Ny musikk fra Demi Lovato, Benny Blanco, Julia Michaels, Ben Howard, podtips og remiks av en indie-klassiker!

MOBY med nytt album på Deutsche Grammophon

Tio & Tullerusken ute med musikk og podcast for de minste

Benny Blanco er ute med singelen "Unlearn" der han har fått med seg Gracie Abrams som også har vært med å skrive låten. "Unlearn" er produsert av Benny Blanco, og blant andre Cashmere Cat. I dag slippes også deluxe-versjonen av albumet Friends Keep Secrets, som blant annet inneholder låten "Lonely" med Justin Bieber og "Real Shit" med Juice WRLD. Låter som var med på orginalversjonen er blant andre "Eastside" med Khalid og Halsey og "Roses" med Juice WRLD og Brendon Urie. "Lonely" er platina i Norge og lå på førsteplass i flere uker.

Taylor Swift er ute med “You All Over Me (From The Vault)”, som er andre låtslipp fra albumet Fearless (Taylor’s Version) som kommer 9. april. “You All Over Me (From The Vault)” er én av seks uutgitte låter på albumet, som i tillegg kommer til å inneholde nyinnspillinger av originallåtene fra Fearless.

I dag slapp Demi Lovato låta “Dancing With The Devil”, som blir å finne på hennes nye album Dancing With The Devil…The Art Of Starting Over som slippes 2. april. Tidligere denne uka ble første episode av dokumentaren Demi Lovato: The Art Of Starting Over sluppet på YouTube.

Julia Michaels sin nye singel “All Your Exes” er ute i dag. Den er skrevet sammen med kjæresten JP Saxe, som hun også jobbet sammen med på den Grammy-nominerte duetten “If The World Was Ending”.

Justin Bieber er i dag ute med en Justice (Triple Chucks Deluxe), som er en deluxeutgave av hans nyeste album med seks nye låter. De nye låtene gjestes av Lil Uzi Vert, Jaden Smith, Quavo, Da Baby og Tori Kelly.

Ben Howard er ute med et nye albumet Collections From The Whiteout. Albumet er det fjerde i rekken og er produsert i samarbeid med Aaron Dessner (The National, Sharon Van Etten, Taylor Swift) og er første album hvor Ben har åpnet døren til produksjon av andre enn seg selv og bandet. For å feire det nye albumet skal Ben ha en eksklusiv global live stream. Filmet på den ikoniske Goonhilly Earth Station på Lizard-halvøya i Cornwall, vil Ben og hans band spille låter fra det nye albumet. Dette showet markerer den første bandopptredenen siden avslutningen på en verdensomspennende turné i januar 2019, som kulminerte med fire utsolgte kvelder på Brixton Academy. Filmen vil bli streamet live 8. april over forskjellige tidssoner.

Canadiske Death From Above 1979 er tilbake med det nye albumet Is 4 Lovers. Dette er første nye album fra fra Sebastien Grainger og Jesse F. Keeler på fire år og følger opp Outrage! Is Now fra 2017. Is 4 Lovers er skrevet og produsert av duoen selv og viser en helt ny side av formatet de skapte for mer enn 20 år siden.

Hitlåten "Naive", fra The Kooks debutalbum Inside In/Inside Out fra 2006, har over en milliard streams, til dags dato. For å feire låtens 15-årsjubileum har bandet teamet opp med Seeb for en ny versjon av indie-klassikeren!

Karol G slapp denne uken sitt tredje studioalbum kalt KG0516 hvor tittelen er en hyllest til dagen hun fikk sin første platekontrakt. Albumet er produsert av Ove On The Drums, men Karol har selv vært med og co-produsert noen av låtene. For tiden er hun den største kvinnelige Latin-artisten i verden med over 23 milliarder streams.

Den kritikerroste norske sopranen Lise Davidsen gir ut sitt andre album, Beethoven, Wagner, Verdi, på Decca Classics i dag. Davidsen har valgt å presentere noen av de store heltinnene fra den tyske og italienske operalitteraturen; Verdis Leonora fra La forza del destino; Cherubinis Medea og Santuzza fra Cavalleria Rusticana for å nevne noen. Verdis Ave Maria fra Otello setter den rette stemningen før Der Engel, Wagners første av fem Wesendonck Lieder som har blitt et signaturnummer for Lise. Albumet ble spilt inn i London i løpet av sommeren og høsten 2020. Hun ble akkompagnert av London Philharmonic Orchestra og Sir Mark Elder.

Mange kjenner Becky Hill fra Matomas “False Alarm”, men den britiske artisten har oppnådd flere suksesser i løpet av karrieren. Becky var en av 2020s mest strømmede kvinnelige artister i Storbritannia og har over 1,75 milliarder strømminger bare på Spotify. I tillegg til samarbeidet med Matoma, har hun jobbet med blant andre Meduza, Tiesto, Jonas Blue og Sigala. Flere av låtene hennes er kjente for norske lyttere etter listinger på norske Spotify- og radiolister. I dag har hun sluppet sin nye singel “Last Time”, se video her!

Paul McCartney slipper albumet McCartney III Imagined digitalt 16. april og fysisk 23. juli. Dette er en ny utgave av McCartney III som opprinnelig ble utgitt 18. desember i fjor. Albumet var det tredje i det som nå er blitt McCartney-trilogien, som startet med solodebuten McCartney i 1970 og fortsatt med med McCartney II fra 1980. Den nye utgaven viderefører tradisjonen med at noen av verdens største artister i ulike sjangre tolker McCartneys låter. Ny låt ut er “Find My Way (feat. Beck)”, Se visualizer.

Ylva tolker i søndagens utgave av De Neste på NRK1 Lene Marlins megahit “Unforgivable Sinner” fra 1998, fra debutalbumet Playing My Game mens Endre Nordvik fremfører Jaa9 & OnklPs "Fredag" fra 2008. Sebastian Zalo gir oss sin versjon av Sondre Lerche’s “Two Way Monologue”, som på norsk har blitt til "Toveis monolog".

Ukens Podtips:

I podkasten Høylytt snakker Shokor Hashi og Jørgen Berntson Aase med artister, bransjefolk og de som beveger seg i musikkbransjen. Bra gjester, gode historier og et dypdykk i musikkverden! I ukens episode snakker de med Torine om konspirasjonsteorier, troen og turné med Alan Walker. Hør HER.

Slipp nostalgien løs og drøm deg tilbake til 90 og 2000-tallet. I Popstalgi blir vi kjent med artister via deres egne ikoniske låter og tekster. Programleder Erik Rydning har mildt sagt vært en superfan helt siden han kunne gå, og nå får han endelig svar på alt fra sine store favoritter. I ukens episode snakker han med Gaute Ormåsen, om alt fra "Chasing Rainbows" og "Kjærlighet er mer enn forelskelse" til rolle i Hotel Cæsar og nå nylig en verdenshit med Robin Schulz!

*Podcastene Høylytt og Popstalgi produseres av Universal Music.

Universal Music AS er verdens, og Norges, største musikkselskap og representerer blant annet artister som Astrid S, Post Malone, Ariana Grande, The 1975, Onkl P, Shawn Mendes, Dagny, The Beatles, Odd Nordstoga, Drake, Imagine Dragons, Seeb, The Rolling Stones m.fl.

Ny musikk fra Gabrielle, Years & Years, AREA 21, Emelie Hollow og Surfaces samt ukens podtips!9.4.2021 10:03:44 CEST | Pressemelding

https://kommunikasjon.ntb.no/pressemelding/gabrielle-med-det-urolige-hjertet?publisherId=6987388&releaseId=17905028 Gabrielle med “Det urolige hjertet” https://kommunikasjon.ntb.no/pressemelding/kevin-boine-ute-med-ragge-anthemet-jag-ar-taggad?publisherId=6987388&releaseId=17905012 Kevin Boine ute med ‘ragge’-anthemet “Jag är taggad” https://kommunikasjon.ntb.no/pressemelding/emelie-hollow-slipper-feel-ny-singel-fra-kommende-ep-og-debutalbum-half-the-story?publisherId=6987388&releaseId=17905042 Emelie Hollow slipper “Feel”, ny singel fra kommende EP og debutalbum Half The Story "Starstruck" er den splitter nye singelen fra Years & Years og første nye musikk fra Olly Alexander siden albumet Palo Santo fra 2018. Om låten sier Olly: "Starstruck" came together one night at a studio in the countryside outside of London. I couldn’t remember the last time I’d seen so many stars, you get used to them not being there when you live in the city. Since we’ve all had to stop, all I’ve wanted to do

Emelie Hollow slipper “Feel”, ny singel fra kommende EP og debutalbum “Half The Story”9.4.2021 08:50:52 CEST | Pressemelding

Den talentfulle artisten og låtskriveren Emelie Hollow slipper i dag singelen «Feel» fra sitt kommende debutalbum «Half the Story». Albumet er delt opp i tre forskjellige kapitler og kommer ut i sin helhet til høsten. I januar kom EP-en og det første kapittelet «Half The Story (Chapter One)», som inkluderte den gull-sertifiserte «Break it Right» med to ganger Spellemannsprisvinner Ruben, «Don’t Leave Me Now» og radiosinglen «Monster». En annen sang fra det kommende albumet, «Me», ble sluppet før jul i forbindelse med Netflix-suksessen «Hjem til jul» hvor sangen er med, ble radiolistet i Norge og skapte bølger langt utenfor våre grenser. Singelen «Feel» er neste singel ut fra EP-en «Half The Story (Chapter Two)» og er allerede spillelistet på NRK P3. Emelie sier: - «Feel» er veldig spesiell for meg. Jeg skrev den sammen med Wayne Hector og produsent Lars Rosness under en av mine aller første zoom-sessions noensinne. Jeg elsker hvordan teksten sier alt akkurat som det er på en veldig ærl

Gabrielle med “Det urolige hjertet”9.4.2021 08:00:00 CEST | Pressemelding

Etter å ha blitt nominert til flere Spellemannspriser for suksessalbumet Snart, Gabby og vunnet den gjeve P3-prisen på fjorårets P3 Gull er Gabrielle tilbake med ny musikk. Hun gir oss vårstemningen vi alle har ventet på i form av låten “Det Urolige Hjertet”. Låten setter ord på ulike aspekter ved livet og det å våge og ta sjanser. ‘’Det er befriende å ha skrevet en låt som gir en følelse av optimisme samtidig som den tørr å avsløre en dyp usikkerhet man ikke alltid våger å være åpen om. Å si ja til livet betyr ofte å måtte konfrontere sin egen frykt for å feile. Noe jeg, personlig, jobber med hver dag’’ – Gabrielle. Gabrielle er og har vært en sentral skikkelse på norsk artisthimmel i snart 10 år, etter hun i 2012 debuterte med det Spellemann-nominerte albumet Mildt Sagt. Oppfølgeralbumet Nattergal kom i 2014 og ga henne Edvard-Prisen. I 2019 kom det kritikkerroste albumet Snart, Gabby som fikk tre Spellemann-nominasjoner og singelen "Tenker på deg" vant Musikkforleggerprisen for Året

Kevin Boine ute med ‘ragge’-anthemet «Jag är taggad»9.4.2021 08:00:00 CEST | Pressemelding

Finnmarks partykonge er tilbake med singelen “Jag är taggad” og er klar til å ta med festen til resten av Skandinavia, og verden. "Jag är taggad” handler om drømmen til Kevin; å ‘ragge’ rundt i en skikkelig ‘raggarbil’, om å leve i nuet og gjøre det beste ut av livet. Dette er første singel ut av til sammen tre, som viser kjærligheten til raggen og miljøet rundt. Sangen er en hyllest til miljøet som oppsto i Sverige, som bilentusiasten Kevin resonnerer sterkt med. “Jeg syntes raggemiljøet er helt fantastisk, de er 100% seg selv, åpne, inkluderende og har veldig stor passion for hva de driver med”, sier Kevin Boine. Med over 100 millioner streams bak seg har Kevin Boine i det skjulte vokst til å bli en av Nordens største norskspråklige artister. Artisten fra Tana har headlinet festivaler med tusenvis av publikummere rundt omkring i Skandinavia, og er en av svært få artister som krysser landegrenser i sin sjanger.

Astrid S teamer opp med stjerneskudd og slipper en splitter ny versjon av Hurts So Good!26.3.2021 09:15:00 CET | Pressemelding

Astrid S teamer opp med den danske fremadstormende artisten Maximillian når hun slipper en splitter ny versjon av hitlåten “Hurts So Good”. Med seg på laget har de også produsenten Kina, som har gitt låten en ny drakt. Fredag 26. mars slippes “Hurts So Good (Maximillian & Kina Version)”, hvor Astrid S gjør duett med Maximillian, mens Kina har gitt låten en helt ny lo-fi produksjon. Det danske stjerneskuddet Maximillian har sanket inn over 100 millioner strømninger på Spotify bare i 2020, og solgte dermed til trippel-Platina på Filippinene med singelen ”Beautiful Scars”. Kina er den italienske produsenten som har strømmet over en halv milliard ganger med hitsingelen ”Get You The Moon”. Den originale hitlåten ”Hurts So Good” har i år hatt utrolig suksess i Sørøst-Asia, og gikk blant annet inn på Topp 10 på Spotify i Indonesia. Hør låten HER! ”Hurts So Good (Maximillian & Kina Version)” Astrid S sier: – Hurts So Good means so much to me and holds a very special place in my life and career

MOBY med nytt album på Deutsche Grammophon26.3.2021 09:00:00 CET | Pressemelding

Moby annonserer nytt album; "Reprise" slippes på Deutsche Grammophon 28.mai. Albumet inneholder nye versjoner av hans mest populære låter fra en ikonisk karriere med gjesteartister som Kris Kristoffersen, Gregory Porter, Mark Lanegan, Jim James med flere. Første spor med Jim James "Porcelain" er ute idag! “Jeg lengter etter den enkelheten og sårbarheten du kan oppnå med akkustisk eller klassisk musikk" - Moby