: S&M2 LIVEALBUM OG FILM FRA KONSERTENE PÅ SAN FRANCISCO CHASE CENTER SLIPPDATO 28. AUGUST, MED FORHÅNDSORDRE FRA I DAG! SE DEN NYE S&M2 TRAILEREN HER! Metallica and San Francisco Symphony’s September 6 & 8, 2019 S&M2 concerts were historic on multiple levels: They served as the grand opening of San Francisco’s Chase Center, reunited the band and Symphony for the first time since the 1999 performances captured on the Grammy-winning S&M album, and featured the first-ever symphonic renditions of songs written and released since those original S&M shows. The sold out shows were rapturously received by the 40,000 fans who traveled from nearly 70 countries, as well as the media: Rolling Stone raved “the group proved that anything was possible,” Variety noted an atmosphere “buzzing with excitement,” while the Mercury News witnessed "a concert that fans will be talking about for decades to come,” and Consequence of Sound hailed "a true celebration of Metallic

Ny musikkvideo fra SALTI spilt inn i majestetiske omgivelser13.7.2020 16:05:20 CESTPressemelding

I går kveld hadde musikkvideoen til “Superstitious (feat. CCA Jonas)” av SALTI premiere. Videoen som er spilt inn i majestetiske omgivelser utenfor Bergen, ved Vøringsfossen og på Hardangervidda er regissert av Sigurd Fossen (Sigrid, Aurora, Kakkmadafakka). Videoen er krydret med animasjoner som gjenspeiler engler og demoner som igjen gjenspeiler SALTIs overordnede idé for debut-EPene sine. “Superstitious” handler om å være selvbevisst, ha egenkjærlighet og tro når du tviler på din egen dømmekraft. Se videoen HER! Warith Salti Mbarukaka SALTI er en 24 år gammel artist, låtskriver, produsent og DJ, opprinnelig fra Tanzania, men flyttet til Norge da han var åtte år gammel og har bodd i Vestlandets Musikkhovedstad Bergen siden den gang. Etter ti år som produsent og DJ har SALTI nå funnet mot til å skrive og fremføre egne sanger, og fokuset er nå å bygge sin egen musikkarriere som artist. "Dream come true wallah. Alltid drømt om å være en del av en slik produksjon! Gøyeste var at det ble s