Ny musikk fra IMERIKA, Ingebjørg Bratland, Def Leppard, Jada, Rambow, Sean Paul og Joakim Berg!

Wanna Party? med IMERIKA

Ingebjørg Bratland slipper "I huset med deg". Ein hyllest til kjærleiken og til savnet.

Rambow slipper en sommer banger med Monir Baws - Ooh Wee

M.I.A. er ute med singelen "The One", og den britiske artisten slapp også musikkvideoen til låta i dag. Dette er hennes første solomusikk på fem år. M.I.A. fikk sitt gjennombrudd med albumet Arular i 2005 og to år senere slapp hun albumet Kala som blant annet inneholdt hitsingelen "Paper Planes".

Den globale stjernen Jonas Blue slipper sommerlåten “Perfect Melody”, skrevet sammen med britiske Julian Perretta. “Perfect Melody” er den nyeste singelen fra hans kommende album Together.

Rock and Roll Hall of Fame bandet Def Leppard slipper albumet Diamond Star Halos med femten nye låter. Prosjektet markerer bandets første nye utgivelse siden albumet Def Leppard  som ble sluppet i 2015.

EMI UK markerer signeringen av duoen Chappaqua Wrestling med utgivelsen av singelen “Full Round Table”.  Låten er en introduksjon til det nye kapittelet i Chappaqua Wrestlings karriere, og gir lytteren en smakebit på hva som er i vente.

‘We wrote Full Round Table as a reaction to the endless negativity put in our faces about our generation’s future. So much news is greeted with the response of how screwed we are - hopeless views from unhelpful people”, sier duoen selv om låten.

Den danske popsensasjonen Jada slipper sitt andre album Elements. Hun slapp sitt debutalbum I Cry A Lot i 2019. Tre år og 45 millioner streams senere har hun etablert seg som en av de største stjernene på den danske scenen. Med Elements tar Jada lytteren med på en ærlig reise gjennom et bredt spekter av hennes egne følelser og opplevelser. Jada skal spille på Høllafestivalen i sommer, og kommer også til Oslo for konsert 5. oktober.

Grammy-vinner Sean Paul slipper endelig sitt høyt etterlengtede album Scorcha med singelen "Light My Fire" feat Gwen Stefani & Shenseea i spissen. Albumet er en feiring av Seans jamaicanske arv og dancehall-røtter. "Light My Fire" vil bli akkompagnert av en offisiell musikkvideo. Sean legger i sommer ut på en omfattende turné i Nord-Amerika og Europa.

Joakim Berg gir for første gang ut musikk under eget navn. Albumet heter Jag fortsätter
glömma og inneholder elleve låter. Les hva han selv forteller om musikken på: https://joakimberg.se/

Under pandemien tok Marcus og Martinus en pause og fokuserte på å skrive ny musikk i studio. Etter helgens seier i den svenske utgaven av Maskorama er tvillingene nå tilbake og mer klare enn noen gang til å starte et nytt kapittel med “When All The Lights Go Out”. Låten er ikke bare deres første singel siden pausen, men det er også første steg på reisen til å bli, ikke bare en av de største popsensasjonene i Norden – men også en av Europas største artister.

Universal Music AS er verdens, og Norges, største musikkselskap og representerer blant annet artister som Astrid S, The Weeknd, TIX, Post Malone, Ariana Grande, The 1975, Dagny, Ruben, Shawn Mendes, The Beatles, Odd Nordstoga, Drake, Imagine Dragons, The Rolling Stones m.fl.

Ny musikk fra M.I.A., Birte Slettevoll, Megadeth, Loyle Carner, Caity Baser og Etta Marcus!12.8.2022 11:16:05 CEST | Pressemelding

HEARTS ON THE RUN – Et år, 52 låter M.I.A. er i dag ute med låta “Popular”, som hun har produsert sammen med Diplo. Den britiske rapperen og sangeren slipper albumet MATA denne høsten, som er hennes første siden AIM fra 2016. Caity Baser slapp i dag den svært etterlengtede låten “X&Y”. Den selvskrevne låten tar oss gjennom Basers nylige brudd, og legger frem alle detaljer om eksens mangler og feil. “This song is all about saying fuck you to the people that think they were your ex but because they did you so dirty, they’re not even classed as that anymore. They’re just your ‘WHY’ - like why the frick did I go there”, sier 20-åringen selv om låten. Loyle Carner slapp onsdag låten “Georgetown”. Låten er gjestet av John Agard som fremfører et rørende dikt om det å være halvt svart og halvt hvit. Låten er produsert av den anerkjente Madlib, og følger opp den forrige singelen “Hate”. Sjekk ut musikkvideoen til “Georgetown” her. Thrash metal-pionerer og metalikoner MEGADETH slipper sin siste

Ny musikk fra Carly Rae Jepsen, Roc Boyz, Elton John, Olivia Lobato/Ramón, The Killers og Benny Blanco!5.8.2022 10:54:03 CEST | Pressemelding

Carly Rae Jepsen har sluppet sin nye singel “Beach House” fra det kommende albumet The Loneliest Time som slippes 21. oktober. I låten tar hun for seg uforutsigbarheten ved nåtidens online dating med uhell og skuffelser det kan bringe, på en ærlig og morsom måte. “Beach House” sementerer til syvende og sist Jepsens arv som en av pophistoriens skarpeste fortellere om de endeløse nyansene av kjærlighet og forhold. Den amerikanske artisten og produsenten Benny Blanco har fått med seg BTS og Snoop Dogg på sin nye låt “Bad Decisions” som ble sluppet i dag. Låten følger med en musikkvideo du kan se her The Killers er ute med låta “boy” i dag, som er produsert av Stuart Price som også produserte albumet Day & Age som toppet den norske albumlista i 2008. Bandet legger ut på turne i Nord-Amerika senere denne måneden, og skal også turnere i Australia og New Zealand i år. Produsentlegenden T Bone Burnett er nå aktuell med albumet The Invisible Light: Spells - en del av trilogien The Invisible Lig