Ny musikk fra Cherie, Veronica Maggio, Mabel, Slæm Dønk og Conan Gray!

Veronica Maggios album Och som vanlighy händer det något hemskt er komplett!

Cherie Mwangi slipper singelen “Buss It Down”

Popstjernen Mabel samarbeider med XXL Freshman-rapperen 24kGoldn på låten "Overthinking". Sangen som er produsert av norske Stargate, viser et ærlig bilde av en klubb-kultur i møte med sosial angst. Med denne låten får lytteren et innblikk i den mørkere siden av Mabels kommende album. "I hope that anyone that may resonate with this song knows that after the darkness comes the light”, sier Mabel selv om låten.

Aitch gir ut "1989", som er den andre singelen fra hans kommende album, Close to Home. På tre korte år har Aitch gått fra å være en undergrunnsartist til å bli en liste-toppende, platina-selgende og prisvinnende stjerne. Sangen bygger på det uimotståelige refrenget fra The Stone Roses sin låt "Fools Gold", utgitt i 1989.

M Huncho har sluppet det etterlengtede albumet Chasing Euphoria med gjester som Giggs, Potter Payper og Yung Bleu. 9. juni spiller M Huncho i Oslo.

"Isabelle" er det første originalsporet som slippes fra Alba August siden hennes debutalbum I Still Hide. Albumet har gitt henne to nominasjoner i svenske Grammy Awards for "Beste nye artist" og "Beste alternative pop". Den nye singelen er skrevet og produsert sammen med Tobias Fröberg (Ane Brun, Frida Hyvönen, Emil Jensen), hennes kreative partner in crime fra "I Still Hide". Sangen ble fremført på årets svenske Grammy Awards som gikk av stabelen i går.

Legenden Diana Ross og Tame Impala har samarbeidet og slipper i dag låten "Turn Up The Sunshine”, produsert av Grammy-vinner Jack Antonoff. Låten er den første singelen ut fra den kommende filmen Illuminations Minions: Rise Of Gru, som kommer på kino 1. juli. Dette unike samarbeidet gleder fans over hele verden.

‘Isn’t that everything... That’s going to be the song of the summer’ - Zoe Ball, BBC Radio 2

Slæm Dønk, kjent fra landeplagen "Mango IPA", er klar med sommerslageren "Sommerkjole". På denne lekne og lystige låta har han fått med seg selveste raplegenden Oral Bee.

Van Morrison er ute med albumet What’s It Gonna  Take. Det er 15 låter på albumet, inkludert singlene "Dangerous", "Nervous Breakdown" og "Pretending" som ble sluppet tidligere i år.

Forrige fredag slapp Vidar Villa låten "Askepott", et moderne eventyr om en jente fra natten før, som han ikke klarer å glemme. Nå har låten fått en video hvor selveste Mathilde Storm fra Rådebank er med.

- Jeg drømte om å spille Askepott da jeg var liten, så det var en artig henvendelse å få! Nå endte jeg forsåvidt opp som prinsen denne gangen, så drømmen må bare leve videre, sier Mathilde Storm

Vidar Villa følger opp: Jeg må jo innrømme at jeg ble litt forelska da jeg så Mathilde i Rådebank, så det var veldig stas å få henne med her!

Først tenkte jeg at Mathilde skulle dresses opp i prinsessekjole, men så ble det en liten tvist der det var jeg selv som endte opp som Askepott i videoen. Jeg må si jeg trives overraskende godt i kjole! Burde kanskje ikke sagt nei til Drag me Out allikevel, hehe...

Conan Gray lader opp til album med å slippe låta "Yours". Den amerikanske popstjernen slipper andrealbumet Superache 24. juni. Tidligere denne måneden spilte han sin første konsert i Norge på Sentrum Scene i Oslo.

John Legend  har fått med seg JID på "Dope", som er første smakebit fra sangerens neste album. Låta er produsert av Ian Kirkpatrick og Ryan Tedder, som også har vært med å skrive låta med Legend og Charlie Puth.

Universal Music AS er verdens, og Norges, største musikkselskap og representerer blant annet artister som Astrid S, The Weeknd, TIX, Post Malone, Ariana Grande, The 1975, Dagny, Ruben, Shawn Mendes, The Beatles, Odd Nordstoga, Drake, Imagine Dragons, The Rolling Stones m.fl.

Ny musikk fra Subwoolfer, Sabrina Carpenter, Tina og Bettina, Lauv og Ólafur Arnalds!1.7.2022 10:36:22 CEST | Pressemelding

Subwoolfer fyller det utenomjordiske fruktfatet sitt med fersken! Tina og Bettina gir bort musikk-inntektene for bekjemping av formueskatt på Oslo vest Smash Mouth, det ikoniske bandet bak monsterhitene "All Star" og "I’m A Believer" er nå tilbake med sin første utgivelse på fire år. "4th Of July" er en hyllest til bandets favoritthelligdag, nemlig USAs uavhengighetsdag. Med seg på låten har Smash Mouth med seg bandets nyeste medlem og vokalist, Zach Goode. Den anerkjente pianisten Ólafur Arnalds annonserer sitt neste album, some kind of peace – piano reworks med utgivelsen av "Woven Song – piano reworks" med polske Hania Rani. Albumet slippes 28. oktober, og er en omarbeidet versjon av hans 2020 utgivelse, hvor han har invitert musikere fra verden rundt til å skape nytolkninger av hans tidligere verk. Filmmusikken til Minions: The Rise Of Gru, er ute i dag. Albumet er produsert og satt sammen av 2022 Grammy Producer of the Year Jack Antonoff. Minions: The Rise Of Gru inneholder en bla

Subwoolfer fyller det utenomjordiske fruktfatet sitt med fersken!1.7.2022 10:27:10 CEST | Pressemelding

Fredag 1. juli slipper Subwoolfer sin nye låt Melocoton (The Donka Donk Song). Det har vært et hektisk år for bandet med Eurovision, og etter imponerende 20 millioner streams på Give That Wolf A Banana, er etterspørselen på ny musikk skyhøy blant fansen. Hør låten HER. “Etter at Give That Wolf A Banana viste seg å være utrolig viktig for menneskene på jorden og reddet flere liv, er det nå tid for å slippe vår neste singel. Det er på tide å rette blikket mot en mindre kjent frukt, nemlig Melocoton, bedre kjent som fersken. Selv om den ikke vil redde bestemoren din på samme måte som en banan ville ha gjort, er det et viktig steg I Subwoolfers utforskning og forståelse av planeten dere mennesker kaller jorden”, sier Subwoolfer selv om låten. Låten ble selvfølgelig spilt inn på den mørke siden av månen, i Subwoolfers romstudio i et stille hjørne kalt krater Manchester. Melocoton (The Donka Donk Song) følger også med en musikkvideo, som har premiere kl 13:00 i dag. Se den HER. Subwoolfer er