Ny musikk fra James Bay, Nico & Vinz, Holly Humberstone, J Balvin & Ed Sheeran samt album fra Machine Gun Kelly, Sofia Carson og Daddy Yankee!

Nico & Vinz - Peace

Gus Polden og Sebastian Zalo med låt til hverandre

Holly Humberstone er i dag ute med “I Would Die 4 U”. Det britiske stjerneskuddet var listet på omtrent alle Ones To Watch for 2021 lister og slapp flere singler samt en EP i løpet av fjoråret. For tiden turnerer hun i USA som support for girl in red, og senere denne våren for Olivia Rodrigo. Hennes nydelige versjon av Prince-klassikeren “I Would Die 4 U” har tidligere kun vært tilgjengelig på Deezer og Soundcloud, men er i dag ute på alle plattformer.

Tirsdag 29. mars slipper 18 år gamle Rambow fra Furuset sin første singel for i år. “Ekte” handler om hvordan det å være innvandrer i Norge blir sett på som en kostnad og ikke en ressurs for samfunnet vi lever i. Som Rambow selv sier: Jeg er en ressurs. Fra barn av innvandrere til P3s Urørt vinner.

James Bay slapp låta “Give Me The Reason” denne uka. Den er produsert av Gabe Simon, som tidligere har jobbet med blant andre Lana Del Rey. Britiske Bay slo gjennom med albumet Chaos And The Calm i 2015, som blant annet inneholdt låter som “Let It Go” og “Hold Back The River”.

Den internasjonale superstjernen Daddy Yankee er klar med sitt avskjedsalbum LEGENDADDY. Tidligere denne uken delte artisten en video på sosiale medier der han annonserte sin avskjed fra musikk-karrieren. Videoen har hittil fått over 19 millioner visninger. Sammen med annonseringen ble Daddy Yankees aller siste turné lansert.

Machine Gun Kelly slipper i dag sitt nye album Mainstream Sellout, med singlene “make up sex” feat. Blackbear og “die in california” feat. Gunna & Young Thug i spissen. MGKs forrige album Tickets To My Downfall har streamet til gull i Norge, med over 13 millioner avspillinger.

To av verdens største artister, J Balvin & Ed Sheeran, har slått seg sammen og slapp i dag låtene “Sigue” og “Forever My Love”.

Etter å ha fått en sterk følgebase på den franske elektroscenen med sine første EPer, fikk Kavinsky kommersiell suksess med låten “Nightcall” i filmen Drive. Låten ble produsert med Daft Punks Guy Manuel de Homem-Christo og har blitt samplet av Kanye West, Lupe Fiasco og Childish Gambino. “Nightcall” var med på Kavinskys debutalbum Outrun som også inkluderte låtene “Roadgame” og “Odd Look” - en låt som senere ble sluppet i ny versjon med The Weeknd. Nå er han klar med det nye albumet Reborn, det første på ni år, som inneholder den tidligere utgitt “Renegade” samt den splitter nye “Zenith” feat. Prudence & Morgan Phalen.

Sofia Carson er i dag ute med sitt selvtitulerte debutalbum Sofia Carson. Gjennom de 10 sporene på albumet forteller Sofia om en reise gjennom kjærlighetssorg for å finne seg selv.

Den kritikerroste britiske artisten Bree Runway er tilbake med sin nye låt “Somebody Like You”, hvor hun viser frem en helt ny side av sitt artisteri. Sammen med låten slippes en musikkvideo, se den her. Musikken til Bree Runway har sanket inn over 100 millioner strømninger globalt, og har fått strålende kritikker: “A superstar in the making” – The Guardian, “Bree Runway is the ground-breaking face of pan-genre UK pop in 2022” – Clash, “Surely a superstar in waiting” – Evening Standard, “An icon for confidence and empowerment” – NME.

Max Richter vender tilbake til Vivaldis mesterstykke ti år etter utgivelsen av Recomposed. Den banebrytende komponisten slipper The New Four Seasons 10. juni hvor første stykke, “Spring 1 (2022)”, er ute i dag. Det nye albumet er innspilt med fiolinisten Elena Urioste og musikerne i Chineke! Orchestra.

I anledning Sir Elton Johns 75-årsdag i dag slippes samlealbumet Diamonds fra 2017 i Dolby Atmos.

Universal Music AS er verdens, og Norges, største musikkselskap og representerer blant annet artister som Astrid S, The Weeknd, TIX, Post Malone, Ariana Grande, The 1975, Dagny, Ruben, Shawn Mendes, The Beatles, Odd Nordstoga, Drake, Imagine Dragons, The Rolling Stones m.fl.

Subwoolfer i streamingtoppen verden over16.5.2022 15:46:05 CEST | Pressemelding

Lørdag var det duket for årets finale i Eurovision hvor Norges bidrag, Subwoolfer, havnet på 10. plass. Gjennom helgen har Subwoolfer sin “Give That Wolf A Banana” gått som en farsott på sosiale medier, noe som har resultert i 200.000 nye TikTok-følgere, 3 millioner likes og fler millioner visninger. I dag gikk Subwoolfer rett inn på Spotify sin globale toppliste på #117 som et av de mest streamede bidragene fra årets Eurovision, i tillegg er de #7 på den globale viral-listen. De gule ulvene kan skilte med toppliste-plasseringer over hele Europa, blant annet #6 i Sverige, #9 i Ukraina og #30 i UK. Subwoolfer – Give That Wolf A Banana Subwoolfer på TikTok Fullstendig oversikt over listeplasseringer (Spotify charts): #34 Østerrike #47 Belgia #8 Estland #10 Finland #33 Tyskland #2 Island #47 Irland #8 Latvia #8 Litauen #28 Nederland #4 Norge #6 Sverige #48 Sveits #9 Ukraina #30 UK

Ny musikk fra SALTI, Kendrick Lamar, Maria Petra, Veronica Maggio og Florence + The Machine13.5.2022 10:10:55 CEST | Pressemelding

SALTI introduserer sin nye EP Demons med singelen "Love Poor" Album fra Joakim Berg 27. mai Maria Petra med ny låt 13. mai - "the first love" Florence + The Machine slipper sitt femte studioalbum; Dance Fever Kendrick Lamar er endelig tilbake med etterlengtet album The Rolling Stones "LIVE AT THE EL MOCAMBO". En legendarisk begivenhet i den utrolige 60-årige historien til Rolling Stones slippes i sin helhet for første gang i dag! "Live At The El Mocambo" er opptak fra den første av Stones to sagnomsuste, hemmelige konserter på Toronto-klubben (med kun 300 kapasitet) i mars 1977. Dette er den første utgivelsen fra konserten noensinne. ”Heaven Med Dig” er den siste singelen før Veronica Maggios album, Och som vanligt händer det något hemskt slipper ut 20. mai. Veronica er aktuell med en turné i Norge, både på festivaler og egne konserter før turnéen avsluttes med en konsert med Gabrielle i Oslo Spektrum 14. oktober. Loreen er tilbake med sin nye singel ”Neon Lights”, en energisk låt som