Ny musikk fra Kim Petras, Julia Michaels, Stormzy, GloRilla og Slæm Dønk!

SALTI slipper EP - Demons

Emilie Nicolas er klar med sin nye singel – Limits!

Nils Bech teamer opp med Dutty Dior på en sexy og sår låt!

Guns N’ Roses med en nyutgivelse av Use Your Illusion I og II

Black Panther: Wakanda Forever med et stjernespekket soundtrack!

Den anerkjente sangeren og låtskriveren Julia Michaels er i dag ute med låten “Sorry To Me Too”. I 2021 var hun Grammy nominert I kategorien “Song Of The Year” for “If The World Was Ending” (JP Saxe feat. Julia Michaels). Siden debuten som soloartist har Julia turnert med Maroon 5, Keith Urban, Shawn Mendes, Niall Horan og P!NK. Hun har over 6,7 milliarder artiststrømminger totalt. Som låtskriver har Julia co-skrevet over 21 titler som har vært på Billboard Hot 100. Dette inkluderer hits for Justin Bieber, Selena Gomez og Hailee Steinfeld. Hun har også skrevet låter for Britney Spears, Gwen Stefani, Linkin Park, Ed Sheeran, John Legend, P!NK, Maroon 5, Keith Urban, Shawn Mendes for å nevne noen.

Den internasjonale popsensasjonen Kim Petras slipper den gitardrevne poplåten “If Jesus Was A Rockstar” i dag. Kim er en av verdens Topp 50 mest strømmede artister i dag med over 1 milliard strømminger. Hun hadde sin første topplisteplassering med Sam Smith-samarbeidet "Unholy", som toppet listene verden over. Den var #1 på Billboard Hot 100 & Global 200, #1 på den offisielle singellisten i Storbritannia, Australia og New Zealand. Med «Unholy» skrev Petras & Smith historie som henholdsvis de første offentlig ikke-binære og transkjønnede vokalistene til å toppe Billboard Hot 100.

“Not Alone” er den nye låten til Joe Jonas hvor han har teamet opp med Khalid. Låten er å finne på den kommende filmen Devotion som lanseres 23. november og har Jonathan Majors og Glen Powell i hovedrollene som US Navy Fighter Jet-piloter. Sangen ble skrevet sammen av Ryan Tedder og Harv og vil bli brukt i slutteksten til Koreakrigs-eposet.

Mens Stormzy-fansen venter på hans etterlengtede tredje album slipper stjernen nå sin andre offisielle singel; “Firebabe”. Se tilhørende musikkvideo HER.

Før utgivelsen av sitt tredje album This Is What I Mean (25. november) er Stormzy allerede et kulturelt ikon og en av Storbritannias mest dekorerte artister. Med sitt nye prosjekt leverer han en ubestridelig moderne klassiker, som uanstrengt kondenserer et antall forskjellige stiler og sjangre til musikk som på en spennende måte fyller ethvert gap mellom moderne kunst, soul og hip-hop.

Etter et år med suksess med låter som "F.N.F. (Let's Go)" og "Tomorrow 2" med Cardi B, følger GloRilla endelig opp med debut-EP'en Anyways, Life's Great... EP'en inneholder hele ni låter med hard rap, og gjestes av Cardi B, Niki Pooh og Hitkidd.

Slæm Dønk - skaperen av hitsingelen "Mango-IPA" - slår seg sammen med stjerneskuddet Ingrid Lovise på duetten "Costa Rica". Den bachata-inspirerte sangen handler om et forhold som har gått i stå, og vi får høre begge sider av saken.

Peter Gabriel legger ut på turné våren 2023 og besøker Koengen I Bergen 2. juni. Turnéen markerer Peter Gabriel sine første soloshow utenfor Nord-Amerika siden Back to Front Tour i 2013, som feiret det æra-definerende albumet So. The i/o tour vil inkludere låter fra det kommende albumet i/o og et dykk ned i Gabriels enestående musikkatalog, med hits, fanfavoritter og uventede overraskelser. På turnéen tar Gabriel med seg sine faste bandkamerater Tony Levin, David Rhodes og Manu Katché.

Universal Music AS er verdens, og Norges, største musikkselskap og representerer blant annet artister som Astrid S, The Weeknd, TIX, Ramón, Post Malone, Ariana Grande, Dagny, Ruben, Shawn Mendes, The Beatles, Odd Nordstoga, Drake, Imagine Dragons, The Rolling Stones m.fl.

Ny musikk fra Lewis Capaldi, Olly Murs, The Beach Boys, Quinn XCII og RM!2.12.2022 10:06:41 CET | Pressemelding

The Rolling Stones annonserer det ultimate live-albumet – GRRR Live! Metallica er tilbake! Lewis Capaldi slipper singelen “Pointless” fra hans kommende album Broken By Desire To Be Heavenly Sent. Det har vært litt av en retur for Lewis, som gikk rett til toppen av den britiske singellisten i september med comeback-låten “Forget Me" - hans tredje britiske nummer 1 hit, noe som gjør ham til den femte artisten i år til å gå rett til topps den første uken etter utgivelse. Prestasjonen setter ham i selskap med Harry Styles, Taylor Swift, Dave og Sam Smith. Olly Murs slipper sitt syvende album Marry Me. Albumet er skrevet til Murs’ kone, og inneholder blant annet den tidligere utgitte låten “Die of a Broken Heart”. The Beach Boys album, Carl and the Passions - "So Tough" og Holland, vil bli satt I fokus på Sail On Sailor-1972, et ekspansivt sett med flere nye plater og samlebokser. Settet dokumenterer og dykker dypt inn i bandets transformative og fruktbare periode på starten av 70-tallet. Q

The Rolling Stones annonserer det ultimate live-albumet - GRRR Live!30.11.2022 16:42:28 CET | Pressemelding

The Rolling Stones har i dag annonsert utgivelsen av GRRR Live!, Det definitive live-albumet fra bandets 60-år lange karriere. Albumet ble innspilt live under deres 50-årsjubileumsturné i Newark, New Jersey, og gjestes av blant andre The Black Keys, Gary Clark JR, Lady Gaga, John Mayer, Bruce Springsteen og Mick Taylor. Se mer info nedenfor: Released on February 10 via Mercury Studios, the album will be available in various formats; 3LP black, 3LP coloured white (Indies exclusive) 3LP red (d2c exclusive), 2CD, DVD + 2CD, BluRay+ 2CD. The Blu-ray and digital versions will include Dolby Atmos. The best live band in the world deserve the ultimate live greatest hits album and GRRR Live! is it, The Stones at their best! The albumis available to pre-order here and features some of the greatest songs of all time including It’s Only Rock ‘n’ Roll (But I Like It), Honky Tonk Women, Start Me Up, Gimme Shelter, Sympathy For The Devil and (I Can’t Get No) Satisfaction The Rolling Stones celebrated