Ny musikk fra Drake, Lil Halima, Troye Sivan, Alessia Cara med flere

Drake slipper "Toosie Slide"

Lil Halima slipper “Glue”

Broiler med moshpit-anthem

EHI hyller Toni Braxton og 90-tallet på debuten

Den australske popstjernen Troye Sivan er ute med den nye låten "Take Yourself Home". Troye co-skrev låten med tidligere samarbeidspartnere Leland (Selena Gomez, BTS, Charli XCX), Oscar Görres (The Weeknd, MARINA, Tove Lo) og Tayla Parx (Khalid, Ariana Grande). Låten er produsert av Görres, som også produserte Troyes hit "My My My!" fra albumet Bloom og Lauv-samarbeidet "I'm so tired...". "Take Yourself Home" fanger perfekt stemningen vi alle føler på nå, isolasjon og lengsel. Lyricvideo, er også ute, se den HER!

Alessia Cara har lånt bort stemmen sin og har laget tittellåten til den nye animerte Netflix-filmen The Willoughbys som kommer 22. april.  Låten “I Choose”er ute i dag. Filmen er basert på den populære barneboken med samme navn som er skrevet av Lois Lowry fra 2008. I tillegg til Cara, som er hovedpersonen, finner vi også Ricky Gervais, Will Forte, Maya Rudolph, Terry Crews, Martin Short og Jane Krakowski i filmen.

Den fremadstormende rapperen DaBaby er ute med sin nye låt "Find My Way", med en tilhørende spenningsfylt kortfilm med influenseren BSimone. DaBaby sin korte karriere har hatt en pangstart med debutalbumet KIRK som gikk rett til #1 på Billboard i tillegg til bidraget på det Grammy-nominerte albumet til J Cole-labelet Dreamville. Her hjemme har hiten “Suge” gått Gull med over 3 millioner lyttestreams, og albumet KIRK har sanket inn nesten 10 millioner lyttestreams.

The 1975 er ute med den nye låten "Jesus Christ 2005 God Bless America". Låten blir å finne på deres nye album Notes On A Conditional Form som slippes 22. mai. Bandet skulle spilt i Oslo Spektrum 14. mars, men konserten er flyttet til 1. november.

“Own Worst Enemy" er andre singel ut i år for LOVA og følger opp “Jealous Of My Friends”. I fjor høst slapp hun EPen Gentleman’s Guide hvor Billboard skrev: "the rising Swedish star kicks off a critical dialogue" og Idolator mente: "more than just a house for catchy anthems. LOVA is a name you’d best start familiarizing yourself with”. Som med de tidligere singelen fortsetter LOVA å levere ærlige sanger om virkeligheten og gir et innblikk i sine dypeste tanker og opplevelser fra det virkelige liv.

I vinter slapp Dagny singelen "Come Over", som er første singel fra hennes kommende debutalbum. Nå er hun ute med en akustisk versjon av låten. Foruten å slippe "Come Over (Acoustic)", blir det premiere på musikkvideoen til den akustiske versjonen hvor Dagny vil gjøre en livechat under visningen på sin YouTube-kanal klokken 18:00 i kveld.

Ta vare på hverandre og ha en fin helg!

Ny musikk fra Sandra Lyng, Lady Gaga, Emelie Hollow & Ruben, Juice WRLD, Celeste med flere29.5.2020 13:50:35 CESTPressemelding

Emelie Hollow x Ruben: Hjerteskjærende og emosjonelt i den nye singelen «Break It Right» Sandra Lyng debuterer som barnebokforfatter og slipper tilhørende musikk Yusuf / Cat Stevens nyinnspilte Tea for the Tillerman² slippes 18. september Lady Gaga slipper etterlengtet album I dag annonserer den globale superstjernen Ellie Goulding at hun slipper sitt svært etterlengtede fjerde studioalbum "Brightest Blue" med en utgivelsesdato 17. Juli. Albumet vil inneholde en rekke nylige utgivelser sammen med en mengde nye sanger. Singlen «Power» er ute allerede nå. Vinneren av BBC Sound of 2020, Celeste er ute med sin nye singel «I Can See The Change» gjennom Polydor Records. Låten handler om å finne håp i kjølvannet av motgang og det å innse at en lysere fremtid ligger foran oss. «I Can See Change» er produsert av Grammy vinnende produsent FINNEAS. Baby Queen slipper sin debutsingle «Internet Religion», en skarp pop-satire fylt med psykedeliske synther, og tekster som skjærer rett til hjertet av

Lady Gaga slipper etterlengtet album29.5.2020 13:42:43 CESTPressemelding

Lady Gaga er i dag ute med sitt etterlengtede album Chromatica. Albumet blir Gagas sjette i rekken, og har allerede debutert på topplisten på iTunes i 58 land. Hør her! Albumet inneholder gjestebidrag fra Ariana Grande, Elton John og Blackpink og er produsert av Bloodpop med Lady Gaga. Singelen «Rain On Me» med Ariana Grande gikk rett til topps på den globale Spotify-listen og på Spotify i USA.Førstesingelen «Stupid Love» har sanket inn over 235 millioner lyttestreams globalt og er Lady Gagas sekstende Topp 10-låt på Billboard. Musikkvideoen ble i sin helhet filmet med en iPhone 11 Pro. Det svært suksessrike albumet A Star Is Born fra 2018 tok førsteplassen på albumlisten i Norge, har solgt til fem ganger Platina og har sanket inn i underkant av 110 millioner lyttestreams her i Norge. Lady Gaga mottok også sin første Oscar for låten «Shallow» som beste originallåt i 2019. Tracklist: 1. "Chromatica I" 2. "Alice" 3. Stupid Love" 4. "Rain On Me" (with Ariana Grande) 5. "Free Woman" 6. "Fu