Ny musikk fra Kali Uchis, Mac Demarco, Kim Petras, Seinabo Sey, Olivia Lobato & boygenius!

ELLA A er klar for MGP med "Waist"

Lukas Graham med selvransakelse på nytt album

Metallica ute med andre singel fra det nye albumet 72 seasons

Ny singel fra CLMD & Rat City – PABLO

The Rolling Stones på TikTok

Jørgen Dahl Moe fremkaller gåsehuden med ny singel

Hearts On The Run er klar med ny singel – Digital Love

Hver gang vi møtes:

Ingebjørg Bratland sine tolkninger av Bjørn Eidsvågs “Evig Kvile” og Freddy Kalas “Pinne for landet” ligger begge høyt på listene i strømmetjenester. Forrige lørdag var det Ingebjørg Bratland selv som ble hedret i Hver Gang Vi Møtes. Denne lørdagen fremfører hun Emma Steinbakken og Alan Walkers  "Not You", oversatt til "Han er ikkje deg". Spillelisten til årets sesong finner du HER.

Sist lørdag covret Freddy Kalas “Olav Olav” av Ingebjørg Bratland. Hans versjon av låten høstet inn to femmere fra Dagbladet og VG. Sistnevnte mente at “Versjonen hans er full av sjarm og driv, og han synger klart og kraftfullt”. Denne lørdagen skal han covre “Dance” av Emma Steinbakken.

Ny Musikk:

I høst delte Debora fra Tønsberg sin første singel med verden. Nå er hun klar med oppfølgeren “The Way It Goes”, som er inspirert av tidlig 2000-talls pop med tette harmonier, mørke synther og gitarriff. I låten synger Debora om hvor krevende det var å stå på egne ben etter studieslutt, samtidig som hun gikk gjennom en tøff periode i forholdet sitt.

Sarkodie har gjort sin versjon av Bob Marleys klassiske hit “Stir It Up”. Det kommer også en tilhørende musikkvideo, spilt inn i Ghana. Produsert av MOG, kombinerer denne låten de karakteristiske gitarstrømmene og den beroligende lyden vi alle kjenner og elsker, med Sarkodies ikoniske melodier.

Den grammy-vinnende flerspråklige superstjernen Kali Uchis er klar med singelen “I Wish You Roses”, med en tilhørende musikkvideo. “This song is about being able to release people with love,” sier Uchis. “It could be a friend, a lover, or someone else, but the point is to celebrate releasing people from your life without being resentful or bitter.” I tillegg til låtslipp er Uchis blant headlinerne under årets Coachella, Lollapalooza i Chile, Argentina og Brasil og Estéreo Picnic i Colombia, med enda flere live-datoer på vei.

I fjor satt Mac DeMarco seg i bilen og vendte kursen mot en hytte i Utah. Målet var å gjøre ferdig et album før han kom tilbake til Los Angeles. 20. januar kan du høre resultatet av denne turen gjennom albumet Five Easy Hot Dogs. Et instrumentalalbum basert på alle stedene han besøkte, med tilhørende titler.

Den internasjonale popsensasjonen Kim Petras er klar for å senke temperaturen med den kjølige nye låten “brrr”. Låten er produsert av Ilya og MXM, som også produserte “Unholy”. Kim er en av verdens Topp 50 mest strømmede artister i dag med over 1 milliard strømminger. Hun hadde sin første topplisteplassering med Sam Smith-samarbeidet "Unholy", som toppet listene verden over. Den var #1 på Billboard Hot 100 & Global 200, #1 på den offisielle singellisten i Storbritannia, Australia og New Zealand.

Den skotske singer-songwriteren Callum Beattie slipper “Let Me Fall”. Singelen blir den fjerde i rekken fra hans kommende album, Vandals. Callum skrev låta om hvordan han "alltid roter til ting, uansett hvor hardt han prøver å gjøre ting på den rette måten."

Svensk-gambiske Seinabo Sey slipper låta “Suzuki”. Med over 1.4 milliarder globale streams, et repertoar fylt med hit låter som "Younger" med norske Kygo og som oppvarmingsartist på Lauryn Hill sin US-turne er Seinabo Sey en å følge med på. Tidligere har hennes debutalbum Pretend blitt kåret til et av årets beste debut albumer i TIME Magazine og er nå 3x platina i Norge.

Olivia Lobato slipper sin debut-EP Det mesta regnar bort. EP’en følger ulike stadier av et kjærlighetsforhold og er et speilbilde av livet hennes. 18 år gamle Olivia Lobato skriver smertefullt og drømmende om livets store øyeblikk. Med sin fengslende sangstemme gjorde hun seg tidlig bemerket på TikTok, hvor hun tolket kjente svenske poplåter. Aller første gang hun satte seg i studio for å skrive selv, ble hennes gjennombruddslåt «Syrener» skapt. En vakker, men samtidig melankolsk sommerlåt som nådde topp 5-plasseringer på singellistene både i Sverige og Norge og hvor den også gikk platina i begge land. I fjor opptrådte Olivia på VG-lista Rådhusplassen.

Superbandet boygenius overrasket onsdag kveld med låtene "$20," "Emily I'm Sorry" og "True Blue" og slipper sitt debutalbum «the record» 31. mars.

boygenius består av den kritikerroste trioen Julien Baker, Phoebe Bridgers og Lucy Dacus som slapp sin debut-EP boygenius i 2018. De fulgte opp EP-en med noen demolåter i 2020 der inntekten gikk til veldedighet i bandets hjembyer.

Birte Slettevoll fra Volda slipper i dag sitt atmosfæriske debutalbum Det var ei tid. Birte forteller at målet var å skape et album med egenart, men som likevel kan nå ut til mange. Besetningen valthorn, hardingfele, fløyte og synth er med på å løfte fram melodilinjer, både alene og unisont med piano og vokal!

Universal Music AS er verdens, og Norges, største musikkselskap og representerer blant annet artister som Astrid S, The Weeknd, TIX, Ramón, Post Malone, Ariana Grande, Dagny, Ruben, Shawn Mendes, The Beatles, Odd Nordstoga, Drake, Imagine Dragons, The Rolling Stones m.fl.

Ny musikk fra Ghost & Def Leppard, Paula Jivén, Lil Yachty, Daniel Caesar og SG Lewis!27.1.2023 10:54:09 CET | Pressemelding

Lyttefest for Metallicas nye album 13. april på kino verden over! Jonathan Floyd henter inspirasjon fra cheezy 80’s film i ny låt! Atle Pettersen klar for MGP med “Masterpiece” Sam Smith endelig ute med Gloria I 2022 ga Grammy-vinnende Ghost ut sitt femte album IMPERA. Albumet inneholder blant annet hitsingelen “Spillways”, som på under et år har blitt strømmet over 50 millioner ganger. Den gjensidige beundring mellom Ghost og Def Leppard har blitt godt dokumentert i intervjuer og et samarbeid mellom dem føles åpenbart. I går, torsdag 26. januar slapp “Spillways” med Joe Elliott som innslag. Siden debuten med singelen "What Are You Hungry For?" i 2021 har svenske Paula Jivén vært en følge med på. Allerede som 19-åring lager Jivén trollbindende original popmusikk, og hun har allerede klart å dyrke en helt enestående stemme som artist. Etter å ha gitt ut sin debut-EP "The Duality In Me" i 2022, går Paula inn i det nye året med kjempesingelen "Can We Talk About Me?". Høsten 2022 spilte Pa

Sam Smith endelig ute med Gloria27.1.2023 08:00:00 CET | Pressemelding

Etter suksessen med låten “Unholy” er Sam Smith klar med albumet Gloria. Albumet har før slipp solgt til gull i Norge og består av 13 nye låter som beskrives som et "coming of age"-prosjekt som gir håp og hjalp artisten selv gjennom mørke tider. Om albumet sier Smith: “Gloria got me through some dark times and was a beacon for me in my life,”, “I hope it can be that for you. Thank you for waiting so long”. Dette er deres første album siden Love Goes fra 2020 og gjestes av Ed Sheeran, Kim Petras, Jessie Reyez og Koffee. Smith jobbet på det nye albumet i Los Angeles, Jamaica og London, og har med seg blant annet norske Stargate som produsenter. I 2015 vant Sam “Record Of The Year” og “Song Of The Year” med låten “Stay With Me” og “Best New Artist” og “Best Pop Vocal Album” for In The Lonely Hour. “Unholy” er nominert til Grammy i kategorien “Best Pop Duo/Group Performance”. Seks år etter sin siste konsert i Norge, kommer superstjernen tilbake. 6. mai spiller Sam Smith for et utsolgt Oslo