Ny musikk fra Gabrielle, Migos, Ylva, Tix, Lukas Graham, Katy Perry med flere!

Gabrielle + Isah = <3

Stortalentet Ylva er klar med ny musikk på norsk!

TIX slipper sangen om Aurora, til inntekt for Ønsketransporten

Våre danske venner i Lukas Graham er ute med første release for året i form av låten "Happy For You". På den nye låten har Lukas teamet opp med produsent-trioen TMS, som tidligere har jobbet med artister som Dua Lipa, John Legend, Maroon 5 og Lewis Capaldi på hiten "Someone You Loved" Om låten sier Lukas: "It’s a song about the terrible `what if the worst came to pass` and we weren’t together. I’d want you to be happy whatever that entails, and if I didn’t want you to be happy, then was it ever real love? Or was it just infatuation and desire? "Happy For You" attempts to narrate the broken-heartedness of the breakup, acknowledging the difficulties and the struggle of the one left behind".

Andre sesong av Disney+ suksesserien High School Musical: The Musical: The Series har premiere i dag. Olivia Rodrigo, Joshua Bassett og resten av skuespillerteamet bidrar på ny musikk som slippes ukentlig.

I dag slapp Migos singelen “Straightenin” sammen med en musikkvideo. Gruppens forrige album Culture II har passert platina i Norge og flere av singlene fra albumet har gått til gull og platina. Gutta har også opptrådt på store norske festivaler som Øya og Palmesus tidligere.

J. Cole er ute med sitt nye album The Off-Season. Albumet er hans sjette studioalbum, og oppfølgeren til kritikerroste KOD som ble sluppet i 2018 og debuterte på andreplass på albumlisten i Norge. I 2019 slapp han låten "MIDDLE CHILD" som peaket på #16 på singlellisten i Norge og nærmer seg to ganger platina. Denne låten var også med på Dreamville/J. Cole samarbeidsalbumet Revenge Of The Dreamers III. På mandag ble dokumentaren Applying Pressure: The Off-Season sluppet. Dokumentaren er regissert av Scott Lazer og viser hvordan albumet The Off-Season ble til.

Den tyske elektronika-artisten Topic er ute med en remix av Mobys hitlåt “Natural Blues”. Topic slapp sin gjennombruddssingel “Light It Up” i 2014 som gikk rett inn i topplistene. Karrieren hans har nådd stadig nye høyder siden den gang. Idag kan han skilte med en lang rekke hits og 23,5 millioner månedlige lyttere på Spotify.

I forbindelse med 25 års jubileet til Pokémon er selveste Katy Perry med på feiringen, og gir ut singelen “Electric” som hører til det kTommende albumet Pokémon 25: The Album som slippes til høsten. Katy, som pleide å spille det originale Pokémon spillet på sin Game Boy da hun var barn, har skrevet låten spesielt for albumet. Med seg på låtskriversiden har hun The Monsters & Strangerz, Jon Bellion og Bruse Weigner.

I dag ble mixtapen Beam Me Up Scotty av Nicki Minaj tilgjengelig på strømmetjenestene for første gang. Mixtapen fra 2009 var slippet som virkelig gjorde at Minaj slo gjennom, og året etter ga hun ut debutalbumet Pink Friday som toppet Billboards albumliste. I tillegg til originalsporene er det også tre helt nye låter på Beam Me Up Scotty.

Den amerikanske singer-songwriteren Noah Kahan er ute med “Part Of Me”, som er hans første låtsslipp for året. Kahan slo gjennom med låta “Hurt Somebody” i 2018, som har blitt streamet over åtte millioner ganger i Norge.

Universal Music AS er verdens, og Norges, største musikkselskap og representerer blant annet artister som Astrid S, Post Malone, Ariana Grande, The 1975, Onkl P, Shawn Mendes, Dagny, The Beatles, Odd Nordstoga, Drake, Imagine Dragons, Seeb, The Rolling Stones m.fl.

Vidar Villa med norsk versjon av en 80-talls klassiker!24.6.2021 14:48:43 CEST | Pressemelding

Vidar Villa, artisten kjent for sine feststemte låter og morsomme tekster, gjør sin versjon av 80-talls klassikeren "Forever Young" med Alphaville fra 1984. Låten har fått norsk tekst og blir dermed til "For Evig Ung". Vi lå litt reduserte på sofaen hjemme hos foreldrene til manageren min i Ålesund etter en gig, mens "Forever Young" ble spilt på radioen. Der og da hørtes det ut som verdens beste låt, og Vidar og jeg ble superinspirert midt i sliten-tåka, og gikk inn på et rom og skrev hele "For Evig Ung" på 30 minutter, mens de andre sov. Siden da har vi spilt den litt live, men ikke visst hva vi skulle gjøre med den. Etter EPen syntes vi at den passet fint som et lite etterspill, så vi følte at det var på tide å slippe den nå - Vidar Villa. Vidar Villa har, som mange andre, kjent på oppturer og nedturer gjennom fjoråret. Pandemien førte til store avlysninger, usikker økonomi, brudd og kjærlighetssorg, men musikken stoppet ikke. Med slipp av flere singler og debutEPen Gamle Bilder, vis

Ylva slipper ny singel inspirert av slu filmkarakter24.6.2021 14:26:07 CEST | Pressemelding

Fredag 25. juni er Ylva klar med andre smakebit fra den norskspråklige EPen GULE ROSER som slippes i høst. EPen er skrevet av Ylva med produsent Benjamin Pedersen. De unge, talentfulle musikerne fant umiddelbart tonen og samarbeidet om EP-prosjektet GULE ROSER ble da et faktum. Låten «URSULA» handler om sjalusi og misunnelse, noe Ylva selv har opplevd: - Dette er noe jeg har opplevd mye og som mange andre opplever. «Man skal ikke tro man er noe» er bare bullshit, så jeg lagde en sang om det. Ylva er i dag en av få kvinnelige artister som synger R&B på sørlandsk, noe som beviser at hun, til tross for sin unge alder, er sikker på sin plass i det norske artistuniverset. Ylva er oppvokst med janteloven som hun i dag tar sterk avstand fra i dag: - Jeg og Benjamin var i studio sammen og hadde litt skrivesperre. Jeg la merke til noe han spilte på piano som satt seg, så vi tok det opp. Jeg la på toplines og begynte å tenke på hva låta kunne handle om. - Jeg ville ha et navn som stakk seg litt