Ny musikk fra Justin Bieber, Cherie Mwangi, Gus Polden, eMMa og CLMD, samt album fra Veronica Maggio og Secret Garden!

Veronica Maggio slipper del 1 av hennes nye album ”Och som vanligt händer det något hemskt”

Heaven On Earth - et nostalgisk nudge til CLMDs begynnelse

eMMa med ny låt og musikkvideo - 123!

Gus Polden ute med ny følsom singel Olivengrønn

Cherie Mwangi følger opp forfriskende debut med ny låtsamling!

4. November er det 25 år siden Spice Girls’ debutalbum «Spice» kom ut. I den anledning gis albumet ut i en ny utgave med alle de originale låtene, remixer, bonusspor, samt b-sider fra de opprinnelige singlene.

R.E.M. feirer 25-prsjubileumet for kritiker- og publikumsfavoritten «New Adventures in Hi-Fi». I tillegg til remastrede utgaver av alle låtene, iutgis også b-sider, alternative versjoner og outtakes fra den originale innspillingen. Albumet debuterte på 1. plass på VG-lista, Billboard og en rekke andre lister verden over.

CHVRCHES slipper en utvidet versjon av deres kritikerroste album Screen Violence som har fått tittelen Screen Violence: Director's Cut. Den nye versjonen inneholder tre nye låter; "Bitter End", "Screaming" og den nye singelen "Killer".

Den italienske trioen MEDUZA tok EDM-verden med storm i 2019 med debutsingelen "Piece Of Your Heart". Etter tre singler har de over 8 milliarder streams, en Grammy-nominasjon og flere sertifiseringer over hele verden. På den nye låten "Tell It To My Heart" har de teamet opp med Hozier.

Britiske Yard Act ble startet i 2019 i Leeds, da Ryan Needham midlertidig lånte gjesterommet til James Smith. Etter å ha vanket på de samme pubbene i årevis, ble kollektivet en hub for et nytt vennskap og kreativt partnerskap. James interesse i spoken word ble kombinert med Ryans post-punk. Deres første utgivelse kom i mars 2020, og på ny-året slippes debutskiva som blant annet inneholder den nye låten “Land of the Blind” De spilte nylig på Bylarm til strålende anmeldelser!

"Magnificent Hurt" er den nye låten til Elvis Costello & The Imposters som blir å finne på det nye albumet The Boy Named If som slippes 14. januar.

Conan Gray, som slo gjennom med låtene «Heather» og «Maniac», er i dag ute med sin nye singel «Telepath». Denne uken ble det også annonsert at amerikaneren skal spille på Sentrum Scene i Oslo 5. mai neste år.

Soundtracket til filmen «The Harder They Fall”, med låter fra blant andre JAY-Z, Ms. Lauryn Hill, Kid Cudi og Seal, ble sluppet i dag. JAY-Z er en av produsentene bak filmen, som blant andre har Idris Elba, Jonathan Majors og Delroy Lindo på rollelista. «The Harder They Fall» slippes på Netflix neste uke.

Justin Biebers versjon av «Rockin’ Around The Christmas Tree” er for første gang tilgjengelig på alle plattformer. Biebers tolking av Brenda Lees juleklassiker fra 1958 ble først sluppet eksklusivt på Amazon i fjor.

Big Sean og superprodusenten Hit-Boy har slått seg sammen for å gi ut EP’en «What You Expect». Første smakebit fra prosjektet, låta «What A Life», ble sluppet forrige uke. EP’en gjestes av Babyface Ray, 42 Dugg, Bryson Tiller og Lil Durk.

Secret Garden slipper Sacred Night – The Christmas Album sammen med Cathrine IversenDet nye albumet byr på fem helt nye låter, alle skrevet av Rolf Løvland. Albumet er en utvidet versjon av kritikerroste Sacred Night fra 2020 som fikk strålende kritikker av blant andre Aftenposten som mente at Secret Garden har laget årets beste nye juleplate! I tillegg til album blir det en omfattende Norgesturné fra 1. desember til 18. desember. Det er første gangen den verdenskjente gruppen, med over 3 milliarder streams, holder julekonserter i Norge.
 Samarbeidet med Cathrine Iversen startet i 2010. Hun har vært en av Secret Gardens faste vokalister både i studio og på konserter. Espen Grjotheim som også tilhører gruppens faste team er med på albumet og turneen.

Secret Garden er en av verdens mest suksessfulle duoer med over 3 milliarder streams og 5 millioner solgte album verden over. Etter to tiår sammen, har den irsk-norske duoen med Rolf Løvland og Fionnuala Sherry samlet 113 platinatrofeer og spredt musikken sin fra Dublin til Denver og fra Bergen til Beijing. Noen høydepunkter fra karrieren inkluderer “Nocturne”, sangen som ble startskuddet for deres musikalske reise ved å vinne Eurovision Song Contest for Norge i 1995 og ikke minst den ikoniske “You Raise Me Up” - en av de mest covrede låtene fra det 21.århundre. “You Raise Me Up” er spilt inn av mer enn 1000 artister på over 40 språk. Blant kjente coverversjoner har vi Josh Groban sin versjon og ikke minst Westlife. På YouTube har ulike varianter av denne låten blitt spilt mer enn 1 milliard ganger. I år feirer Secret Garden 20 års-jubileum for den enormt populære låten “You Raise Me Up

Sie Gubba er i dag ute med deres 13. studioalbum. Albumet, som heter «Langtur», er fylt av energiske spor og har et mer rocka uttrykk enn tidligere.

Den meget populære country rap-duoen Hagle fortsetter suksessen med «Rullær». Låten er et samarbeid med russelegenden Den BB og er en ode til rulling.

Universal Music AS er verdens, og Norges, største musikkselskap og representerer blant annet artister som Astrid S, The Weeknd, TIX, Post Malone, Ariana Grande, The 1975, Dagny, Ruben, Shawn Mendes, The Beatles, Odd Nordstoga, Drake, Imagine Dragons, The Rolling Stones m.fl.

Snow Boyz følger opp EPen "Bare Bangerz (del 1)", med ny singel "Alle sammen"2.12.2021 13:32:45 CET | Pressemelding

Den karismatiske rap duoen Snow Boyz er endelig tilbake med deres første låt etter EPen «Bare Bangerz (del 1)» fra i sommer. «Alle sammen» er en sang i klassisk Snow Boyz stil med en sterk leveranse og uforglemmelige punchlines. Siden gjennombruddet i 2016 med hitten «42», har Snow Boyz vært en trofast leverandør av både harde rap låter og mer myke pop låter. Brødrene sitter på et imponerende repertoar med tidligere samarbeid med noen av de største navnene i Norge, som Arif, Kamelen, OnklP og mer. «Den trap greien her i Norge tok av da Snow Boyz kom inn i gamet.Vi ga swaggen til alle sammen, det er bare å si ifra hvis ikke du tåler mer!» - Wavy Brødrene Rafael og Paulo Domingos alias Wavy Marley og $k!p utgjør hiphop duoen Snow Boyz. Etter duoen ble dannet i 2009, har de sammen herjet live scenen i Oslo i flere år med en energibombe av et show! Snow Boyz har vist seg å være blant de mest allsidige og oppfinnsomme artistene vi har i Norge i dag, og beveger seg uanstrengt mellom sjangre

Rambow hyller hjemstedet sitt – Furuset2.12.2021 13:30:40 CET | Pressemelding

I helgen opptrådde den nylig kårede “Årest Urørt” vinneren på årets P3 Gull. På fredag er han klar med en ny singel, hvor han hyller hjemstedet sitt, Furuset. Han mimrer og glorifiserer Furuset, samt forteller om sin vei derifra til den nasjonale scene. Rambow aka Simon Negash ble i 2018 kjent som skuespiller med hovedrollen i NRK-serien “Rektors kontor.” I 2020 ga han ut sin første singel “Bentley.” Han har både som skuespiller og artist skapt en solid fanbase allerede i en alder av 17 år. I januar i år ble han kåret til månedens “Urørt” på NRK P3 etter kun fire utgitte singler. I september ble Rambow kåret som vinner av NRK P3 «Årets Urørt!» og fremførte singelen “Take 2” på årets P3 gull. I denne anledningen slipper Rambow sin desidert sterkeste låt hittil «Furuset», en låt hvor han mimrer og glorifiserer hjemstedet sitt, samt forteller om veien sin derfra til den nasjonale scenen. «Furuset» slippes med en musikkvideo produsert av Nisju film fra Bergen, med et drøss av greenscreen o