Ny musikk fra Gabrielle, Lisa Børud, Salti, HAIM, Jessie Ware, JP Cooper, S1sco med flere

Lisa Børud hedrer ektemannen i ny låt!

Gabrielle slipper ny singel - «Sånn Som Deg»

Trevis er tilbake med årets første låt – «Options»!

NALO x S1sco – Capoeira

SALTI feat. CCA Jonas: "Superstitious"

Grammy-nominerte 6LACK slipper i dag den etterlengtede EPen 6 PC HOT. EPen inneholder tidligere utgitte “ATL Freestyle” og bidrag fra blant andre stjerneprodusenten Timbaland og rapkometen Lil Baby. De kritikerroste albumene FREE 6LACK (2016) og East Atlanta Love Letter (2018) har begge solgt til Gull i Norge.

Søstrene HAIM, Este, Alana og Danielle, slapp i dag sitt nye album Women In Music Pt. III. Det nye albumet er det tredje i rekken og følger opp Something To Tell You fra 2017. På Women In Music Pt. III har de igjen teamet opp med to tidligere samarbeidspartnere, Grammy Award-vinnende produsent Ariel Rechtshaid (Adele, Blood Orange, Carly Rae Jepsen) og Rostam Batmanglij (Charli XCX, Solange, Frank Ocean).

Trevor Daniel har fått med seg Selena Gomez på sin nye single «Past Life». Dette er første låten som jobbes globalt av Universal Music. Han har tidligere hatt flere låter som har streamet mye lokalt. Han slapp låten “Falling” i 2019, som nærmer seg dobbel platina her og ble spilt på P3, mp3 og P3X.

Jessie Ware er i dag ute med sitt fjerde album What’s Your PleasureMed tre topp ti album og fire Brit Award-nominasjoner har Jessie bevist sin status som en av Storbritannias mest innflytelsesrike artister.Jessie Ware har også den prisbelønte podcasten Table Manners med sin mor. Som en stor fan av Earth Wind and Fire og Teena Marie hyller hun "the golden age of funk and dance" med sitt nye album. Bidragsytere på albumet er låtskrivere som Kindness, som bidro på Solanges A Seat at the Table, hennes nære venner Danny Parker, Shungudzo Kuyimba, Clarence Coffee Jr. (Dua Lipas Future Nostalgia), og de umiskjennelige guitar twangsene fra Metronomys Joseph Mount som jobbet på Robyns album Honey.

Stjerneskuddet Lil Mosey slipper i dag oppfølgeren til megahiten "Blueberry Faygo"; "Back At It" med Lil Baby. Hør låten her! "Blueberry Faygo" har solgt til Platina og peaket på #15 på singellisten i Norge.

Reggaelegenden BujuBanton er ute med sitt første album på ti år. På Upside Down 2020 har jamaicaneren fått med seg artister som John LegendPharrell, Stephen Marley og Stefflon Don.

Den britiske sangeren JP Cooper slipper i dag EPen «Too Close». EPen følger opp hans siste singel «Little Bit of Love», en oppløftende låt som ble sluppet for å gi hans fans litt oppmuntring i koronatiden. “It feels like it’s been a while since I’ve released a collection of songs, so I’m very happy to be putting this out there. I see “Too Close” as a precursor to my second album. I’d like to think of these songs as part of the same collection.” JP Cooper

JP Cooper har tidligere jobbet med Astrid S på låten Sing It With Mesom gikk til Platina i Norge.

Den svenske artisten og produsenten Alfons har alliert seg med produsentkollega AlexieDivello og slipper i dag sommerlåten “Fanny And The Wee”. Alfons har tidligere sluppet plenty av låter som soloartist, og singelen “Ganjaman” har over 100 millioner streams på Spotify, 2x Platina i Norge og ble i 2015 kåret til årets russelåt på NRK mP3.

Ny musikk fra Lana Del Rey, Tom Jones, Selena Gomez, Jeremy Zucker og TIX til MGP!15.1.2021 10:03:56 CETPressemelding

TIX slipper sitt bidrag til Melodi Grand Prix 2020 "Chemtrails Over The Country Club" fra Lana Del Rey Ariana Grande slipper i dag en remix av "34+35", hvor hun har fått med seg Doja Cat og Megan Thee Stallion. Låten er fra albumet positions som gikk #1 i Norge og i USA. Ariana Grande er for øyeblikket den mest strømmede artisten på Spotify globalt. I en alder av 80 år er Tom Jones klar med sitt nye album Surrounded By Time 23. april. Albumet er co-produsert av Ethan Johns og Mark Woodward og gjenspeiler musikken som personlig har påvirket Jones gjennom en lang, uforutsigbar, men unektelig imponerende karriere. Første smakebit ut er "Talking Reality Television Blues", en låt som skildrer effekten av fjernsynets skiftende rolle fra begynnelsen til dagens tid. Som Tom selv forklarer: ”I was there when TV started -- didn’t know I’d become a part of it -- but it could be that its power is to remind us how wonderful, crazy and inventive we are, but also how scary the reality it reflects can

TIX slipper sitt bidrag til Melodi Grand Prix 202015.1.2021 08:22:28 CETPressemelding

Mange sperret øynene opp da TIX ble annonsert som en av deltakerne i årets Melodi Grand Prix. I dag slippes hans bidrag til konkurransen, som han fremfører i første delfinale i morgen kveld. Samtidig er han klart for å gjeste NRK Lindmo i kveld, hvor han gjør en personlig og spesiallaget opptreden. Andreas Haukeland beskriver "Ut Av Mørket” som tredje låt i en triologi – og som oppfølgeren til “Jeg Vil Ikke Leve” og “Tusen Tårer”. I motsetning til de andre deltakerne som ble annonsert denne uken, har Haukeland ansvaret for sin egen låt, og er alene låtskriver for “Ut Av Mørket”. Haukeland er signert som låtskriver til det Amerikanske selskapet APG, og har blant annet vunnet Musikkforleggerprisen for “Årets mest spilte låt” med Ava Max sin “Sweet but Psycho”. Samtidig er han for de aller fleste best kjent som TIX – artisten som ble kåret til Norges mest spilte artist på Spotify for 2020. Haukeland mener at det er på tide at han stiller med et bidrag i låtskriverkonkurransen: – Det har v