Ny musikk fra Emelie Hollow, Eminem, Paul McCartney, FATernity med flere!

Ved siden av den allerede P3-listede singlen Monster, slipper Emelie Hollow i dag den flunkende nye låten "Me". Sangen kommer i forbindelse med premieren på den høyt etterlengtede premieren av sukess-serien Hjem til juls andre sesong på Netflix og er en av låtene serieskaperne har tatt med i serien. "Me" er skrevet av Emelie selv og er hentet fra hennes kommende debutalbum Half The Story. Første kapittelet av albumet Half The Story (Chapter One) slippes allerede 8.januar 2021.

Eminem både startet og avslutter året med ny musikk. I dag overrasket han alle med å slippe B-siden til sitt ellevte studioalbum Music To Be Murdered By. Deluxe-albumet inneholder 16 nye låter, der han har med nye features fra blant andre Skylar Grey, DJ Premier, Ty Dolla $ign og Dr. Dre. Albumet er excecutiv produsert av Eminem og Dr. Dre.

Paul McCartney har i dag sluppet McCartney III, album #3 i det som nå er McCartney-trilogien, 50 år etter solodebuten med McCartney i 1970 og 40 år etter McCartney II fra 1980. Albumet er spilt inn i "rockdown" i Sussex og produsert av McCartney selv som også spiller alle instrumenter. Gode anmeldelser i internasjonal musikkpresse tyder på at albumet har vært etterlengtet. Låten "Find My Way" har fått en video, regissert av Roman Coppola - se den HER.

Superstjernen Billie Eilish annonserer sin nye Apple Original Films dokumentar Billie Eilish: The World’s A Little Blurry til 26. februar 2021. Dokumentaren er regissert av prisbelønnede filmskaper R.J. Cutler, og har verdenspremiere på Apple TV+ og NEON-kinosaler 26. februar 2021. Dokumentaren tar et intimt blikk på den ekstraordinære reisen til tenåringen og tar for seg skrive- og innspillingsprosessen til debutalbumet WHEN WE ALL FALL ASLEEP, WHERE DO WE GO?. Se traileren HER.

Den 20. desember sendes Ingebjørg Bratlands fantastiske julekonsert fra Jakobskirken via vierlive. Få julestemningen servert rett hjem i stua!

"Det blei ikkje julekonsertar i Jakob i Oslo i år, heller ikkje i Bærum, Drammen eller Bergen. Det synst eg var leit, eg hadde nemleg gleda meg til å spele denne julekonserten for dykk som hadde billett. Så då dukka denne tanken opp: kva med å spele ein julekonsert og lage film av det, slik at den som vil kan sjå den når det måtte passe. Det einaste me manglar er publikum. Derfor vil eg ynskje DEG velkommen til julekonsert i Kulturkyrkja JAKOB 20. desember." - Ingebjørg Bratland.

Kjøp billetter HER.

På Nordnes har en gjeng ambisiøse gutter; FATernity, forvandlet et gjemt varelager til et studio, og kokt opp musikk gjennom det unike samarbeidsprosjektet "Goofy Brothers". I år har de ulike hip-hop-artistene fått skinne på flere singelslipp, men nå er endelig den komplette Goofy Brothers EP'en her. EP'en frontes av «Watch Me», hvor alle artistene deltar!

Country pop-bandet Harlekin slapp sin første singel i 2017 og debuterte i 2019 med albumet I andre rekke. Siden den gang har bandet opplevd et stadig voksende publikum, og har i dag over 4 millioner avspillinger på Spotify. Nå er de klare med singelen "Akkurat som fær"!

Mr. Pimp-Lotion sin nyeste EP Aspartam Anthems er en morsom respons til Oral Bee, som har sluppet hele tre album i år om brus. Lotion er også høyaktuell med "Maske Hele Jula" sammen med Oral Bee og Emil Solli-Tangen, som for øyeblikket er listet på NRK P3, MP3 og P3X!

Vi har en rekke artister og musikk med i årets juleprogrammer på TV. Se oversikt under:

Håp i en gryte (TV2)

• 13. des: Marcus & Martinus

• 16. des: Marcus & Martinus og eMMa

• 13 + 20. Des: Sandra Lyng

• 13. + 20. des: Atle Pettersen

Lindmo Julespesial (NRK)

• 18. des: Ingebjørg Bratland

Senkvelds Juledugnad (TV2)

• 19. des: Astrid S

Kvelden før kvelden (NRK)

• 23. des: Sandra Lyng