Ny musikk fra Dagny, Post Malone, Odd Nordstoga, Slæm Dønk, Seinabo Sey og Remi Wolf!

Så lett som ingenting med Odd Nordstoga

Post Malone ute med Twelve Carat Toothache

Dagny slipper “Brightsider” - Lyden av drømmesommer

Slæm Dønk plukker opp telefonen fra topplistene med låten “Det Ringer". Partygutten som slo gjennom med fjorårets hit "Mango IPA" er igjen aktuell kun to uker etter utgivelsen av den gledespredende sommerlåten "Sommerkjole". Festlåten handler om Slæm Dønk som plukker opp røret, altså ølen sin, og ringer til kompisene på klubben.

Sindre Steig som droppet ut av studiene for å være artist på heltid slipper nå singelen "Kyss Meg". Singelen kommer nesten to måneder etter låten "Sjao deg igjen", og som vi kan se på hyppigheten av utgivelsene hans, har det å være artist på heltid gitt Sindre en unik mulighet til å fokusere helt på musikken. Låten som er skrevet av Sindre Steig og RAK handler om, som artisten selv sier, "at ein skal gi litt f.. i kva andre tenker og seier om deg. Våg å vere den du er og ikkje minst den du vil vere".

San Diego-bandet almost monday slipper gladlåten sun keeps on shining i dag. Trioen turnerer Nord- og Latin-Amerika denne sommeren.

Skuespiller og sanger Renee Rapp gjør sin artistdebut med slipp av singelen “Tattoos”, en emosjonell ballade. Renee er mest kjent for sin rolle som Leighton i HBO sin serie “The Sex Lives Of College Girls”, hun er nå klar for å satse på en karriere som artist og “Tattoos” er kun en liten smakebit på det som kommer. Etter måneder med teasing på sosiale medier er den etterlengtede låten endelig ute på alle strømmeplattformer.

Svensk-gambiske Seinabo Sey slipper låta “Blessed, en dansbar låt som handler om å være takknemlig for de små tingene i livet. Med over 400 millioner streams på Spotify, et repertoar fylt med hit låter som "Younger" med norske Kygo og nylig aktuell som oppvarmingsartist på Lauryn Hill sin US-turne, planlegger Seinabo nå å slippe et album til høsten. Albumet vil inneholde nye låter som i stor grad er inspirert av hennes gambiske røtter, og i dag slipper hun den første låtaBlessed”. Alle musikkvideoene er spilt inn i Gambia hvor Seinabo spiller ulike karakterer og skildrer dagliglivet i sitt andre hjemland. Tidligere har hennes debutalbum Pretend blitt kåret til et av årets beste debut albumer i TIME Magazine og er nå 3x platina i Norge.

Grammy-nominerte Maggie Rogers gir ut singelen "Want Want". Låten blir en del av hennes kommende album, Surrender som slippes 29. juli. Maggie Rogers er aktuell med turnée til høsten hvor hun stopper innom Norge for konsert på Rockefeller 27. november. "Want Want" kommer med en medfølgende musikkvideo som du kan se her.

Remi Wolf er ute med en deluxe utgave av debutalbumet Juno, som inneholder fem nye låter. 25-åringen fra California kommer til Norge for å spille på Øyafestivalen i august.

Universal Music AS er verdens, og Norges, største musikkselskap og representerer blant annet artister som Astrid S, The Weeknd, TIX, Post Malone, Ariana Grande, The 1975, Dagny, Ruben, Shawn Mendes, The Beatles, Odd Nordstoga, Drake, Imagine Dragons, The Rolling Stones m.fl.

Ny musikk fra M.I.A., Birte Slettevoll, Megadeth, Loyle Carner, Caity Baser og Etta Marcus!12.8.2022 11:16:05 CEST | Pressemelding

HEARTS ON THE RUN – Et år, 52 låter M.I.A. er i dag ute med låta “Popular”, som hun har produsert sammen med Diplo. Den britiske rapperen og sangeren slipper albumet MATA denne høsten, som er hennes første siden AIM fra 2016. Caity Baser slapp i dag den svært etterlengtede låten “X&Y”. Den selvskrevne låten tar oss gjennom Basers nylige brudd, og legger frem alle detaljer om eksens mangler og feil. “This song is all about saying fuck you to the people that think they were your ex but because they did you so dirty, they’re not even classed as that anymore. They’re just your ‘WHY’ - like why the frick did I go there”, sier 20-åringen selv om låten. Loyle Carner slapp onsdag låten “Georgetown”. Låten er gjestet av John Agard som fremfører et rørende dikt om det å være halvt svart og halvt hvit. Låten er produsert av den anerkjente Madlib, og følger opp den forrige singelen “Hate”. Sjekk ut musikkvideoen til “Georgetown” her. Thrash metal-pionerer og metalikoner MEGADETH slipper sin siste

Ny musikk fra Carly Rae Jepsen, Roc Boyz, Elton John, Olivia Lobato/Ramón, The Killers og Benny Blanco!5.8.2022 10:54:03 CEST | Pressemelding

Carly Rae Jepsen har sluppet sin nye singel “Beach House” fra det kommende albumet The Loneliest Time som slippes 21. oktober. I låten tar hun for seg uforutsigbarheten ved nåtidens online dating med uhell og skuffelser det kan bringe, på en ærlig og morsom måte. “Beach House” sementerer til syvende og sist Jepsens arv som en av pophistoriens skarpeste fortellere om de endeløse nyansene av kjærlighet og forhold. Den amerikanske artisten og produsenten Benny Blanco har fått med seg BTS og Snoop Dogg på sin nye låt “Bad Decisions” som ble sluppet i dag. Låten følger med en musikkvideo du kan se her The Killers er ute med låta “boy” i dag, som er produsert av Stuart Price som også produserte albumet Day & Age som toppet den norske albumlista i 2008. Bandet legger ut på turne i Nord-Amerika senere denne måneden, og skal også turnere i Australia og New Zealand i år. Produsentlegenden T Bone Burnett er nå aktuell med albumet The Invisible Light: Spells - en del av trilogien The Invisible Lig