Ny musikk fra Justin Bieber, Emelie Hollow, Sir Barry Gibb, Celeste, Morgan Wallen med flere!

Første kapittel av Emelie Hollows debutalbum er her!

Justin Bieber ringte inn det nye året med singelen "Anyone". Låten er produsert av Andrew Watt, og ble sluppet rett etter nyttårskonserten på Beverly Hilton Hotel, som er hans første fullengdekonsert siden 2017. Bieber har hatt et aktivt år og sluppet flere slagere; "Holy" med Chance The Rapper, "Lonely" med benny blanco og "Monster" med Shawn Mendes. Han er den mest populære artisten på YouTube med over 60 millioner abonnenter og #2 på den globale Spotify-listen med over 65 millioner månedlige lyttere. Om "Anyone" sier Bieber: “I can’t think of a better way to close out 2020 and kick off 2021 than celebrating with my fans all over the world and sharing this new music with them. Musichas gotten us all through so much this year, and for me personally it’s been healing and transformative. ‘Anyone’ is such a special, hopeful, anthemic song. It sets the tone for a brighter new year full of hope and possibility”.

The Weeknd, en av de mest suksessfulle artistene for vår generasjon, er ute med en splitter ny musikkvideo til den nyeste singelen fra After Hours; "Save Your Tears". Se musikkvideoen HER. The Weeknd sitt nyeste album After Hours toppet den norske albumlisten i 11 uker, og har passert hele 72 millioner strømninger bare i Norge.

Etter et turbulent 2020 slapp OnklP & De Fjerne Slektningene første låt fra deres kommende album, "Sorry for i går", på den første dagen i 2021. Både tittel og lanseringsdato reflekterer slutten på noe tungt, og starten på noe nytt. Låten høres på P13, hvor den allerede er listet!

Britisk-amerikanske Sir Barry Gibb er det eneste gjenlevende medlemmet fra suksessgruppen The Bee Gees. Sammen med sine to brødre har Gibb gitt ut noen av de siste tiårenes største og mest gjenkjennelige hits. I dag slipper Gibb det nye albumet Greenfields: The Gibb Brothers Songbook Vol. 1. Albumet inneholder Bee Gees klassikere spilt inn på nytt i samarbeid med artister Gibb lenge har hatt et ønske om å jobbe med, musikalske storheter som Alison Krauss, Brandi Carlile, Dolly Parton, Gillian Welch, David Rawlings, Jason Isbell, Jay Buchanan, Keith Urban, Little Big Town, Miranda Lambert, Olivia Newton-John, Sheryl Crow og Tommy Emmanuel. Albumet er innspilt i RCA Studios i Nashville med den høyt anerkjente produsenten Dave Cobb bak spakene. Se albumtrailer HER.

Celeste slapp på nyttårsaften den nye singelen "Love Is Back" som blir å finne på debutalbumet Not Your Muse som kommer 26. februar. Albumet består av 12 sanger, inkludert ni splitter nye låter i tillegg til de anerkjente singlene “Strange”, “A Little Love” og “Stop This Flame”, der sistnevnte var listet på NRK P3 og P13. Celeste var en av 2020s mest omtalte nykommere og vinner av blant andre BBC Sound of 2020 + BRITS Rising Star. Hun slapp flere synclåter i 2020, blant annet “A Little Love” spesialskrevet for John Lewis’ tradisjonsrike julekampanje i UK og “Hear My Voice” til Netflix’ The Trial of the Chicago 7, av flere tippet som en Oscarkandidat. Sist men ikke minst så er hun med på låten “It’s Alright” fra lydsporet til Pixars nye film Soul. Celeste skulle egentlig ha spilt på Øyafestivalen '20 som ble avlyst.

Britiske slowthai er ute med sin nye singel "MAZZA" med A$AP Rocky og en tilhørende musikkvideo. 5. februar slipper slowthai det etterlengtede albumet TYRON, med bidragsytere som Skepta, James Blake, Denzel Curry og flere. Artisten har spilt tre kritikerroste konserter i Oslo: by:Larm, Øya og et utsolgt klubbshow på Vulkan Scene.

Country-stjerneskuddet Morgan Wallen er i dag ute med det nye albumet Dangerous: The Double Album. Albumet er skrevet over nesten tre år av Wallen selv og gjennom et kapittel i karrieren som har etablert ham som “the fastest rising young star in country” (Variety). Med seg på albumet har han fått navn som spenner fra Ashley Gorley, Shane McAnally, Hillary Lindsey, Rhett Akins og Lee Thomas Miller, til to av sine største musikalske inspirasjoner Eric Church og Jason Isbell, til sine nærmeste musikalske fortrolige HARDY, ERNEST og Ryan Vojtesak (aka Charlie Handsome). Dangerous: The Double Album viderefører signaturlyden laget av Wallen og produsent Joey Moi på debuten If I Know Me. Albumet inneholder hiten "Somebody’s Problem", som gikk #2 på Spotify i USA, kun slått av Shawn Mendes og Justin Bieber.

Gwen Stefani gir et tilbakeblikk på sin fantastiske karriere med musikkvideoen til “Let Me Introduce Myself”. Se den HER.Videoen viser ulike tidsaldere av Gwen Stefani. Fra No Doubt med låtene “Just a Girl” og “Don’t Speak”, til solokarrieren med “Hollaback Girl”. Låten kom 7. desember og videoen ble sluppet 1. januar.

The Pineapple Squad er en trio med ananaser som er DJer. Visjonen deres er klar: å spre gode vibber, humor og allsang. Denne gangen har ananasene laget en ny og moderne versjon av den svenske slageren "Jag Vill Vara Din Margareta".

Den tidligere High School Musical stjernen Olivia Rodrigo er ute med låten "driver's license", samt tilhørende musikkvideo. 17-åringen følger opp sin forrige hitsingel "All I Want" som har nærmere 200 milloner streams på Spotify og 28 millioner visninger på YouTube.

Ny musikk fra Lana Del Rey, Tom Jones, Selena Gomez, Jeremy Zucker og TIX til MGP!15.1.2021 10:03:56 CETPressemelding

TIX slipper sitt bidrag til Melodi Grand Prix 2020 "Chemtrails Over The Country Club" fra Lana Del Rey Ariana Grande slipper i dag en remix av "34+35", hvor hun har fått med seg Doja Cat og Megan Thee Stallion. Låten er fra albumet positions som gikk #1 i Norge og i USA. Ariana Grande er for øyeblikket den mest strømmede artisten på Spotify globalt. I en alder av 80 år er Tom Jones klar med sitt nye album Surrounded By Time 23. april. Albumet er co-produsert av Ethan Johns og Mark Woodward og gjenspeiler musikken som personlig har påvirket Jones gjennom en lang, uforutsigbar, men unektelig imponerende karriere. Første smakebit ut er "Talking Reality Television Blues", en låt som skildrer effekten av fjernsynets skiftende rolle fra begynnelsen til dagens tid. Som Tom selv forklarer: ”I was there when TV started -- didn’t know I’d become a part of it -- but it could be that its power is to remind us how wonderful, crazy and inventive we are, but also how scary the reality it reflects can

TIX slipper sitt bidrag til Melodi Grand Prix 202015.1.2021 08:22:28 CETPressemelding

Mange sperret øynene opp da TIX ble annonsert som en av deltakerne i årets Melodi Grand Prix. I dag slippes hans bidrag til konkurransen, som han fremfører i første delfinale i morgen kveld. Samtidig er han klart for å gjeste NRK Lindmo i kveld, hvor han gjør en personlig og spesiallaget opptreden. Andreas Haukeland beskriver "Ut Av Mørket” som tredje låt i en triologi – og som oppfølgeren til “Jeg Vil Ikke Leve” og “Tusen Tårer”. I motsetning til de andre deltakerne som ble annonsert denne uken, har Haukeland ansvaret for sin egen låt, og er alene låtskriver for “Ut Av Mørket”. Haukeland er signert som låtskriver til det Amerikanske selskapet APG, og har blant annet vunnet Musikkforleggerprisen for “Årets mest spilte låt” med Ava Max sin “Sweet but Psycho”. Samtidig er han for de aller fleste best kjent som TIX – artisten som ble kåret til Norges mest spilte artist på Spotify for 2020. Haukeland mener at det er på tide at han stiller med et bidrag i låtskriverkonkurransen: – Det har v