Ny musikk fra Cashmere Cat, Emelie Hollow, Maroon 5 samt Taylor Swift til Norge!

God fredag!

Her er ukens nyhetsbrev fra Universal Music.

Taylor Swift annonserte denne uken at hun kommer til Oslo i 2020.

Cashmere Cat slipper albumet Princess Catgirl

Duket for release av Emelie Hollow sin EP Hear It Out Loud!

jens er klar med ny musikk og Dagny support!

Produsent og DJ Nick Strand var fra 2016 til slutten av 2018 en del av produsentgruppen Seeb, som i 2018 hadde over 2 milliarder streams på Spotify. De hadde en rekke store samarbeid med artister som Skip Marley, Dagny, Justin Bieber, David Guetta, Sia, Pink og Mick Jagger. Nå slipper han “Stuck On You” med Hanne Mjøen, som The Fader har omtalt som “one of the Scandinavian artists to watch in 2018”.

22. september 2014 ble "Styggen på Ryggen" sluppet, en låt som skapte bølger og dype spor i både OnklP og folk sin liv. Den bunnløst ærlige teksten fremført med en tilstedeværelse og inderlighet traff selv de barskeste av oss. Låten har nå passert 22 millioner streams på Spotify. Nå fem år etter er låten fremdeles like sterk og aktuell, teksten pensum i den norske skole, psykisk helse blir satt fokus på og livet til Slekta og OnklP har nådd en ny fase. I forbindelse med jubileet slippes en storslått orkesterversjon av singelen, fremført av K og OnklP & De Fjerne Slektningene.

Svenske Tove Lo er tilbake med det nye albumet Sunshine Kitty. Albumet inneholder blant annet "Glad He’s Gone", "Bad As The Boys" (feat. ALMA), "Really Don’t Like U" (feat. Kylie Minogue) og den nye singelen "Sweettalk My Heart" som ble sluppet tidligere denne uken. Tove Lo spilte i sommer på Bergenfest og Findings og kommer tilbake til landet neste år for å spille på Rockefeller 24. mars.

Astrid S er for tiden på en utsolgt, akustisk turné i USA og Europa. I dag slippes to remixer av “Doing To Me” av Felix Cartal og Cavego.

Bea Miller har fått med seg den britiske produsentduoen Snakehips på den nye låten "NEVER GONNA LIKE YOU". Låten følger opp hennes tidligere releaser “it’s not u it’s me” ft. 6LACK, “feel something” og “FEELS LIKE HOME” ft. Jessie Reyez, som alle har blitt sluppet i år.

Maroon 5 er tilbake etter suksessen med “Girls Like You” fra albumet Red Pill Blues med den nye singelen “Memories”

Høsten blir travel på releasefronten for Ka2. Første låt ut er “en til", en catchy poptune med indiepreg – i kjent Ka2-stil. Senere i november slipps Kløbb Ka2, en EP med mer “kløbbete” materiale. Dagen etter EP-slipp, 9. november, spiller Ka2 sin første headlinerkonsert på John Dee i Oslo og senere den 16. november på USF Verftet i Bergen.

Lady Antebellum slipper sitt syvende studioalbum 17. november med tittelen Ocean. Nå er de ute med tittelsporet fra albumet.

Liam Payne har slått seg sammen med A Boogie Wit Da Hoodie på låten "Stack It Up". Låten er skrevet av Ed Sheeran, Steve Mac, Fred Gibson og Boogie. Om låten sier Liam; “I’m so happy to be releasing my new single and for you all to finally hear it. Me and Boogie had so much fun doing it. This is a song I’m really proud of and I can’t wait to show you what’s coming next!”

Den nederlanske DJ’en Tiësto har slått seg sammen med britiske Mabel på den nye låten “God Is A Dancer”. Låten følger opp Tiëstos hitsingel “Rituals” som han hadde med Rita Ora og Jonas Blue.

Seinabo Sey har teamet opp med duoen Vargas & Lagola på nydelig “Shores”. Låten er skrevet sammen med Vargas & Lagola (Vincent Pontare og Salem Al Fakir), som hun også jobbet med på låten “Pretend”.

Stjerneskuddet fra Nashville, Travis Denning, er klar med låten "Heartbeat Of A Small Town". Den 10. oktober kan han oppleves live i Oslo Konserthus under den internasjonale turnéserien Introducing Nashville, kuratert og presentert av Country Music Associations.

Du husker kanskje “Gal Av Lengsel” av Arne Schau-Knudsen fra Telenor-reklamen tidlig på 2000-tallet? Etter å ha sett at den ikke var tilgjengelig på strømmetjenestene, bestemte Vidar Villa og band for å gå i studio med produsent Hans Petter Aaserud fra Trang Fødsel for å gjøre sin versjon av låten. Samme dag som singelen slippes skal Vidar fremføre den akustisk på God Morgen Norge, hvor den originalen låtskriveren Arne Schau-Knudsen blir med for en prat i sofaen. Etter dette går turen videre til P3 Morgen.

Sinematic er Robbie Robertsons første album siden How To Become Clairvoyant fra 2011. Albumet er produsert av Robertson selv, og inneholder bidrag fra blant andre Van Morrison og Glen Hansard, som laget musikken til den romantiske komedien Once i 2007. Robertsons er aktuell på flere fronter nå for tiden – i tillegg til nytt album har han laget score til Martin Scorseses The Irishman, der to av låtene fra albumet er med. Filmen har premiere på New York Film Festival 27. september. Under Toronto International Film Festival hadde Once Were Brothers: Robbie Robertson & The Band æren av å åpne festivalen. Dokumentaren forteller Robertsons side av det mye omtalte bruddet med The Band, og er basert på hans memoar Testimony.

Ole Ivars har jubileumsår og feirer med å slippe nytt studioalbum På farten i 55 år. Albumet ble sluppet på fysiske formater før sommeren, men tilgjengeliggjøres endelig digitalt.

Suksessduoen Isah og Dutty Dior barker seg sammen atter en gang og leverer en fersk remix av Karpe’s "Moscot & Dior". Originalen kunne høres på Karpe’s SAS PLUS / SAS PUSSY, hvor Isah også bidro på flere av låtene.

Country rock-bandet Spelloppmaker fra Solør er den nyeste signeringen til Hells Bells Records og gir ut sin andre singel gjennom selskapet, "Kaldt Vann Og Lut". Bandet fortsetter høsten og vinteren med konserter rundt i hele Norge for å spre glede og rabalder hos det norske bygdefolket.

Multi-instrumentalisten Gryffin har fått med seg den britiske DJ-duoen Gorgon City på "Baggage" hvor AlunaGeorge har vokalen.

Kommende konserter:

25. september - ECM 50:Bobo Stenson Trio + Maciej Obara Quartet , Victoria, Oslo

26. september - ECM 50: Marcin Wasilewski Trio + Gustavsen / Tander / Vespestad, Victoria, Oslo

27. september - ECM 50: Mette Henriette + Carla Bley Trio , Victoria, Oslo

28. september - ECM 50: Sinikka Langeland + Craig Taborn + Surman / Andersen / Strønen, Victoria, Oslo

28. september - Lise davidsen + Filharmonien, Konserthuset, Oslo

28. september - blackbear, Sentrum Scene

29. september - Lise Davidsen, Den Norske Opera

3. oktober - Social House/Ella Mai/Ariana Grande, Telenor Arena

5. oktober - R3hab, Sentrum Scene

10. oktober - Scarlxrd, Blå.

11. oktober - Lemaitre, Den Norske Opera

27. oktober - Daniil Trifonov, Den Norske Opera

28. oktober - slowthai, Vulkan Arena

28. oktober - The Vamps , Sentrum Scene