Ny musikk fra FLETCHER, Olivia Lobato, Dermot Kennedy, YUNGBLUD og Birte Slettevoll!

Torine åpner opp om religiøs fortid i nytt prosjekt

Hearts On The Run – fjerde låt inn i megaprosjektet!

Gus Polden slipper ny singel og annonserer debutalbumet!

Stjerneskuddet FLETCHER, som i våres spilte for et utsolgt Vulkan i Oslo, er ute med den nye låten “Sting”. Singelen er den tredje låten ut fra albumet som har fått tittelen Girl Of My Dreams, og slippes 16. september.

Dermot Kennedy er klar med den nye låten “Kiss Me” som blir å finne på hans nye album Sonder som slippes 4. november. Låten er skrevet av Dermot selv med god hjelp fra Dan Smith fra Bastille, KOZ (Kendrick Lamar, Dua Lipa), Steve Mac (Pink, Ed Sheeran) og co-produsert av Mac and KOZ. Sonder blir Dermots andre album og følger opp Without Fear, som har streamet til gull i Norge. Om albumtittelen sier han selv; “The meaning behind ‘Sonder’ has resonated with me so much for years. I exist in an industry where we’re encouraged to constantly only think about ourselves and I find that exhausting and uninspiring. I want to learn about you. Let us share all of our triumphs, all of our troubles. Let this music belong to all of us, to find our own stories and our own solace within it”.

Olivia Lobato har stått for en av sommerens største hits med låten "Syrener" som for lengst har passert Platina i Norge. Vår egen Ramón var med på den akustiske versjonen som de også fremførste under sommerens Norway Cup. Nå har hun slått seg sammen med svenske Björn Holmgren som toppet svenske Spotify med singelen "Ut Me Allt" tidligere i sommer. “Haglar” er en eksklusiv Spotify Studio It's Hits Recording.

YUNGBLUD slapp i dag sitt selvtitulerte studioalbum, som blir hans tredje i rekken. Albumet markerer en spennende ny retning for den kritikkerroste artisten, og inneholder fan-favorittene "The Funeral", "Don’t Feel Like Feeling Sad Today" og "Memories" ft. Willow. Tidligere denne uken kom også låten "Tissues" som inneholder en sample av The Cure sin “Close To Me”, og ble personlig godkjent av Robert Smith. Se musikkvideo HER.

Imagine Dragons slapp I dag låten “Love of Mine” som opprinnelig var en demo til deres debutalbum Night Visions som ble sluppet i 2012. Albumet har 10-årsjubileum 4. september og inneholder store hits som “Radioactive”, “It’s Time” , “Demons” og “On Top Of The World”. Totalt har albumet over 164M avspillinger i Norge, som tilsvarer 8 x platina.

Den australienske singer-songwriteren Dean Lewis har sunget seg inn i hjerter verden over. Han er av de få med over én milliard strømminger i Spotify, og over 80 millioner av disse i Norge. I dag slipper Dean Lewis sin nye og personlige låt “How Do I Say Goodbye”. Her synger han om hvordan hvordan det er å miste et nært familiemedlem. Dean Lewis spiller konsert på Sentrum Scene den 18. september.

Pop-geniet NETTA slapp i dag singelen “Playground Politica” med Mr Eazi. Låten er gøyal og feirende, og handler om NETTAs oppvekst i Nigeria, der hun reflekterer rundt de ulike lærdommene hun har tatt med seg videre i livet. De fleste husker nok NETTA som vinneren av Eurovision Song Contest 2018 med låten “Toy”, som i ettertid har blitt streamet over 92 millioner ganger.

Vikingur Ólafsson slipper “Where Life And Death May Dwell”. Låten er en komposisjon av den islandske folkemusikeren Snorri Sigfús Birgisson, og er den tredje låten ut fra det kommende albumet, From Afar. Det svært personlige dobbealbumet slippes 7. oktober, og er spilt inn med både flygel og piano. Skiva henter inspirasjon fra blant annet Ólafssons oppvekst på Island, og i senere tid, hans internasjonale karriere.

Thrash metal-pionerer og metalikoner MEGADETH er i dag ute med det nye albumet The Sick, The Dying... And The Dead! Albumet inneholder tolv låter og er bandets 16 studioalbum i rekken. The Sick, The Dying... And The Dead! forener det forrige Grammy-vinnende albumet Dystopia og markerer frontmannen Dave Mustaines nylige triumf over strupekreft.

Den multi-platina selgende Jonas Blue slipper sin neste singel “Always Be There” i samarbeid med den britiske sangeren og låtskriveren Louisa Johnson. Jonas Blue har tidligere jobbet med artister som Becky Hill, Tiësto, R3HAB og Sabrina Carpenter.

Multitalentet Birte Slettevoll fra Volda lanserer andre singel - “Haustdag i April” - fra hennes kommende album. Birte er utdannet fra Norges Musikkhøgskole i Oslo og jobber blant annet som sangpedagog ved siden av musikken, som hun også produserer selv.

Universal Music AS er verdens, og Norges, største musikkselskap og representerer blant annet artister som Astrid S, The Weeknd, TIX, Ramón, Post Malone, Ariana Grande, Dagny, Ruben, Shawn Mendes, The Beatles, Odd Nordstoga, Drake, Imagine Dragons, The Rolling Stones m.fl.

Ny musikk fra Jada, Sammy Hagar, Bree Runway, Kid Cudi og Shawn Mendes!30.9.2022 13:43:04 CEST | Pressemelding

Ramón med etterlengtet debutalbum: SÅ KLART DET GJØR VONDT SALTI finner endelig sin plass i verden på singelen “DFWM” Hearts On The Run varmer opp til første albumslipp! Danske Jada har tatt hjemlandet med storm de siste årene og med sine ærlige, autentiske og oppløftende låter har hun blitt en stor rollemodell og inspirasjon for mange. Nylig slapp hun sitt nye kritikerroste album Elements – og er nå klar med en ny versjon av “Saturn Return”, hvor hun har fått med seg superstjernen MØ. Popsensasjonen er for tiden ute på sin første europeiske turné og 11. november entrer hun scenen på Royal Arena for å gjøre sitt hittil første store headliner-show. Sammy Hagar er sammen med bandet The Circle ute med albumet Crazy Times. The Circle består av tidligere bandkompis i Van Halen bassist Michael Anthony, trommis Jason Bonham og Vic Johnson på gitar. Innspillingen av albumet fant sted i Nashvilles historiske RCA Studio A med produsent Dave Cobbat. Det nye albumet inneholder ti låter, ni origina

Hearts On The Run varmer opp til første albumslipp!29.9.2022 11:02:08 CEST | Pressemelding

12. august markerte begynnelsen for dette megaprosjektet, hvor den anonyme produsenten Hearts On The Run gir ut én ny låt hver uke i et helt år. Dette skal resultere i totalt 52 sanger og 4 album! Den mystiske figuren har et eneste mål om å skape musikk og innhold som samler folk verden rundt. Den gåtefulle produsenter varmer nå opp til første albumslipp med utgivelsen av “We’re The Ones With The Broken Hearts”. Det første av fire album slippes 28. oktober og inneholder alle tidligere utgitte spor. Hearts On The Run eksperimenterer med forskjellige typer dansemusikk, og kombinerer både elektroniske og organiske elementer, noe som gir fansen et bredt spekter av musikk for enhver stemning og anledning. Artisten bak prosjektet har med sin ekte identitet allerede blitt streamet over 500 millioner ganger, og markerer med dette starten på et nytt, ambisiøst og uhemmet prosjekt med full kreativ frihet.

Ramón med etterlengtet debutalbum: SÅ KLART DET GJØR VONDT29.9.2022 09:30:00 CEST | Pressemelding

Fredag 30. september slipper Ramón sitt etterlengtede debutalbum SÅ KLART DET GJØR VONDT. Sammen med albumet slippes en kortfilm med samme navn, som har premiere med to utsolgte visninger på Vega Scene 29. september. Kortfilmen slippes også på TikTok samme dag. Etter det som har vært et rekordår for Ramón, har folk ventet i spenning på albumet. De nære og ærlige tekstene er hjertet i Ramón sitt univers, skrevet og produsert med sin faste makker Andreas Bache-Wiig. Om prosessen sier han selv: “Da jeg gikk inn i denne prosessen var tanken at dette albumet skulle handle om forskjellige faser av kjærlighetssorg, men det har endt opp med å bli en skildring av alt som har skjedd i mitt liv de siste årene. Ting ble helt snudd på hodet etter “ok jeg lover”, og flere av låtene er en direkte konsekvens av at livet mitt tok en helomvending.” “Jeg føler jeg har jobbet med dette albumet i flere år allerede. Tidligere har jeg jobbet veldig prosjektbasert med EP’ene jeg har sluppet, mens nå har jeg h

SALTI finner endelig sin plass i verden på singelen “DFWM”29.9.2022 09:21:15 CEST | Pressemelding

SALTI kjemper sine indre demoner og får endelig en følelse av tilhørighet på singelen “DFWM”. Låten slippes 30. September, og er å finne på den kommende EP’en Demons. Med sin uanstrengte og ufiltrerte tilnærming til å fortelle sin historie, besitter SALTI et talent som strekker seg langt lengre enn sine 27 år. Den Tanzania-fødte, Oslo/bergensbaserte artisten bruker produksjon og melodi som drar inspirasjon fra hip hopens råskap, R&Bs sjelfullhet, poppens struktur og diasporamusikkens dynamikk i sin låtskriving. Tidligere i år slapp SALTI singlene “Love Poor” og “Talk About Me & U”, som markerte startskuddet for hans andre EP, Demons. Kort tid etter fulgte han opp med utgivelsen av “Switch Up”. Med EP’en inviterer SALTI lyttere til skildringer fra hans turbulente liv, og det personlige oppgjøret med hans indre demoner. Med Demons håper han å kunne gi andre som har, eller befinner seg i lignende situasjoner, tilhørighet og styrke. Nå er han klar med fjerde og nest siste singel, “DFWM”, f