Ny musikk fra Carly Rae Jepsen, Roc Boyz, Elton John, Olivia Lobato/Ramón, The Killers og Benny Blanco!

Carly Rae Jepsen har sluppet sin nye singel “Beach House fra det kommende albumet The Loneliest Time som slippes 21. oktober. I låten tar hun for seg uforutsigbarheten ved nåtidens online dating med uhell og skuffelser det kan bringe, på en ærlig og morsom måte. “Beach Housesementerer til syvende og sist Jepsens arv som en av pophistoriens skarpeste fortellere om de endeløse nyansene av kjærlighet og forhold.

Den amerikanske artisten og produsenten Benny Blanco har fått med seg BTS og Snoop Dogg på sin nye låt “Bad Decisions” som ble sluppet i dag. Låten følger med en musikkvideo du kan se her

The Killers er ute med låta “boy” i dag, som er produsert av Stuart Price som også produserte albumet Day & Age som toppet den norske albumlista i 2008. Bandet legger ut på turne i Nord-Amerika senere denne måneden, og skal også turnere i Australia og New Zealand i år.

Produsentlegenden T Bone Burnett er nå aktuell med albumet The Invisible Light: Spells - en del av trilogien The Invisible Lights. Burnett har tidligere jobbet med storheter som blant andre Bob Dylen, Elvis Costello, og produsert det GRAMMY-vinnende albumet Raising Sand for Robert Plant og Alison Krauss, samt produsert filmmusikken til ikoniske filmer som “O Brother, Where Art Thou?,” “Walk The Line”, og “The Big Lebowski”.

Regimental Sgt Zippo skulle blitt Elton Johns debutalbum i 1968, men av ukjente grunner ble albumet ikke utgitt. Etter å ha sett dagens lys i forbindelse med samleutgivelsen Jewel Box i 2020 er Regimental Sgt Zippo nå for første gang tilgjengelig som et selvstendig album, mikset i Abbey Road Studio, og presentert med den opprinnelige rekkefølgen på låtene.

Stjerneskuddet Fletcher, som i våres spilte for et utsolgt Vulkan i Oslo, er ute med den nye låten “Becky’s So Hot” og har annonsert sitt debutalbum. Albumet har fått tittelen Girl Of My Dreams og slippes 16. september.

Den svenske popkometen Olivia Lobato har slått seg sammen med Ramón på en akustisk versjon av hitlåten “Syrener”, som de sammen fremførte under Norway Cups åpningsshow.

Popstjerneskuddet Lauren Spencer-Smith slapp låta “Narcissist” i forrige uke. Den er produsert av Greg Kurstin, som tidligere har jobbet med blant andre Adele. Spencer-Smith fikk sitt gjennombrudd med låta “Fingers Crossed” som toppet den norske singellista tidligere i år.

Svenske BELL slapp i sommer låten “MISSFORSTÅTT”, som gikk rett til #1 på Spotify i Sverige.

Nå har den norske trioen Roc Boyz gjort en remix av låten som for første gang ble fremført live på Stavernfestivalen da BELL gjestet Roc Boyzs konsert.

Forrige uke slapp Stromae en ny versjon av sin låt “Mon Amour” med Camila Cabello. Sammen skaper de en helt ny dimensjon til orginalen som er med på det kritikerroste albumet Multitude sluppet tidligere i år. Låten er produsert av Stromae sin lillebror Luc Van Haver, og i musikkvideoen spiller Stromae en deltaker i det fiktive realityprogrammet, Villa Mon Amour, med store likheter til Love Island. Se video HER.

Universal Music AS er verdens, og Norges, største musikkselskap og representerer blant annet artister som Astrid S, The Weeknd, TIX, Post Malone, Ariana Grande, The 1975, Dagny, Ruben, Shawn Mendes, The Beatles, Odd Nordstoga, Drake, Imagine Dragons, The Rolling Stones m.fl.

Ny musikk fra BLACKPINK, Demi Lovato, Aitch, Offset, Madison Cunningham og New Hope Club!19.8.2022 11:41:57 CEST | Pressemelding

Lukas Graham teamer opp med superstjernen Khalid! Ny singel fra Ramón - jeg elsker deg, men Verdens største jentegruppe BLACKPINK er i dag tilbake med sin nye singel “Pink Venom”. Sammen med låten slapp de en splitter ny musikkvideo. Etter kun fem timer har videoen allerede blitt sett over 34 millioner ganger. Se den HER. BLACKPINK har nå passert gigantiske BTS som den største musikkgruppen i verden på YouTube med over 75 millioner abonnenter. Deres debutalbum THE ALBUM(2020), som inneholder bidrag fra Cardi B og Selena Gomez, har passert hele 13 millioner strømninger bare i Norge. Albumet inkluderer superhiten “How You Like That”. Den Grammy-vinnende duoen Zedd og Maren Morris slapp i 2018 hiten “The Middle”. Nå har de igjen teamet opp på den nye låten “Make You Say”, hvor de også har fått med seg de amerikanske elektronika-brødrene i BEAUZ. Låten er skrevet av Zedd, Morris, BEAUZ, Charlie Puth og Jacob Kasher Hindlin (One Direction, Selena Gomez, Dua Lipa, Maroon 5). Den Grammy-nomin

Lukas Graham teamer opp med superstjernen Khalid!19.8.2022 08:03:16 CEST | Pressemelding

Med ny musikk åpner den danske verdensstjernen Lukas Graham opp om de personlige historiene og om opp- og nedturene som fulgte i kjølvannet av det største eventyret i dansk musikkhistorie noen gang. Midt i suksessen, det internasjonale gjennombruddet og en reise som ble dokumentert brutalt ærlig i den kritikerroste filmen 7 Years of Lukas Graham, fulgte også en hverdag med personlige kamper, usunn selvmedisinering og for mye alkohol. En hard, men lærerik reise som til slutt brakte Lukas dit han mest trengte å gå: hjem. ”Jeg mistede balancen, mens jeg stod på kanten mellem mine to største drømme: musikken og familien. Og som de fleste nok ville have gjort i mit sted, faldt jeg. Jeg er lykkelig for min kone, mine unger og alle de mennesker, jeg har omkring mig - både personligt og professionelt. De samler mig op, når jeg er nede og gør, at glæden og kunsten, at skrive sange, er til stede hver eneste morgen, når jeg cykler afsted mod mit studie” - Lukas Graham. Og det er nettopp i dette s