Ny musikk fra FLETCHER, Olivia Lobato, Dermot Kennedy, YUNGBLUD og Birte Slettevoll!

Torine åpner opp om religiøs fortid i nytt prosjekt

Hearts On The Run – fjerde låt inn i megaprosjektet!

Gus Polden slipper ny singel og annonserer debutalbumet!

Stjerneskuddet FLETCHER, som i våres spilte for et utsolgt Vulkan i Oslo, er ute med den nye låten “Sting”. Singelen er den tredje låten ut fra albumet som har fått tittelen Girl Of My Dreams, og slippes 16. september.

Dermot Kennedy er klar med den nye låten “Kiss Me” som blir å finne på hans nye album Sonder som slippes 4. november. Låten er skrevet av Dermot selv med god hjelp fra Dan Smith fra Bastille, KOZ (Kendrick Lamar, Dua Lipa), Steve Mac (Pink, Ed Sheeran) og co-produsert av Mac and KOZ. Sonder blir Dermots andre album og følger opp Without Fear, som har streamet til gull i Norge. Om albumtittelen sier han selv; “The meaning behind ‘Sonder’ has resonated with me so much for years. I exist in an industry where we’re encouraged to constantly only think about ourselves and I find that exhausting and uninspiring. I want to learn about you. Let us share all of our triumphs, all of our troubles. Let this music belong to all of us, to find our own stories and our own solace within it”.

Olivia Lobato har stått for en av sommerens største hits med låten "Syrener" som for lengst har passert Platina i Norge. Vår egen Ramón var med på den akustiske versjonen som de også fremførste under sommerens Norway Cup. Nå har hun slått seg sammen med svenske Björn Holmgren som toppet svenske Spotify med singelen "Ut Me Allt" tidligere i sommer. “Haglar” er en eksklusiv Spotify Studio It's Hits Recording.

YUNGBLUD slapp i dag sitt selvtitulerte studioalbum, som blir hans tredje i rekken. Albumet markerer en spennende ny retning for den kritikkerroste artisten, og inneholder fan-favorittene "The Funeral", "Don’t Feel Like Feeling Sad Today" og "Memories" ft. Willow. Tidligere denne uken kom også låten "Tissues" som inneholder en sample av The Cure sin “Close To Me”, og ble personlig godkjent av Robert Smith. Se musikkvideo HER.

Imagine Dragons slapp I dag låten “Love of Mine” som opprinnelig var en demo til deres debutalbum Night Visions som ble sluppet i 2012. Albumet har 10-årsjubileum 4. september og inneholder store hits som “Radioactive”, “It’s Time” , “Demons” og “On Top Of The World”. Totalt har albumet over 164M avspillinger i Norge, som tilsvarer 8 x platina.

Den australienske singer-songwriteren Dean Lewis har sunget seg inn i hjerter verden over. Han er av de få med over én milliard strømminger i Spotify, og over 80 millioner av disse i Norge. I dag slipper Dean Lewis sin nye og personlige låt “How Do I Say Goodbye”. Her synger han om hvordan hvordan det er å miste et nært familiemedlem. Dean Lewis spiller konsert på Sentrum Scene den 18. september.

Pop-geniet NETTA slapp i dag singelen “Playground Politica” med Mr Eazi. Låten er gøyal og feirende, og handler om NETTAs oppvekst i Nigeria, der hun reflekterer rundt de ulike lærdommene hun har tatt med seg videre i livet. De fleste husker nok NETTA som vinneren av Eurovision Song Contest 2018 med låten “Toy”, som i ettertid har blitt streamet over 92 millioner ganger.

Vikingur Ólafsson slipper “Where Life And Death May Dwell”. Låten er en komposisjon av den islandske folkemusikeren Snorri Sigfús Birgisson, og er den tredje låten ut fra det kommende albumet, From Afar. Det svært personlige dobbealbumet slippes 7. oktober, og er spilt inn med både flygel og piano. Skiva henter inspirasjon fra blant annet Ólafssons oppvekst på Island, og i senere tid, hans internasjonale karriere.

Thrash metal-pionerer og metalikoner MEGADETH er i dag ute med det nye albumet The Sick, The Dying... And The Dead! Albumet inneholder tolv låter og er bandets 16 studioalbum i rekken. The Sick, The Dying... And The Dead! forener det forrige Grammy-vinnende albumet Dystopia og markerer frontmannen Dave Mustaines nylige triumf over strupekreft.

Den multi-platina selgende Jonas Blue slipper sin neste singel “Always Be There” i samarbeid med den britiske sangeren og låtskriveren Louisa Johnson. Jonas Blue har tidligere jobbet med artister som Becky Hill, Tiësto, R3HAB og Sabrina Carpenter.

Multitalentet Birte Slettevoll fra Volda lanserer andre singel - “Haustdag i April” - fra hennes kommende album. Birte er utdannet fra Norges Musikkhøgskole i Oslo og jobber blant annet som sangpedagog ved siden av musikken, som hun også produserer selv.

Universal Music AS er verdens, og Norges, største musikkselskap og representerer blant annet artister som Astrid S, The Weeknd, TIX, Ramón, Post Malone, Ariana Grande, Dagny, Ruben, Shawn Mendes, The Beatles, Odd Nordstoga, Drake, Imagine Dragons, The Rolling Stones m.fl.

Ny musikk fra Lewis Capaldi, Olly Murs, The Beach Boys, Quinn XCII og RM!2.12.2022 10:06:41 CET | Pressemelding

The Rolling Stones annonserer det ultimate live-albumet – GRRR Live! Metallica er tilbake! Lewis Capaldi slipper singelen “Pointless” fra hans kommende album Broken By Desire To Be Heavenly Sent. Det har vært litt av en retur for Lewis, som gikk rett til toppen av den britiske singellisten i september med comeback-låten “Forget Me" - hans tredje britiske nummer 1 hit, noe som gjør ham til den femte artisten i år til å gå rett til topps den første uken etter utgivelse. Prestasjonen setter ham i selskap med Harry Styles, Taylor Swift, Dave og Sam Smith. Olly Murs slipper sitt syvende album Marry Me. Albumet er skrevet til Murs’ kone, og inneholder blant annet den tidligere utgitte låten “Die of a Broken Heart”. The Beach Boys album, Carl and the Passions - "So Tough" og Holland, vil bli satt I fokus på Sail On Sailor-1972, et ekspansivt sett med flere nye plater og samlebokser. Settet dokumenterer og dykker dypt inn i bandets transformative og fruktbare periode på starten av 70-tallet. Q

The Rolling Stones annonserer det ultimate live-albumet - GRRR Live!30.11.2022 16:42:28 CET | Pressemelding

The Rolling Stones har i dag annonsert utgivelsen av GRRR Live!, Det definitive live-albumet fra bandets 60-år lange karriere. Albumet ble innspilt live under deres 50-årsjubileumsturné i Newark, New Jersey, og gjestes av blant andre The Black Keys, Gary Clark JR, Lady Gaga, John Mayer, Bruce Springsteen og Mick Taylor. Se mer info nedenfor: Released on February 10 via Mercury Studios, the album will be available in various formats; 3LP black, 3LP coloured white (Indies exclusive) 3LP red (d2c exclusive), 2CD, DVD + 2CD, BluRay+ 2CD. The Blu-ray and digital versions will include Dolby Atmos. The best live band in the world deserve the ultimate live greatest hits album and GRRR Live! is it, The Stones at their best! The albumis available to pre-order here and features some of the greatest songs of all time including It’s Only Rock ‘n’ Roll (But I Like It), Honky Tonk Women, Start Me Up, Gimme Shelter, Sympathy For The Devil and (I Can’t Get No) Satisfaction The Rolling Stones celebrated