Ny musikk fra Lewis Capaldi, Marcus & Martinus, NOTD + by:Larm-oversikt!

Odd Nordstoga “I går”

Revolver fra The Beatles slippes i ny drakt

Den skotske sangfuglen, Lewis Capaldi, endelig ute med ny musikk

Marcus & Martinus slapp i dag sin høyt ettertraktede singel “Wicked Game”. Etter å ha vunnet svenske «Maskorama» har den nye bølgen med fans tryglet duoen om å slippe deres versjon av 90-tallshiten. Tvillingene ble til en av Skandinavias største popsensasjoner etter å ha stukket av med seieren i MGPjr, som 9-åringer i 2012. Siden den tid har Marcus & Martinus fått en følgerskare på over 5 millioner fans, opptrådt på utsolgte arenaer rundt i Norden, og vært oppvarmingsartist på Jason Derulos Europa-turné.

Den multi-platina selgende duoen NOTD slipper endelig sin første EP. Den selvtitulerte EP’en med navnet NOTED...EP inneholder 6 låter, og er gjestet av blant annet Quinn XCII på «Less I Know».

Etter enorm suksess med singler som “Someone You Loved” “Before You Go” og “Bruises”, og albumet “Divinely Uninspired To A Hellish Extent” er den skotske singer songwriteren Lewis Capaldi tilbake med låten “Forget Me”. Capaldi annonserte låten foran 20.000 tilskuere i O2 Arena i London forrige fredag.

Universalartister på by:Larm:

IVAN$ITO er den første latinske artisten til å signere med et av de største skandinaviske plateselskapene. Han slapp i april debutalbumet Everything Is Reggaeton. Den kommende stjernen vokste opp i både Danmark og Chile, og den unike blandingen av to vidt forskjellige kulturer er grunnlaget for hans originale lydbilde. Everything Is Reggaeton tilbyr lytteren IVAN$ITO sin egne tolkning av latinsk musikk, med et hint av Nordisk Noir og RnB. På samme måte som Cloud Rap eller Urban Pop nå er akseptable sjangre, prøver IVAN$ITO å føre Sør-Amerikas mest populære sjanger i nye retninger, på en autentisk måte, ved å vise frem hans delte musikalske oppvekst fra to svært forskjellige sider av verden. Albumet er skrevet og sunget av IVAN$ITO selv.

IVAN$ITO spiller:

Rockefeller - 15. September, kl. 23:30

Verkstedet - 16. september, kl. 22:30

Molly Hammar er en nysignering hos Universal Music Sverige. Hun er i høst aktuell på programmet Så Mycket Bättre (den svenske versjonen av Hver Gang Vi Møtes). Etter å ha tilbrakt tenåringstiden under showbiz-lyskasterne, med alt hva det innebar, var det ikke før i 2018 at Molly Hammar virkelig fant sin plass med den kritikerroste debut-EPen Sex. Å synge om kvinnelig seksualitet fra et veldig personlig perspektiv, forløste Molly kreativt og bidro til å bygge en fanbase av unge kvinner som kunne relatere til hennes budskap. Molly har nytt stor suksess i årene etter, blant annet har den britiske musikkscenen virkelig trykket henne til sitt hjerte. Ethvert singelslipp ledsages som regel av spilling på engelsk radio, som BBC Radio 2 og BBC Radio 1xtra, og hun har også spilt flere konserter i London.

Molly Hammar spiller:

Sentrum Scene - 15. september, kl. 20:00

Vulkan - 16. september, kl. 22:00

Den svenske produsenten og multiinstrumentalisten Graham Lake går inn i høsten med utgivelsen av den nye låten “Friday”. Dette blir den femte singelen som kommer fra Stockholm-fødte Lake. Selv om han er en nykommer, har Graham allerede skapt sin signaturstil: dansegulvklare beats, en urokkelig vokal med en gitardrevet produksjon. Graham Lake kan oppleves live under årets by:larm.

Graham Lake spiller:

Melahuset - 15. september, kl. 20:30

Verkstedet - 16. september, kl. 21:30

Paula Jivén fra Gøteborg debuterte da hun var 13 år gammel og mottok en Golden Buzzer for sin virale cover av Michael Jacksons "Billie Jean" på svenske Talang.

Hun har siden utviklet sitt låtskrivertalent takket være sitt unike kunstneriske uttrykk.

Nå har hun blitt 18 år, og slapp i sommer debut-EPen The Duality In Me. EPen viser henne som en suveren historiefortelle med en fengslende stemme.

Paula Jivén spiller:

Vulkan - 16. september, kl 21:00

John Dee - 17. september, kl. 22:30

Loverboy er aliaset til Jon Ranes, som artistdebuterte i 2017 med rapgruppen UNDERGRUNN. Siden den gang har de spilt festivaler og scener rundt i hele Norge, deriblant Øyafestivalen og Blå. Parallelt med musikervirksomheten har Ranes også en lovende skuespillerkarriere, og er blant annet å se i Ut og stjæle hester, Til ungdommen og Pørni. Med Loverboy henter Jon Ranes inspirasjon fra Stein Torleif Bjella og Håkan Hellström. Visjonen er å “skape et univers med organisk musikk med ekte instrumenter”, og den Kastel-produserte debutsingelen “Blod” ble til under spesielle omstendigheter: – En varm sommerdag i et studio uten ventilasjon skrev jeg «Blod». Jeg fant en falsett jeg ikke visste jeg hadde, dette var ulikt noe jeg hadde gjort før. Den følelsen av energi jeg fikk var nesten som lettelse, og er noe jeg aldri kommer til å glemme, sier Loverboy.

Jon Ranes spiller:

Blå - 15. september, kl. 23:30

Kulturkirken Jakob - 17. september, kl. 22:00

Marstein er soloprosjektet til Jo Almaas Marstein, kjent fra rapkollektivet UNDERGRUNN som slo gjennom med et brak som demoartist i 2018. De har siden blitt stadig mer av en snakkis her hjemme, og streamer i millionklassen. Selv om UNDERGRUNN på ingen måte er på is, ser flere i kollektivet nå sitt snitt til å ta steget et par hakk til venstre og utforske soloprosjekter – og Marstein har noen spennende greier på gang som definitivt vil bli lagt merke til under årets festival.

Marstein spiller:

Rockefeller - 15. september, kl. 21:30

Kulturkirken Jakob - 17. september, kl. 23:00

Makosir sin karriere tok først fart da singelen “Mute” toppet Spotify sin Viral Chart, og han i februar ble kåret til Månedens Urørt hos P3. Kort tid etter har han stormet topplistene med låter som ”Falle over kanten” og “Holder igjen”. I kjølvannet av kåringen har 20-åringen gitt ut ny musikk hver annen måned, og kan snart oppleves live under året by:Larm!

Makosir spiller:

Ingensteds – 15. september, kl. 20:00

Krøsseet – 17. september, kl. 20:30

Universal Music AS er verdens, og Norges, største musikkselskap og representerer blant annet artister som Astrid S, The Weeknd, TIX, Ramón, Post Malone, Ariana Grande, Dagny, Ruben, Shawn Mendes, The Beatles, Odd Nordstoga, Drake, Imagine Dragons, The Rolling Stones m.fl.

Ny musikk fra ACRAZE, Olly Murs, almost monday og Birte Slettevoll!7.10.2022 10:23:57 CEST | Pressemelding

Dagny er klar med sin nye singel Highs & Lows! Torine med ny singel; bitches get lonely Inn i skogen med Odd Nordstoga Kevin Boine tilbake med dønn ærlig låt! Fra å opptre på lokale utesteder til å selge ut konserter i løpet av et år, er historien til ACRAZE alt annet enn normal. Etter megasuksessen “Do It To It“ med Cherish, som har passert 10 milliarder totale streams, er ACRAZE tilbake med “Believe“, hvor han har hentet inspirasjon fra Fragmas store hit “Toca’s Miracle“ fra 2001. Olly Murs har den siste tiden vært i sentrum som vert for ITVs Starstruck hvor han har hjulpet publikum til å virkeliggjøre sine musikalske drømmer med hjelp fra Shania Twain, Ronan Keating og Beverley Knight. Etter Starstruck vendte han tilbake til den roterende stolen i The Voice hvor han dukket opp som mentor sammen med Anne-Marie, Sir Tom Jones og will.i.am, dette var hans femte sesong på showet. Men i artistverdenen har Murs vært utenfor radaren i over fire år. Debuten kom i 2010 og han har så langt ha

Torine med ny singel; bitches get lonely6.10.2022 15:27:49 CEST | Pressemelding

Fredag 7. oktober følger Torine opp med siste smakebit, “bitches get lonely”, fra sin kommende EP “UNHOLY”. I låten synger Torine om det å være ensom, eller å føle seg ensom i kjærligheten. Om singelen «bitches get lonely» sier Torine; “Alle jeg har datet bør egentlig høre på «bitches get lonely». Kanskje de da skjønner at det de oppfattet som avvisende og reservert bare er et skall jeg setter opp rundt meg for ikke å bli såret. Men så hjelper det ikke alltid heller, og selv om jeg virker sterk og kanskje til og med likegyldig, så blir jeg også ensom, gråter og savner noen å dele livet med. Noen vil nok si at jeg virker kald. Men du vet – bitches get lonely too – jeg bare roper ikke så høyt opp om det. I alle fall ikke før nå!” Torines debut-EP «UNHOLY» kommer senere i høst og Torine forteller at skriveprosessen, der mange negative følelser har blitt bearbeidet, har vært intens og krevende. Resultatet er en samling låter som gir utløp for hennes egne erfaringer og følelser, både fra op