Ny musikk fra Blondie, Rema, Drowning Pool, Highlyy og Graham Lake!

SALTI gir ut tredje singel fra den kommende EPen DEMONS – Switch Up

Sommeren er ikke over med Vidar Villa og Celine Madelen!

Elton John og Britney Spears har funnet hverandre og slipper "Hold Me Closer"

Blondie: Against The Odds 1974-1982 er den første komplette samlingen fra det legendariske New York bandet, som har solgt over 40 millioner plater. Den fysiske samlingen inneholder 124 spor, hvorav 36 av disse er tidligere uutgitte. Dette er den første bandautoriserte samlingen i bandets 50 år lange historie og inkluderer deres seks banebrytende studioalbum; Blondie, Plastic Letters, Parallel Lines, Eat To The Beat, Autoamerican og The Hunter. I tillegg til inkluderer samlingen over fire dusin demoer og alternative versjoner og opptak, inkludert gruppens aller første innspilling noensinne, noe som skaper en tilnærmet komplett samling av Blondies studioopptak før deres pause i 1982.

Drowning Pool, bandet bak hitlåten “Bodies”, slapp i dag singelen "Choke". Låten er den andre i rekken fra deres kommende album, Strike A Nerve, som slippes 30. september. Med over 1 milliard streams og 1 million solgte album, byr det alternative metalbandet på hard musikk som kan gi enhver lytter ordentlig nakkesleng.

Highlyy er den 18-år gamle kongolesiske singer/songwriteren fra Essex. Hun snakker både engelsk og fransk og har en dedikert fanbase, ikke bare i UK, men også i Frankrike og franskspråklige land inkludert Belgia, Kongo samt Nigeria. Nå er hun klar med debutsingelen “Soldier”, sunget på engelsk, fransk og yorùbá. På låten bidrar den Brit Award Nominerte rapperen Tion Wayne.

This song means so much to me. I wrote it at 3AM when I was going through a hard time in my life. Music was the only thing that was keeping me going, so this felt like a prayer to make it out and have a shot at pursuing my dreams. I wanted to say that even if it doesn’t work out for me, I want to make sure that everyone around me is working hard and striving – Highlyy.

Den New York-baserte duoen Daisy The Great slapp denne uka singelen “Aluminum”. Låten blir å finne på deres kommende album, ALL YOU NEED IS TIME, som slippes 28. oktober. Daisy-jentene har varmet opp til albumslipp med en travel turnésommer med opptreden på blant annet Lollapalooza i Chicago. “Aluminum” slapp med en medfølgende musikkvideo du kan se HER.

Daniele Luppi (filmmusikk-komponist) og Greg Gonzalez (Cigarettes After Sex) slipper singelen “The Rose You Kept” fra deres kommende EP, Charm of Pleasure. Prosjektet gis ut 16. september, og er resultatet av to kunstneriske sjeler som smelter sammen for å skape noe helt nytt.

På tvers av fem låter kombinerer Luppi og Gonzalez hver sin komposisjonelle eleganse til å lage musikk som ikke høres ut som noe de har skapt før – samtidig som låtene gir perfekt mening i deres egne kataloger.

Callum Beattie slipper den oppløftende sommerlåten “Can't Kill The Summer”. Låten blir å finne på hans kommende album, VANDALS, og var den første Callum skrev med bandet sitt. Han hadde følgende å si om låtskrivingen; "While we were recording my new album VANDALS, everyone in the room contributed to the song, it was just an amazing experience. It’s about a very special young person we lost last year who is forever in our hearts.”

Det nigerianske stjerneskuddet Rema har fått med seg Selena Gomez på en ny versjon av hans hit “Calm Down”, som nærmer seg 100 millioner streams på Spotify. Rema gjorde sin første konsert i Norge tidligere i sommer da han gjestet Kadetten-festivalen i Sandvika.

Den svenske produsenten og multiinstrumentalisten Graham Lake går inn i høsten med utgivelsen av den nye låten “Friday”. Dette blir den femte singelen som kommer fra Stockholm-fødte Lake. Selv om han er en nykommer, har Graham allerede skapt sin signaturstil: dansegulvklare beats, en urokkelig vokal med en gitardrevet produksjon. Graham Lake kan oppleves live under årets by:larm.

Universal Music AS er verdens, og Norges, største musikkselskap og representerer blant annet artister som Astrid S, The Weeknd, TIX, Ramón, Post Malone, Ariana Grande, Dagny, Ruben, Shawn Mendes, The Beatles, Odd Nordstoga, Drake, Imagine Dragons, The Rolling Stones m.fl.

Ny musikk fra Sam Smith, Stormzy, Shania Twain, Guns N' Roses og Zoe Wees!23.9.2022 10:46:05 CEST | Pressemelding

Astrid S slipper sin nye singel «Come First» Første låt fra Rubens kommende album er her! Jon Ranes slipper debutalbumet sitt - Loverboy Marstein debuterer som soloartist – Medici Marstein SG Lewis slipper sitt andre album AudioLust & HigherLove, i januar. En av låtene som er med på albumet er den nye singelen “Vibe Like This”, hvor han har fått med seg Ty Dolla $ign og den fremadstormende LA-artisten Lucky Daye. SG har virkelig befestet sin posisjon som en av de mest ettertraktede produsentene om dagen og har samarbeider med Elton John, Clairo, Khalid, Dave og Dua Lipa – for å nevne noen. Den legendariske fem-ganger GRAMMY-vinnende og bestselgende kvinnelige countryartisten, Shania Twain har avduket sin første nye singel siden 2017, kalt "Waking Up Dreaming". Dokumentaren “Not Just A Girl” som omfatter Shanias lange banebrytende karriere hadde premiere på Netflix tidligere i år. Sjekk ut traileren her. Guns N’ Roses annonserer den ultimate samlingen for bandets 1991 multiplatina-utgiv

Jon Ranes slipper debutalbumet sitt - Loverboy22.9.2022 15:50:38 CEST | Pressemelding

Jon Ranes, også kjent som Loverboy, artistdebuterte i 2017 med rapgruppen og fenomenet UNDERGRUNN. Siden den gang har de spilt festivaler og scener rundt i hele Norge, deriblant Øyafestivalen, Slottsfjell og Sentrum Scene. Parallelt med musikervirksomheten har Ranes også en lovende skuespillerkarriere, og er blant annet å se i «Ut og stjæle hester», den kommende NRK serien «Flus» og «Pørni». Nå er 20 åringen fra Lille Tøyen klar med debutalbumet «Loverboy». 20 år gamle Jon Ranes fra Lille Tøyen i Oslo slipper sitt første soloprosjekt, under sitt ekte navn. Albumet har fått tittelen «Loverboy», som er aliaset hans fra rapgruppen UNDERGRUNN. Albumet inneholder 7 spor. Med «Loverboy» henter Jon Ranes inspirasjon fra skadinavisk visepop. Visjonen er å “skape et organisk univers med pop elementer”, som han forteller selv. Jon Ranes debuterte som soloartist under årets by:Larm festival. Jon Ranes om album: - “Jeg begynte å leke med tekst og produksjon til mitt eget prosjekt for ca to år side