Ny musikk fra Kali Uchis, Mac Demarco, Kim Petras, Seinabo Sey, Olivia Lobato & boygenius!

ELLA A er klar for MGP med "Waist"

Lukas Graham med selvransakelse på nytt album

Metallica ute med andre singel fra det nye albumet 72 seasons

Ny singel fra CLMD & Rat City – PABLO

The Rolling Stones på TikTok

Jørgen Dahl Moe fremkaller gåsehuden med ny singel

Hearts On The Run er klar med ny singel – Digital Love

Hver gang vi møtes:

Ingebjørg Bratland sine tolkninger av Bjørn Eidsvågs “Evig Kvile” og Freddy Kalas “Pinne for landet” ligger begge høyt på listene i strømmetjenester. Forrige lørdag var det Ingebjørg Bratland selv som ble hedret i Hver Gang Vi Møtes. Denne lørdagen fremfører hun Emma Steinbakken og Alan Walkers  "Not You", oversatt til "Han er ikkje deg". Spillelisten til årets sesong finner du HER.

Sist lørdag covret Freddy Kalas “Olav Olav” av Ingebjørg Bratland. Hans versjon av låten høstet inn to femmere fra Dagbladet og VG. Sistnevnte mente at “Versjonen hans er full av sjarm og driv, og han synger klart og kraftfullt”. Denne lørdagen skal han covre “Dance” av Emma Steinbakken.

Ny Musikk:

I høst delte Debora fra Tønsberg sin første singel med verden. Nå er hun klar med oppfølgeren “The Way It Goes”, som er inspirert av tidlig 2000-talls pop med tette harmonier, mørke synther og gitarriff. I låten synger Debora om hvor krevende det var å stå på egne ben etter studieslutt, samtidig som hun gikk gjennom en tøff periode i forholdet sitt.

Sarkodie har gjort sin versjon av Bob Marleys klassiske hit “Stir It Up”. Det kommer også en tilhørende musikkvideo, spilt inn i Ghana. Produsert av MOG, kombinerer denne låten de karakteristiske gitarstrømmene og den beroligende lyden vi alle kjenner og elsker, med Sarkodies ikoniske melodier.

Den grammy-vinnende flerspråklige superstjernen Kali Uchis er klar med singelen “I Wish You Roses”, med en tilhørende musikkvideo. “This song is about being able to release people with love,” sier Uchis. “It could be a friend, a lover, or someone else, but the point is to celebrate releasing people from your life without being resentful or bitter.” I tillegg til låtslipp er Uchis blant headlinerne under årets Coachella, Lollapalooza i Chile, Argentina og Brasil og Estéreo Picnic i Colombia, med enda flere live-datoer på vei.

I fjor satt Mac DeMarco seg i bilen og vendte kursen mot en hytte i Utah. Målet var å gjøre ferdig et album før han kom tilbake til Los Angeles. 20. januar kan du høre resultatet av denne turen gjennom albumet Five Easy Hot Dogs. Et instrumentalalbum basert på alle stedene han besøkte, med tilhørende titler.

Den internasjonale popsensasjonen Kim Petras er klar for å senke temperaturen med den kjølige nye låten “brrr”. Låten er produsert av Ilya og MXM, som også produserte “Unholy”. Kim er en av verdens Topp 50 mest strømmede artister i dag med over 1 milliard strømminger. Hun hadde sin første topplisteplassering med Sam Smith-samarbeidet "Unholy", som toppet listene verden over. Den var #1 på Billboard Hot 100 & Global 200, #1 på den offisielle singellisten i Storbritannia, Australia og New Zealand.

Den skotske singer-songwriteren Callum Beattie slipper “Let Me Fall”. Singelen blir den fjerde i rekken fra hans kommende album, Vandals. Callum skrev låta om hvordan han "alltid roter til ting, uansett hvor hardt han prøver å gjøre ting på den rette måten."

Svensk-gambiske Seinabo Sey slipper låta “Suzuki”. Med over 1.4 milliarder globale streams, et repertoar fylt med hit låter som "Younger" med norske Kygo og som oppvarmingsartist på Lauryn Hill sin US-turne er Seinabo Sey en å følge med på. Tidligere har hennes debutalbum Pretend blitt kåret til et av årets beste debut albumer i TIME Magazine og er nå 3x platina i Norge.

Olivia Lobato slipper sin debut-EP Det mesta regnar bort. EP’en følger ulike stadier av et kjærlighetsforhold og er et speilbilde av livet hennes. 18 år gamle Olivia Lobato skriver smertefullt og drømmende om livets store øyeblikk. Med sin fengslende sangstemme gjorde hun seg tidlig bemerket på TikTok, hvor hun tolket kjente svenske poplåter. Aller første gang hun satte seg i studio for å skrive selv, ble hennes gjennombruddslåt «Syrener» skapt. En vakker, men samtidig melankolsk sommerlåt som nådde topp 5-plasseringer på singellistene både i Sverige og Norge og hvor den også gikk platina i begge land. I fjor opptrådte Olivia på VG-lista Rådhusplassen.

Superbandet boygenius overrasket onsdag kveld med låtene "$20," "Emily I'm Sorry" og "True Blue" og slipper sitt debutalbum «the record» 31. mars.

boygenius består av den kritikerroste trioen Julien Baker, Phoebe Bridgers og Lucy Dacus som slapp sin debut-EP boygenius i 2018. De fulgte opp EP-en med noen demolåter i 2020 der inntekten gikk til veldedighet i bandets hjembyer.

Birte Slettevoll fra Volda slipper i dag sitt atmosfæriske debutalbum Det var ei tid. Birte forteller at målet var å skape et album med egenart, men som likevel kan nå ut til mange. Besetningen valthorn, hardingfele, fløyte og synth er med på å løfte fram melodilinjer, både alene og unisont med piano og vokal!

Universal Music AS er verdens, og Norges, største musikkselskap og representerer blant annet artister som Astrid S, The Weeknd, TIX, Ramón, Post Malone, Ariana Grande, Dagny, Ruben, Shawn Mendes, The Beatles, Odd Nordstoga, Drake, Imagine Dragons, The Rolling Stones m.fl.

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Universal Music Norge på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Ny musikk fra Taylor Swift, Pearl Jam, Hiwa, Cian Ducrot og DJ Snake!19.4.2024 08:55:20 CEST | Pressemelding

Taylor Swift – THE TORTURED POETS DEPARTMENT Hiwa med en siste avskjed til de som ikke er en del av reisen lenger - “Pannekyss” Universal Music og United Stage leter etter Norges nye countrystjerne! Grungelegendene Pearl Jam er i dag ute med albumet Dark Matter. Albumet er produsert av Andrew Watt og er bandets tolvte studioalbum i rekken og første utgivelse siden Gigaton fra 2020. Dark Matter fått gode anmeldelser og flere mener dette er bandets beste på flere år hvor de går tilbake til sine grunge-røtter! I fjor trakk Pearl Jam seg tilbake til Shangri-La Studios i Malibu hvor de i løpet av tre uker skapte Dark Matter. Med musikalsk innflytelse fra country-, rock-, folk-, pop- og bluegrass-artister er Oklahomas stigende country-stjerne Wyatt Flores klar med EPen Half Life. EPen følger opp fjorårets debut Life Lessons, og har en fot i livet og den andre i døden. Den franske DJ og produsentem DJ Snake har slått seg sammen med mexikanske Peso Pluma på den nye låten “Teka”. DJ Snake fikk

Universal Music og United Stage leter etter Norges nye countrystjerne!19.4.2024 08:30:00 CEST | Pressemelding

Universal Music og bookingbyrået United Stage ser nå etter en countrystjerne mellom 18-30 år som har et brennende ønske om å bli artist, og som synger på norsk. Vi arrangerer auditions, og vinneren går av med en platekontrakt og bookingavtale og opptreden på countryfestivalen i Seljord. "Vi ønsker å fylle det vi anser som et hull i et voksende marked for countrymusikken i Norge, nemlig den neste generasjonen countryartist som synger på norsk" forteller Marie Komissar, A&R director og head of local i Universal Music Norge. Hun fortsetter: "Vi leter etter noen med artistisk x- faktor som på en genuin måte engasjerer med sin musikalske historiefortelling". Steder vi besøker: Elverum, Central Scene, 6. Mai Bø, Kroa, 7. Mai Fredrikstad, St. Croix-huset, 8. Mai Fristen for påmelding er 1. mai Det er en åpen konkurranse, og det er åpent for publikum å komme og heie frem sin favoritt. Dørene åpner kl 18. Det vil være en jury på plass som velge vinner basert på bidragene i de tre byene. I hver

Taylor Swift - THE TORTURED POETS DEPARTEMENT19.4.2024 07:12:16 CEST | Pressemelding

I dag er ventetiden over - Taylor Swift er endelig ute med sitt nye album THE TORTURED POETS DEPARTMENT. Albumet er hennes ellevte studioalbum i rekken og er skrevet og produsert sammen med Jack Antonoff og Aaron Dessner. Taylor annonserte albumet under årets Grammy-utdeling da hun mottok prisen for “Best Pop Vocal Album”. THE TORTURED POETS DEPARTMENT inneholder 16 sanger med samarbeid fra Post Malone og Florence + the Machine. Albumet følger opp hennes Midnights fra 2022 samt reutgivelsene av Speak Now (Taylors Version) og 1989 (Taylors Version). Tracklist : THE TORTURED POETS DEPARTMENT SIDE A Fortnight (feat Post Malone) The Tortured Poets Department My Boy Only Breaks His Favorite Toys Down Bad SIDE B So Long, London But Daddy I Love Him Fresh Out the Slammer Florida!!! (feat Florence + the Machine) SIDE C Guilty as Sin? Who’s Afraid of Little Old Me? I Can Fix Him (No Really I Can) loml SIDE D I Can Do It With a Broken Heart The Smallest Man Who Ever Lived The Alchemy Clara Bow J

Legenden Mark Knopfler ute med nytt album12.4.2024 10:42:53 CEST | Pressemelding

Mark Knopfler er i dag ute med sitt tiende solostudioalbum One Deep River. Albumet inneholder 12 nye låter med hans klassiske gitarspill, poetiske fortellertekster og varme Geordie-vokaltone. Tittelsporet One Deep River gjenspeiler Knopflers dype hengivenhet for elven som renner gjennom hans barndomsby Newcastle. "Crossing the Tyne is always on your mind. It's what you were doing when you were leaving as a youngster and that feeling is always the same every time you do it. You're heading out or you're coming back, and it just connects with your childhood. The power of it doesn't go away", sier Knopfler. One Deep River byr på Knopfler-klassikere hvor han har hentet inspirasjon fra blues, folk, og rock. Albumet ble produsert av Knopfler og hans mangeårige samarbeidspartner Guy Fletcher og ble spilt inn i hans eget British Grove Studios i London.