Ny musikk fra Drake, BENEE, Diana Krall, The Killers, Elvis Costello, Lany, Oda Loves You med flere

Diana Krall med nytt album i september

Superstjernen Drake overrasket fansen med sin nye singel "LaughNowCry Later" i dag, der han har med seg Chicago-rapperen Lil Durk. Se den tilhørende spektakulære musikkvideoen her.

20 år gamle BENEE fra New Zealand fikk sitt store gjennombrudd med "SupalonelyfeatGus Dapperton, en låt som har streamet over 1,7 milliarder! Nå er hun klar med den den nye singelen "Snail" som hun har skrevet og produsert sammen med Josh Fountain. Om låten sier hun: “When we were in lockdown, I was fascinated by snails. There wasn’t really a lot to be doing, so I would spend a lot of time outside looking at snails and would think about how they’re doing their own little thing and they’re all free. I just played around with the idea of being kind of like a snail and how I come out in the rain. Being stuck inside because of COVID, it’s kind of my lockdown song”.

Apple Music har annonsert BENEE som Up Next, noe som gjør henne til første artist fra New Zealand som blir Apple Music Up Next.

Den norske artisten og låtskriveren Oda Loves You sin nyeste singel er et samarbeid med lo-fi-veteranen HM Surf. Singelen “Fall” er en dempet og avslappende låt som symboliserer starten på forholdet til hennes mann, som også vanligvis produserer musikken hennes.

The Killers er ute med den nye låten “DyingBreed”, som er siste låt ut før det nye albumet Imploding The Mirage slippes 21. august. Albumet blir deres sjette i rekken og er produsert av bandet selv i samarbeid med Shawn Everett og Jonathan Rado fra Foxygen. Blant dem som bidrar på albumet er Lindsey Buckingham, kd lang, Weyes Blood, Adam Granduciel (War On Drugs), Blake Mills og Lucius.

Grammy-vinnende Beck har slått seg sammen med NASA for et spennende visuelt samarbeid; nå slippes en ny utgave av Becks seneste album Hyperspace (2019). Den nye utgaven inneholder to uutgitte låter, nye mixer av noen av sporene, og musikkvideoer som består av: "NASA mission images, visualizations, animations and data with revolutionary Artificial Intelligence tech.The result is the creation of new worlds borne from NASA missions, each sound tracked by Beck’s songs: actual hyperspaces."

Elvis Costello annonserte i dag at han slipper albumet Hey Clockwork 30. oktober, og slapp samtidig låten "We Are All Cowards Now" som er den tredje smakebiten veteranen slipper fra albumet. Hey Clockwork ble spilt inn i Helsinki, Paris og New York og inneholder 14 spor.

I dag er The Rolling Stones ute med en remiks av “Scarlet” gjort av The War On Drugs. Låten "Scarlet" er opprinnelig fra 1974 med Jimmy Page og Rick GrechOm remiksensier Adam Granducielfra The War On Drugs: "I just re-imagined the song as if I had Mick, Keith and Jimmy in the room with me. After messing with my Linn Drum for a bit, the song fell into this double time thing and I just went with it. I called my friend and bandmate, Dave Hartley, to fill out the bass on the new groove. Then I figured if I had Jimmy Page in the room, I'd probably ask him to plug into my favourite rack flanger so that's what I did. My friend Anthony LaMarca added some last-minute percussion. I'm so honoured to have gotten to work on this especially since ‘Angie' was probably the first 'rock' song that I asked to be played on repeat when I was really young. Hope you enjoy it”!

LANY er i dag ute med den nye singelen “you!” fra deres tredje kommende album Mama`s Boy som slippes 2. oktober. Det slippes også en musikkvideo til den nye singelen. “you!” følger opp “ifthis is the last time” og “goodguys” som var første nye musikk fra LANY siden albumet Malibu Nights og deres samarbeid med Lauv på hitlåten"Mean It” fra 2019. Albumet er skrevet sammen med Dan Smyers fra Dan + Shay, Shane McAnally og låtskriver superparet Sasha Sloan og King Henry. Dan Wilson, som har skrevet med Adele, bidro også på albumet i sluttfasen i Los Angeles, hvor Mama’s Boy ble ferdigstilt.

FLETCHER ga ut “If I Hated You”, den første sangen fra det kommende prosjektet “The S (EX) TAPES” denne uken! EP-en ble spilt inn de siste månedene, og alle bildene er blitt tatt av FLETCHERs eks - derav navnet “The S (EX) TAPES”. Videoen hadde også premiere på FLAUNT, og gikk deretter ut på YouTube-kanalen hennes. Sammen med singelutgivelsen annonserte FLETCHER også det nye prosjektet, og en forhåndsbestilling for kommende EP gikk live.

mata chill EP er EP-utgivelse nummer to i rekken fra Ka2, bestående av produsent Sondre Alvestad (Sonny Alven) og låtskriver Didrik Thulin, og ble til under under isolasjon som følge av koronapandemien. Duoen selv beskriver prosessen slik: Som alle andre har vi måttet forholde oss til isolasjon, noe som har sørget for mye alenetid og som igjen har fått tankene til flyte. Store eksistensielle spørsmål, indre reiser og rastløse tanker er pakket inn i mata chille beats slik at hyttediskusjonene kan sitte løst.

Ny musikk fra jens, Nick Strand x Hoaprox & Mio, TINI, Spillage Village, Ezzari, SALTI med flere!25.9.2020 11:36:36 CESTPressemelding

jens - Skandinavias nye stjerneskudd - ute med debut-EP! Norske Nick Strand og Mio teamer opp med vietnamesiske Hoaprox i den nye singelen "With You" (Ngau Hung) FLETCHER har fått med seg Trevor Daniel på låten “Bitter” som er produsert av DJ/produsent Kito (Diplo, Empress Of, Aluna George).Singelen var opprinnelig med på FLETCHERs nye EP THE S(EX) TAPES som ble sluppet tidligere i september, men da uten Trevor Daniel. Houston-baserte Trevor Daniel er kjent for låten “Falling” og nyeste singel “Past Life” med Selena Gomez. Om samarbeidet med Daniel sier FLETCHER: - “Trevor and I slid into each other’s dms about being fans of one another. He’s such a visionary artist and I jumped at the opportunity to collaborate with him. Trevor was able to bring a whole new perspective to the song and I guess we’re both still ‘Bitter’ about our exes. Throughout the video I wanted to explore the themes of masculine and feminine energy in terms of self-discovery. It is about the fear of knowing you need

Norske Nick Strand og MIO teamer opp med vietnamesiske Hoaprox i den nye singelen With You (Ngau Hung)25.9.2020 11:25:28 CESTPressemelding

Norske Nick Strand (tidligere Seeb) og Mio (fra Broiler) har teamet opp med den vietnamesiske stjerneprodusenten Hoaprox online, og har sammen med co-produsent Erik Smalaand brukt coronatiden flittig og har samarbeidet på hver sin side av jorda for å lage ferdig låten "With You" (Ngau Hung). Hør låten HER. "With You" handler om dagens vanskelige situasjon, men artistene ønsker å sende ut et positivt budskap om at bedre tider er i vente så lenge man forenes og står sammen i det. Nick Strand og Mio kom i kontakt med Hoaprox gjennom Facebook i 2019 hvor de i bondet over musikk og utvekslet litt ideer. De to nordmennene festet seg veldig til en 30 minutter lang instrumental som den vietnamesiske produsenten hadde laget. Nick og Mio bestemte seg raskt for å re-produsere låten og innså plutselig at den hadde allerede 3 milliarder streams i Asia. Gjennom god kommunikasjon på tvers av kontinentene ble låta til slutt klar. - "Vi er veldig happy med låta" sier Mio og Nick. - "Dette er også den l

jens – Skandinavias nye stjerneskudd – ute med debut-EP! 25.9.2020 09:00:00 CESTPressemelding

jens har på kort tid gjort seg bemerket som en av de mest spennende nye artistene fra Skandinavia. Den norske pop-låtskriveren slipper i september sin debut-EP bestående av en samling skandinaviske pop-perler som viser bredden av jens sin musikalitet. Siden lanseringen av singelen «Mixtape» i 2018 har han sanket inn over 15 millioner streams på Spotify og har i tillegg hatt viral suksess i Skandinavia, over hele fastlands-Europa og til og med så langt som til Korea. «Mixtape» ble også plassert i flere store poplister i Asia.

Ny musikk fra Astrid S, Odd Nordstoga, Lido, Keith Urban, Justin Bieber med flere!18.9.2020 11:09:06 CESTPressemelding

Astrid S slipper ny singel og annonserer debutalbum: Leave It Beautiful til 16. oktober! Nytt album fra Odd Nordstoga! Vidar Villa vil bare ha "En Time Til"! Lido slipper albumet "PEDER" i dag! Keith Urban ute med sitt 10. album! Yusuf / Cat Stevens med nytt album "Tea for the Tillerman²"! Sam Smith ute med ny singel og annonser nytt album i høst! El Papi ute med ny låt om hun som alltid skilte seg ut! Justin Bieber er i dag klar med sin nye låt «Holy» med Chance The Rapper. Sammen med låten har de sluppet en musikkvideo, se den HER. På tirsdag kom det en splitter ny singel fra den kritikerroste britiske artisten slowthai. Den nye singelen «fhttps://slowthai.lnk.to/FeelAway_JamesBlake_MountKimbie eel away (feat. James Blake & Mount Kimbie)» hadde premiere på BBCs Hottest Record in The World og kom sammen med en video som kan ses HER. Slowthai gjorde tre hyllede konserter i Oslo i fjor på by:Larm, Øya, samt et klubbshow på Vulkan Scene. I dag kunngjorde YUNGBLUD slippdatoen for albumet

El Papi ute med ny låt om hun som alltid skilte seg ut!18.9.2020 11:06:14 CESTPressemelding

El Papi er ute med ny låt! Den unge artisten følger opp suksessen «Sykepleiereinnen» (Sykehuset 2020) med en ny singel, «VOGUE». Den relativt ferske, men talentfulle artisten har gjort navnet sitt bemerket og har millionvis med streams hvor «Sykepleierinnen» alene nesten har hele 18 millioner streams på Spotify. Låta er en hyllest til helsevesenet og deres innsats under Covid-19. I sensommer slapp El Papi låta «Igjen og Igjen» i samarbeid med TIX som gikk rett til topps her i landet. El Papi er nå aktuell med nok en catchy, feel-good låt som får det til å rykke både i nakke og dansefot. «VOGUE» handler om følelsene du får når du faller for en jente som ikke er som de andre. Akkompagnert av opp-tempo gitar-akkorder og sterke melodier forteller El Papi en historie om lykkerusen du får ved en forelskelse - her ved et møte på fest. - «Jeg klarer ikke helt å glemme henne, og jeg tror mange har følt på den samme følelsen. Derfor ville jeg skrive en låt om nettopp det; om den personen som all